• 0

Wachtwoordbeheer

Hi,

 

Wij hebben een groeiend bedrijf en natuurlijk is dat leuk. Echter het brengt ook uitdagingen met zich mee. Zo ben ik nu bezig uit te zoeken hoe we ons wachtwoordbeheer verantwoord en veilig (tegen minimale kosten) invulling gaan geven. Randvoorwaarde is dat het wachtwoordbeheer naadloos meegaat in onze leef- en werkwijze: niet gebonden aan tijd, locatie of vorm.

 

We hebben Keepass een tijdje geprobeerd te gebruiken, maar Keepass werkt niet met IOS en wij werken allemaal met MacBooks. Mismatch dus.

 

Nu lees ik veel over gratis versies als LastPass en betaalde versies. Daarbij moeten ook de afwegingen gemaakt worden of de opslag al dan niet versleuteld in de cloud gaat of lokaal opgeslagen wordt.

 

Als ik eerlijk ben overzie ik het niet.

 

Iemand ervaring ermee?

 

Groet, Katarina

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij hebben voor het opslaan van wachtwoorden in de cloud al heel lang Dashlane in gebruik. Is zeer populair en voldoet aan je vereiste van cross-platform compatibiliteit. Dus OS maakt niet uit. Gratis, maar uiteraard met allerlei uitbreidingen bieden ze ook premium aan. Belangrijkste verschil is de sync met meerdere devices. Je kan hier eens kijken https://www.dashlane.com/download?from=topbar_menu#downloaded

lachgas kopen in lachgas tank - voor soa test thuis - veilig en anoniem.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik 1Password. Ik ben in m'n uppie dus heb lang niet alle features nodig maar men heeft support voor teams, dus dat je bepaalde wachtwoorden kunt toekennen aan bepaalde mensen.

 

https://1password.com/teams/

 

Wachtwoorden voor deze feature zitten versleuteld in hun cloud-oplossing. Uitstekende support en integratie voor Macs en iOS. Over de Android support ben ik minder te spreken maar het voldoet.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel verschillende wachtwoorden gebruik je dan? Of voor alles hetzelfde wachtwoord (wat mij een veel groter risico lijkt). Als ik nu in mijn lastpass kijk heb ik 450 wachtwoorden, uiteraard zou ik voor de minder belangrijke hetzelfde wachtwoord kunnen hanteren, maar dan nog hou je zeker 100 verschillende wachtwoorden over :D.

 

Imho knap, maar ik denk dat de meeste gebruikers niet een dusdanig goed geheugen hebben dat dit een optie is voor ze.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel verschillende wachtwoorden gebruik je dan? Of voor alles hetzelfde wachtwoord (wat mij een veel groter risico lijkt). Als ik nu in mijn lastpass kijk heb ik 450 wachtwoorden, uiteraard zou ik voor de minder belangrijke hetzelfde wachtwoord kunnen hanteren, maar dan nog hou je zeker 100 verschillende wachtwoorden over :D.

 

Imho knap, maar ik denk dat de meeste gebruikers niet een dusdanig goed geheugen hebben dat dit een optie is voor ze.

 

Je kunt alles met het bolleke doen als je een formule hebt op basis waarvan je wachtwoorden samenstelt. Zo lang die formule maar heel esoterisch is, is het resultaat lastig te raden. Het enige nadeel is, dat als er meerdere van je wachtwoorden worden gehackt, de rest meteen ook is te raden.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.