• 0

Weinig traffic webshop

Hallo mede ondernemers,

 

Ik ben een webshop gestart en verkoop sportpvoedings producten. Helaas zie nog weinig traffic op mijn website. Alles voor SEO is goed ingesteld. Ik begrijp dat het enige tijd duurt voordat je website goed gevonden word.

 

Maar probeer wat meer naamsbekendheid te krijgen door het gebruik van social media channels.

Momenteel heb ik twee social media accounts namelijk: facebook en instagram.

Op instagram heb ik nog geen volgers en facebook moet ik nog goed instellen.

 

Gisteren heb ik mijn eerst post gedaan op instagram met relevante hashtags maar helaas vrijwel geen reacties. Naar mijn mening komt dit omdat de account nog niet echt bekend is.

Ik heb ook een persoonlijke account met veel volgers en veel sport gerelateerde posts.

 

Is het een goed idee om deze account te benutten voor de marketing van mijn website?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het genereren van traffic is een voortdurende activiteit die je op meerdere manieren realiseert en zal in veel gevallen deel uitmaken van een marketingmix.

 

Wil je puur organisch gevonden worden? Uit eigen ervaringen kan ik je vertellen dat het minimaal een jaar duurt voordat je enige vertoningen in Google krijgt die er toe doen. Dus op basis van vertoningen een CTR die werkelijk leads en/of verkopen levert.

Link naar reactie
  • 0

Is het een idee om via mensen met veel volgers reclame te maken voor jouw productie?

Bijv via instagram. Ik zie heel veel mensen reclame maken voor hun producten via mensen met veel volgers. Ze krijgen gratis een product om dit uit te proberen en maken ook meteen reclame voor jou door jouw profiel te taggen..

 

Door het hoge aantal volgers van hun krijg jij natuurlijk weer mensen die jouw profiel gaan bezoeken.

 

Link naar reactie
  • 0

als je op dat persoonlijk account niet de hele dag prive zaken aan het posten ben over het lokale voetbal elftal of hoe stuk je was dit weekend na een fles wodka. dan kun je zo'n kanaal best als aanjager gebruiken voor je andere social media kanalen.

 

wat over het algemeen goed werkt is het als persoonlijke mijlpaal te communiceren. Dus iets in de trand van

- vorige maand de webshop in de lucht en nu ook mijn facebookpagina voor elkaar..

maar zorg dan ook dat er de komende weken wat te beleven is op die facebookpagina anders liken mensen hem en vergeten hem weer omdat ie nooit in de tijdlijn staat.

 

waar je bij een persoonlijk account wel een beetje op moet letten is dat je voor je bestaande volgers niet opeens radicaal anders gaat posten want dan haken zij af omdat ze het gevoel krijgen in een reclameblok te zitten ipv op jou persoonlijk account.

 

Kortom prima om te gebruiken om aan te jagen aandacht krijg je niet door te hopen dat het goed komt :)

 

Link naar reactie
  • 1

Helaas zie nog weinig traffic op mijn website.

Wat is "weinig"?

(Enne, heb je je eigen IP-adressen al uitgesloten in Google Analytics?)

 

Alles voor SEO is goed ingesteld. Ik begrijp dat het enige tijd duurt voordat je website goed gevonden word.

Mijn ervaring is dat je met een nieuwe webshop twee horden moet overwinnen. De eerste mijlpaal ligt bij ongeveer 200 bezoekers per dag. Dan telt de webshop pas echt mee. Vroeger kon je dat autonoom met SEO alleen in drie maanden bereiken, maar nu gaat er al gauw een halfjaar overheen.

 

De tweede mijlpaal is een verdubbeling richting 400 bezoekers per dag. Daarmee kom je op bepaalde relevante zoekwoorden in de hogere regionen bij Google en heb je dagelijks voldoende bestellingen voor een redelijk marketingbudget (bijvoorbeeld voor SEA).

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het aantal geindexeerde pagina's nagaan (site:jouwpagina.nl), vervolgens zou je op de belangrijkste zoekwoorden van die pagina's moeten kunnen zien hoe hoog die ranken.

 

Weinig bezoekers op basis van welke inschatting of verwachting?

 

Je kiest voor een markt die 'uitdagend' is. Nog even los gezien van de exacte samenstelling van jouw assortiment.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een webshop gestart en verkoop sportpvoedings producten. Helaas zie nog weinig traffic op mijn website. Alles voor SEO is goed ingesteld. Ik begrijp dat het enige tijd duurt voordat je website goed gevonden word.

 

Dat is wel heel summier. SEO bestaat uit drie elementen: content, techniek en autoriteit (dus wat vindt de buitenwereld van mijn webshop). Alleen de SEO instellen is dus te weinig. Zie ook andere antwoorden hierboven.

 

Maar probeer wat meer naamsbekendheid te krijgen door het gebruik van social media channels.

Momenteel heb ik twee social media accounts namelijk: facebook en instagram.

Op instagram heb ik nog geen volgers en facebook moet ik nog goed instellen.

 

Gisteren heb ik mijn eerst post gedaan op instagram met relevante hashtags maar helaas vrijwel geen reacties. Naar mijn mening komt dit omdat de account nog niet echt bekend is.

 

Social media marketing kan bij jou inderdaad werken. Maar de sportvoeding is op dit moment een ontzettende hype. Er is onwijs veel concurrentie en die gebruiken allemaal dezelfde hashtags. Dus op het moment dat jij het 2 minuten geleden gepost hebt, staat het alweer onderaan. ;)

 

Als ik jou was zou ik geld steken in een facebookcampagne om eerst relevante likes te krijgen en daarna jouw producten daar op promoten, samen met handige informatie over de juiste hoeveelheden e.d.

 

Success!

 

 

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Van harte gefeliciteerd!

 

Beide sociale netwerkplatformen hebben veel investering nodig, die zeker de moeite waard is. Zo kun je bij facebook bijvoorbeeld een advertentie campagne starten om zo 'likes' te generen. Je kiest zelf een bedrag dat je per dag kwijt wilt aan de advertentiecampagne en je kiest je targetgroep (bijv. Nederlandse mannen, interesse sport, tussen de leeftijd van 12-90 jr). De advertentie zal op de facebookpagina's van deze groep verschijnen, als ze interesse hebben zullen ze je 'liken'. Je kan ook kiezen je webshop door te linken via deze advertenties.

 

*start bij je eigen netwerk

 

Instagram, ook actief blijven door het plaatsen van passende foto's. Zorg dat je website zichtbaar is onder je gebruikersnaam. Ga mensen volgen die volgens jou passend zijn voor je webshop (de ongeschreven regel is dat een grote groep je 'terug' zal volgen).

 

Heb je al overwogen om een twitteraccount aan te maken of andere sociale platforms te gebruiken?

 

Traffic generen blijft lastig. De eerste stap is om toch echt binnen je netwerk te beginnen en veel tijd te steken in marketing.

 

Heb je gedacht om een nieuwsbrief te starten op je website? Zo kun je een klantenbestand opbouwen die je kan voorzien van leuke acties, waardoor de kans groter is dat ze terug zullen komen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat SEO goed staat, wat bedoel je hier precies mee? Heb je het over onpage optimalisatie, of over je rankings? Want 'goed staan' zegt eigenlijk weinig bij SEO omdat het een doorlopend proces is dat altijd geoptimaliseerd moet worden en blijven. Aan de basis van meer traffic kan een goede SEO strategie liggen. Door hier slim in te investeren en met regelmaat nieuwe dingen te testen kun je je traffic - zeker in het begin - vermenigvuldigen.

 

Dat kan op 1001 verschillende manieren, belangrijk is om je te bedenken waar je precies op gevonden wilt worden. Als jij op #1 wilt staan bij 'tassen kopen', zou ik andere doelen aanraden omdat daar een flinke investering voor nodig is. Je zou er makkelijker voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld te ranken voor een keyword waar minder op gezocht wordt (dit kun je checken in de zoekwoordplanner van Google Adwords).

 

Al met al is het sowieso belangrijk om je goed te beseffen dat SEO inderdaad een flinke aanloop nodig heeft om rendabel te worden/impact te hebben.

 

Leuke info verder:

Rankingfactoren

Link naar reactie
  • 1

Hoi,

 

Ik weet wel dat de sportvoedingbranche inmiddels uitpuilt, en vele kopen het in het buitenland vanwege het grote prijsverschil....

 

Ik zit zelf in de trailrunning, een loopsport waar sportvoeding voor vele interessant is....mocht dit je doelgroep zijn dan is het uiteraard interessant om bij loopevenementen te staan...bij de doelgroep

 

Ik heb recent gesproken met DE producent van sportvoeding in Nederland, ben daar op bezoek geweest, en dit bedrijf maakt alleen sportvoeding onder private label voor bedrijven.....

 

Heb je je eigen merk, of ben je wederverkoper van een merk ?.....wellicht richt je niet op de juiste doelgroep ?......zijn de prijzen te hoog ?.....ik ken je website niet, maar wil er wel naar kijken....

 

Mocht je volumes groeien, dan kan ik je ook eventueel helpen met sportvoeding onder je eigen naam.

 

 

 

Groet Robin

Link naar reactie
  • 0

Wie zijn je concurrenten? en op welke zoekwoorden scoren die/?

Als dat grote bedrijven zijn, met grote budgetten zal het enorm moeilijk worden om op pagina 1 van de natuurlijke zoekresultaten te koen. Vrijwel niemand kijkt op pagina 2 van de google resultaten.

Je kan ook adverteren via adword, maar dat kan ook een zeer dure aangelegenheid worden.

 

Adverteren / flyeren bij sport evenementen zoals hierboven vermeld lijkt mij helemaal niet gek. en je hebt direct contact met je potentiele klanten.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

buiten de waardevolle bijdragen die er al zijn gedaan, je begeeft je op een markt die door prijsconcurrentie al helemaal uitgeput is..

grote spelers hebben zich al bekeerd tot productvervalsing alleen maar om de goedkoopste te zijn! :-\

 

ik zie soms prijzen in webshops waar ik als winkelier het nog niet voor kan inkopen..

je zal iets unieks moeten hebben/verzinnen/aanbieden en de eerder gegeven social media tips daarvoor moeten inzetten, dan kan je er best wel iets goeds van maken!

 

Ben je al lid van een sportschool?

Zo niet, ga dan daar eens op bezoek, neem een lidmaatschap en probeer daar een gun-factor te krijgen (de sportschool eigenaar heeft dan een extra betalend lid, en jij kan dan jouw product promoten).

voor een webshop moet je eigenlijk al groter denken, benader de keten sportscholen, je zal met de billen bloot moeten maar het kan je ook heel veel traffic opleveren.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste bedankt voor jullie reacties!

 

Het is inderdaad een moeilijke markt om in te opereren als een kleine webshop.

Ik heb nu een facebook marketing campagne lopen met als doel webconversie, ben benieuwd of dat gaat werken. Niet dat ik een hoog budget hiervoor heb maar het is het proberen waard.

 

Morgen ga ik contact opnemen met de organisatie sportscholen waar ik sport misschien kunnen zei ook nog iets voor me betekenen.

 

Verder weet ik dat ik mijn product-assortiment moet uitbreiden maar dit is niet zo makkelijk aangezien bijna alle fabrikanten alleen grote orders accepteren.

 

Ook overweeg ik een post te doen op een aantal sport forums, om meer naamsbekendheid te genereren en hiernaast misschien een blog te openen met nuttige informatie voor sporters.

 

Wat denken jullie?

 

Alvast heel erg bedankt!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Om te bekijken wat er organisch gebeurt kun je Google Search Console (het vroegere Webmaster Tools) koppelen aan je webshop. Daarmee krijg je inzicht in hoe je webshop is geindexeerd en of er eventuele problemen zijn met deze indexatie.

 

Link naar Google Search Console

 

Zoals al eerder gemeld is kan het enorm lang duren voordat je organisch verkeer gaat krijgen. Je komt eerst in de Google Sandbox en daarnaast is de concurrentie van bijvoorbeeld de body & fitshop. Er gaat dus veel bloed, zweet en tranen in zitten voordat er een beetje verkeer op je webshop komt.

 

Je kunt nog overwegen om te adverteren in AdWords. Daar zijn direct resultaten mee te behalen maar dit vereist wel investeringen.

 

Om welke webshop gaat het overigens?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even naar jouw Instagram gekeken. Nu ben ik zelf geen Instagrammer, maar het valt mij op dat de grote accounts op 1 of andere manier ook inspireren. De volgers willen ook dat leven, ook die gezondheid, ook zo hip zijn, of gewoon leuke plaatjes kijken of gave video's zien.

Puur alleen reclame uitzenden op social media is vaak minder effectief dan je hoopt, ondanks de juiste hashtags.

Probeer dus in de content ook een mix te vinden tussen reclame en inspiratie. Kun je het voordeel van jouw producten visualiseren? Kun je het ook lekker in beeld brengen ipv als kaal packshot, zodat de kijker gaat denken: dat ziet er ook nog eens lekker uit!

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
Ook overweeg ik een post te doen op een aantal sport forums, om meer naamsbekendheid te genereren en hiernaast misschien een blog te openen met nuttige informatie voor sporters.

 

Wat denken jullie?

 

 

Als je een zinvolle bijdrage kunt leveren, bijvoorbeeld door passend advies, interessante tips, etc. dan is het creëren van interessante content zeker een goede manier om meer bezoekers te trekken. Maar het is vaak geen snelle manier.

 

Bijkomend voordeel is dat het ook de betrouwbaarheid van je webwinkel vergroot en daarmee de conversie.

 

Zoals je aan dit antwoord (en op de site) kunt zien, zijn we zeker fan van goede content voor meer bezoekers. Maar ga wel voor kwaliteit.

 

Succes!

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Adwords is vaak een goede manier om op korte termijn meer bezoekers te krijgen.

 

De kosten hangen vooral af van wat je concurrentie doet. Heb je veel concurrentie, dan kan het een kostbare aangelegenheid worden.

 

Denk daarom ook aan specifieke zoektermen, kies alternatieve woorden, of ga voor longtail.

 

Reken uit wat de gemiddelde besteding/ marge per bestelling is in jouw webshop, ga uit van een standaard conversie percentage en bereken zo wat je per klik ongeveer kunt uitgeven.

 

Beter begin je met voorzichtige schattingen. Adwords vergt vaak wel wat leergeld, om een goede campagne te krijgen.

 

Succes.

 

Overigens lijkt het me zeer zinvol om beide te combineren: Adwords voor bezoekers op korte termijn en SEO en content voor bezoekers op langere termijn.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Vaak kun je bij eerste betaling een bonustegoed krigen. Daarmee kun je voorzichtig experimenteren zonder risico op grote verliezen. Naar mijn idee moet je eerst testen met kleine bedragen om te leren en te ontdekken wat wel of niet werkt.

Ga er in ieder geval niet vanuit dat iedere besteedde euro gegarandeerd wordt terugverdiend.

Link naar reactie
  • 0

Het is altijd een beetje afhankelijk van de kosten per click. Als je zorgt dat je er tussen de 250 - 500 bezoekers mee binnenhaalt dan zal je ook nog wat conversie hebben. Soms betaal je 0,30 cent per click, soms 3 euro. Het is dus lastig te zeggen hoeveel geld je er in moet steken.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Oke, ik heb net met een medewerker van Google Adwords gebeld aangezien ik een campagne heb opgezet in de normale versie van Adwords, hier geven zij geen ondersteuning bij het opzetten van een campagne bij de Adwords express versie wel. Wat is naar jullie mening de beste versie van Adwords?

Ik heb zelf wat research gedaan tussen de twee waaruit kwam dat je bij de express versie weinig controle hebt over de keywords.

Link naar reactie
  • 0

Adwords Express is eigenlijk adwords voor mensen met hele beperkte kennis wat betreft adverteren op CPC basis. Het enige wat je nog maar hoeft aan te geven is hoeveel je wil besteden en op welk woord. Alle overige variabelen verdwijnen en je bent heel snel heel veel geld kwijt. Een hele strategische manier van Google om veel inkomsten te generen uit de leek met deze "tool". Je kunt beter in je omgeving navragen wie er al eens met Adwords campagnes heeft gewerkt of zelf erin verdiepen want dan maak je veel grotere kans op gericht adverteren en effectievere display zodat je een optimaal rendement uit je SEA haalt.

lachgas kopen in lachgas tank - voor soa test thuis - veilig en anoniem.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.