• 0

Weinig traffic webshop

Hallo mede ondernemers,

 

Ik ben een webshop gestart en verkoop sportpvoedings producten. Helaas zie nog weinig traffic op mijn website. Alles voor SEO is goed ingesteld. Ik begrijp dat het enige tijd duurt voordat je website goed gevonden word.

 

Maar probeer wat meer naamsbekendheid te krijgen door het gebruik van social media channels.

Momenteel heb ik twee social media accounts namelijk: facebook en instagram.

Op instagram heb ik nog geen volgers en facebook moet ik nog goed instellen.

 

Gisteren heb ik mijn eerst post gedaan op instagram met relevante hashtags maar helaas vrijwel geen reacties. Naar mijn mening komt dit omdat de account nog niet echt bekend is.

Ik heb ook een persoonlijke account met veel volgers en veel sport gerelateerde posts.

 

Is het een goed idee om deze account te benutten voor de marketing van mijn website?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als advies zou ik toch echt eerst op content en social media inzetten. Je plaatst producten met opties (smaken), maar je zou ook alle varianten van het huidige aanbod apart kunnen vermelden. En ook stuksprijzen, omverpakkingen en groothandelsvolumes kunnen noemen. Hoe zien die verpakkingen eruit? Of productinformatie en webshop met producten kunnen splitsen.

 

Kun je dit product met fruitsappen, smoothies of zuivelproducten combineren?

 

Google idexeert momenteel 15 pagina's en dat is natuurlijk peanuts vergeleken bij aanbieders met duizenden (product)pagina's.

 

De website is ook geschikt om hier een 'Wat vinden jullie van mijn...'-topic te openen.

 

Probeer ook het twitter-account met handelsnaam te verwerven of open één met achtervoegsel NL en/of open hier een nieuw account met de handelsnaam, bedrijfsinformatie en handtekening met verwijzing. Alle kleine beetjes helpen.

 

Check ook even je BTW-berekening over ordertotalen incl. verzendkosten. Verzending naar België lijkt niet mogelijk, terwijl deze in eerste instantie wel als optie aangeboden wordt. Je AV zijn flut.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb veel vragen.

 

Hallo mede ondernemers,

 

Ik ben een webshop gestart en verkoop sportpvoedings producten. Helaas zie nog weinig traffic op mijn website. Alles voor SEO is goed ingesteld. Ik begrijp dat het enige tijd duurt voordat je website goed gevonden word.

Wil je jouw URL delen? Belangrijk om te kijken naar je concurrentiepositie. Concurreer je voedingssupplementen op basis van prijs? Of bied je nog additionele waarde? Sportvoeding, daar is veel concurrentie op internet.

 

Maar probeer wat meer naamsbekendheid te krijgen door het gebruik van social media channels.

Momenteel heb ik twee social media accounts namelijk: facebook en instagram.

Op instagram heb ik nog geen volgers en facebook moet ik nog goed instellen.

Heb je een strategie op deze kanalen? Met welk doel zet je het in? Wat wil je met deze naamsbekendheid? Wil je leads realiseren die later bij je kopen? Wil je meteen verkopen op social media ? (werkt niet). Bied je content aan om je producten heen? Dus geen productspecificaties, maar meer waar de producten voor te gebruiken zijn? Lifestyle is geschikt om content voor te maken

 

Gisteren heb ik mijn eerst post gedaan op instagram met relevante hashtags maar helaas vrijwel geen reacties. Naar mijn mening komt dit omdat de account nog niet echt bekend is.

Ik heb ook een persoonlijke account met veel volgers en veel sport gerelateerde posts.

Effect is marginaal. Organische algoritme van Facebook en Instagram is steeds minder effectief. Gemiddeld 9% van je volgers ziet je post. Je zal moeten gaan adverteren in die kanalen, want dan kan je 1) goed targeten, 2) goed doormeten wat jouw inspanningen opleveren, want je wil uiteindelijk meer klanten en meer sales en wellicht nog: je orderwaarde per klant vergroten.

 

Is het een goed idee om deze account te benutten voor de marketing van mijn website?

Zeker, maar de strategie in deze kanalen is mega-belangrijk. Een beetje posts plaatsen levert niets op, zonde van je tijd.

 

Alvast bedankt!

 

 

 

Groet, Harald

 

-- Marketing en Mindset Academy voor ondernemers: http://mxacademy.nl

 

-- Doe de Online Marketing Challenge 2017: http://mxacademy.nl/challenge2017

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wat ik alle reacties kan toevoegen.

 

Is om eerste waarde op te bouwen in je website, voordat je gaat starten met Social Media

 

. Ik begrijp dat je ook gaat starten met blogs. Dat is zeker een eerste goed stap, maar denk ook aan video's en ik weet niet welk merk je gaat verkopen, maar wellicht zijn er bekende sporters die ook jouw merk promoten. Maak hier gebruik van om "vertrouwen" en "verlangen" op te bouwen.

 

Vanuit je "website" kan je dan je waardevolle content promoten via Facebook ads of andere vormen van promotie.

 

Succes en mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik graag van je,

 

Ivo Abels

Mijn doel is om het Internet te laten Werken voor Ondernemers, waardoor ze geen stress meer hebben over nieuwe klanten, tijd en geld besparen en hun bedrijf kunnen laten groeien.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb even snel je website bekeken, maar er vallen me gelijk wat zaken op waar je echt wat mee moet doen om succesvol te worden op internet. Ten eerste moet je aandacht aan je branding besteden, dus zorg ervoor dat je minimaal een bedrijfsprofiel hebt op social sites zoals twitter, instagram, pinterest en youtube en plaats icoontjes hiervan op je homepage.

 

Vervolgens zou ik gebruik maken van je blog om interessante artikelen te schrijven en dan te verspreiden via je social media kanalen. Dat alleen zal al zorgen voor de nodige followers. Volg zoveel mogelijk mensen uit je doelgroep en spreid je boodschap. Je zult zien dat je volgers aantallen flink zal groeien.

 

En waarschijnlijk is het een goed idee om meer producten aan te bieden, je aanbod is erg karig. Ik zou steeds nieuwe items toevoegen en er gelijk een melding van maken via social media. Wat het ook altijd goed doet zijn reviews. Zorg ervoor dat men het product kan reviewen. Uit onderzoek is gebleken dat klanten eerder bereid zijn een product te kopen wat een goede review heeft ontvangen.

 

Heb je ook al aandacht besteed aan link building? Let erop dat je je niet laat verleiden door overal links naar je website te plaatsen.

 

Mijn tip zou zijn om meer met je website te doen, maak categorieën aan van producten, breid je assortiment uit. Onderzoek waar je doelgroep nog meer in geïnteresseerd is en bied dat ook aan. Ik weet niet of je al een concurrentie analyse of zoekwoorden onderzoek hebt uit laten voeren? Leer van je concurrenten, dat is het verstandigste wat je kunt doen. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Groet,

Jim

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe staat het er vandaag de dag mee met je bezoekers? SEO is voor webshops namelijk wel een heel goede traffic source. Wat belangrijk is dat je voldoende content op de pagina's hebt staan die voor zowel SEO geschikt en ook je bezoeker aanspoort om bij jouw te kopen. Zoals Montaseo ook zegt, linkbuilding is heel belangrijk en dit telt voor ongeveer 40% mee in de Google rankings. Maar eigenlijk is het essentieel, want zonder links heb je geen rankings.

Freelance SEO | Blogger | Growth Hacking & Agile | Inbound Marketing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.