• 0

Moet ik BTW verleggen weigeren?

Moet ik BTW verleggen weigeren?

Vaste zakelijke klant met Zwitsers bedrijf wil ik alleen nog in Duitsland leveren.

Deze geeft zijn eigen Zwitserse BTW nummer (buiten EU) en leveradres in Duitsland (aan de grens).

Er vanuit gaande dat deze klant geen Duits filiaal heeft.

Mag ik BTW verleggen weigeren? (mag altijd volgens mij)

Of moet ik zelfs BTW verleggen weigeren?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Vaste zakelijke klant met Zwitsers bedrijf wil ik alleen nog in Duitsland leveren.

Deze geeft zijn eigen Zwitserse BTW nummer (buiten EU) en leveradres in Duitsland (aan de grens).

Er vanuit gaande dat deze klant geen Duits filiaal heeft.

Mag ik BTW verleggen weigeren? (mag altijd volgens mij) ... Of moet ik zelfs BTW verleggen weigeren?

Er valt niets te verleggen ... dus weigeren - of toestaan - is hier niet aan de orde.

 

Zwitserland is geen lidstaat van de Europese Unie. Dat betekent dat het hier niet over een intracommunautaire levering gaat, maar over een exportlevering ... tenminste als de goederen daadwerkelijk de Europese Unie verlaten. Vindt de aflevering (met bewijs) in Zwitserland plaats, dan kunt u op de factuur 0% btw vermelden. Vindt de aflevering in Nederland of ergens in de EU plaats, dan vermeldt u op de factuur de Nederlandse BTW. De klant moet dan zelf de btw terugvorderen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Zwitserland is geen lidstaat van de Europese Unie. Dat betekent dat het hier niet over een intracommunautaire levering gaat, maar over een exportlevering

Dit is geen exportlevering want TS schrijft dat het om een afleveradres in Duitsland gaat. Het gaat er niet om waar de afnemer gevestigd is maar waar de goederen daadwerkelijk geleverd worden. Bij een exportlevering heeft TS helemaal geen BTW-nummer van de afnemer nodig, het bewijs voor het nul-tarief komt dan uit ECS.

 

Link naar reactie
  • 0

Zwitserland is geen lidstaat van de Europese Unie. Dat betekent dat het hier niet over een intracommunautaire levering gaat, maar over een exportlevering

Dit is geen exportlevering want TS schrijft dat het om een afleveradres in Duitsland gaat. Het gaat er niet om waar de afnemer gevestigd is maar waar de goederen daadwerkelijk geleverd worden. Bij een exportlevering heeft TS helemaal geen BTW-nummer van de afnemer nodig, het bewijs voor het nul-tarief komt dan uit ECS.

Altijd weer mooi als twee mensen het met elkaar eens zijn ...

 

"Vindt de aflevering in Nederland of ergens in de EU plaats, dan vermeldt u op de factuur de Nederlandse BTW. De (Zwitserse) klant moet dan zelf de btw terugvorderen."

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Het antwoord op de vraag van Tonino ben ik ook wel benieuwd naar.. het kan niet alleen om btw redenen zijn. Als het gaat om allerlei douane formaliteiten te voorkomen dan kun je ook op een andere conditie gaan leveren zodat zij dat zelf moeten regelen en jij daar niet mee wordt "lastig gevallen" om het maar even zo uit te drukken

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.