• 0

btw

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

We hebben een winkel in 2dehands damesmerk kleding, ik weet van de marge regeling btw, maar mijn vraag is kan ik bij verrekening[betaling inbrenger van kleding} btw op voeren, dus als ik voor verkochte kleding bv. 50 euro incl. btw opvoeren. Mag dat kan dat ??

OK, je weet dus van de margeregeling. Op basis waarvan wil je dan (bijvoorbeeld) 50 euro inclusief btw opvoeren? En wáár wil je dat opvoeren? In je administratie? In je aangifte inkomstenbelasting? In je aangifte omzetbelasting? En op basis waarvan had je de indruk dat dat wellicht zou kunnen of mogen?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

oke dank,

 

we verkopen in consignatie, fifty/fifty, dus er wordt door ons het ingbrachte goed geprijst, b.v. een jas wordt verkocht voor 100 euro , 50/50 over die 50 euro betalen we btw 21 % , waarom wordt dan ook niet van de opbrengst inbrenger belast met 21 %. dan is mijn vraag. Dan zou je de btw kunnen laten vervallen.

 

vr. gr Hans

Omdat het de bedoeling is dat je BTW afdraagt over het verschil.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

oke dus de opbrengst van de inbrenger blijft onbelast, alleen ik ben btw plichtig, vind dat krom.

 

vr.gr. hans

Als de inbrenger ondernemer is, zal hij wel degelijk btw af moeten dragen. Is de inbrenger dat niet, dan zou ik dat als een marge-inkoop beschouwen.

Link naar reactie
  • 0

dat doet iedereen. En het is om precies te zijn niet de winst, maar de toegevoegde waarde, vandaar ook dat het heet belasting op toegevoegde waarde.

 

Verkoop je voor 121 dan draag je 21 af, maar je mag de btw op je inkoop weer aftrekken. Per saldo betaal je 21/121 over je marge.

Bij margegoederen draag je 21/121 af van je marge. Van de inkoop trek je niks meer af.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.