• 0

Zijn de douanekosten in te schatten/ te berekenen

Beste Allen,

 

 

Ik ben van plan om parfum uit Turkije te importeren met een factuurbedrag van ongeveer 1500€.

De geurfabriekant zal offertes aanvragen bij verschillende logistiekbedrijven, maar waarschijnlijk zal ik het met PTT laten brengen voor ong 35€ (10 kg).

 

Ik heb me dood gegoogled naar calculatiemethodes om de douanekosten te bepalen, maar kon niks vinden.

Bestaat er een calculatiemethode, zo niet wat zou ik ongeveer bij de douane moeten aftikken?

 

En hoeveel zullen de expediteur kosten bedragen? Dit heb ik ook nergens kunnen vinden.

 

Bedankt voor jullie hulp alvast.

 

Groeten,

 

Ali

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je snelle reactie. Volgens mij had ik dezelfde termen al gebruikt, maar goed.

 

Gelijk een opmerking over de site, mocht iemand het gebruiken: de €/TL koesr klopt niet. 1€ is nu 3,66TL waard.

En er is tussen Turkije en Nederland/EUeen deal om geen invoerrechten te betalen indien het product oorspronkelijk uit Europa of Turkije komt.

 

Inhoudelijk over de resultaten, ik zie ook "inklaringskosten" staan tussen de kostenlijst. Dit zie ik voor het eerst.

Uit de resultaten van de calculatie komt er (exclusief expediteur kosten) + 22,6% procent aan kosten.

 

Kan iemand de expediteurkosten voor mij inschatten? Wat zal het ongeveer zijn?

 

Bedankt.

Link naar reactie
  • 0
Gelijk een opmerking over de site, mocht iemand het gebruiken: de €/TL koesr klopt niet. 1€ is nu 3,66TL waard.

Dit site geeft een wisselkoers aan gedateerd op 21/03/2016. De rest ziet er ook gedateerd uit, bijvoorbeeld de verwijzing naar gebruikstarief.douane.nl, dat is al lang vervangen door DTV. Ook de zoekfunctie in Taric werkt niet. Er staat op de site overigens dat die alleen te gebruiken is bij invoer van bedrijven naar particulieren. Bij serieuze invoerplannen vermijden dus.....

 

En er is tussen Turkije en Nederland/EUeen deal om geen invoerrechten te betalen indien het product oorspronkelijk uit Europa of Turkije komt.
Niet geheel correct, het gaat in beginsel om producten uit het vrije verkeer van Turkije, ongeacht de oorsprong.

 

Kan iemand de expediteurkosten voor mij inschatten? Wat zal het ongeveer zijn?

Daar kun je bij verschillende expediteurs prijsopgaves voor opvragen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.