• 0

Hoe lang duurt geld overmaken naar HSBC in HongKong vanuit Rabobank NL?

Weet iemand misschien hoe lang het duurt geld om geld over te maken naar HSBC in HongKong met de Rabobank? Lokale filiaal van Rabobank in NL zegt: maximaal 6 werkdagen. Dat is toch wel lang als je het mij vraagt. Ik heb 3 werkdagen geleden een betaling van ongeveer 3100 US$ gedaan en die is er blijkbaar nog niet.

De eerste maal liep het binnen 1 dag dus ik maakte me er geen zorgen om. Maar nu duurt het blijkbaar langer...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gemiddeld een week. Het wordt niet direct overgemaakt, er zitten wat schijven tussen

 

RABO werkt direct met HSBC. Er zitten geen intermediate bank tussen. Het zou dus binnen 1 tot 3 dagen moeten kunnen. Dat hangt natuurlijk wel af van het tijdstip van versturen naar (en door de RABO) en het tijdstip van ontvangst in HK. Na 17:00 uur boekt HSBC het pas op de volgende dag.

 

Je hebt een referentienummer van de RABO gekregen. Als je je contact in HK dit referentienummer geeft, kan hij daar bij HSBC navragen waar het geld is.

 

 

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Het geld is aangekomen. Ik had het op woensdagavond (na 17:00, dus HSBC deed er niets meer mee ) overgemaakt. Dus hij werd donderdag blijkbaar ingeboekt bij de bank en de 2 werkdagen begonnen te tellen op vrijdag. Op dinsdag kreeg ik bericht van mijn leverancier dat het geld aangekomen was.

 

Moraal van dit verhaal: Voor 17:00 de overboeking maken en "spoed" aankruisen.

 

Bedankt voor de goede raad, fijne feestdagen en een gezond 2017!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.