• 0

Bonus uitbetaald via Hong Kong; hoe kan ik de betalen belasting 'verlagen'?

Mijn vraag kort door de bocht samengevat:

Kan ik mijn eenmanszaak(je) inzetten om de belasting die mijn partner over zijn bonus betaalt te verminderen.

Situatie:

Mijn partner is in loondienst, en ontvangt vanaf dit jaar, elk jaar 50.000 bonus. Echter; dit gaat uitbetaald worden door de hoofdvestiging van het bedrijf, in Hong Kong.

Ik heb sinds 2008 een eenmanszaak (grafisch vormgeving; voornamelijk ontwerp en leveren van bedrukte bedrijfskleding, dus geen "digitale diensten", maar fysiek). Weinig winst; voldoe net aan de urennorm van 1225u, en maak gebruik van de KOR.

De reden dat ik mijn vraag toch hier stel, ondanks dat het eigenlijk over een loonslaaf gaat, is dat ik me afvraag hoe de te betalen belasting over de 50K bonus verlaagd/ontweken kan worden. Een vestiging in Hong Kong? Postadres? Mijn partner zelf een onderneming met hoofdvestiging Hong Kong laten starten? En dan?.... Hoop dat er hier iemand wat tips heeft!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Ferg,

 

Deze vraag heeft geen betrekking op ondernemen of ondernemerschap, en gaat daarom op slot.

 

Ik adviseur je jouw vraag elders te stellen (oa Goeievraag.nl), aan de Belastingdienst of een ter zake kundige fiscalist met kennis en ervaring van offshoren via Hong Kong

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.