• 0

Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Pas als je naar beneden scrollt wordt er op de tekst verwezen, tekst wat zeer waarschijnlijk niet zichtbaar was tijdens de aanmelding, gezien de vele klachten ook van andere gedupeerden in zeer korte tijd. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is het de vraag of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen en daarna een jaarlijks abonnement van €299,- er toen al bijstond. Ook in het aanmeldingsformulier wordt hier niet op gewezen. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.

Zie ook:

http://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=168003&p=2332449#p2332449

 

 

Mod edit: titel aangepast, zie reactie in dit topic

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat ben ik niet met u eens. Mij is verteld dat het zinvol is om wat vermeldingen te hebben op 'gratis' site omdat dit de ranking in Google positief kan beinvloeden. Wij hebben ook een paar gratis vermeldingen en als je een email krijgt waarin staat dat dit gratis is dan denk ik inderdaad baat het niet dan schaad het niet. Als ik ergens tijdens de aanmelding gezien dat het op een gratis advertentie ging die na 30 dagen overging in betaald had ik deze moeite niet genomen. Daarom voel ik mij misleid.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb de factuur ontvangen en direct terug gemaild, dat ik hier niet mee akkoord ga.

Ik zal morgen melding gaan doen bij FraudeHelpdesk.

Zal tevens de opgestelde brief, per mail aan RBG mailen, want ik denk dat het getoonde adres niet hun echte vestigingsadres zal zijn. Dus die post komt nooit aan..

 

Is er al een mogelijkheid om onze krachten te bundelen? Ben net pas lid, dus kan nog geen PM's sturen...

Link naar reactie
  • 0

Fraudehelpdesk is er ook mee bezig dus daar zeker melden. Het bedrijf balanceert op het randje dus alle info is welkom! Ik kan ook geen PM sturen dus het is lastig om de prive gegevens of gesprekken te voeren. Iemand wel een tip hoe we dit kunnen doen om onze krachten te bundelen. Als we met zijn alle een vuist maken kunnen hopelijk dit soort bedrijven gestopt worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan ook geen PM sturen dus het is lastig om de prive gegevens of gesprekken te voeren.

links in het scherm, onder 'berichten' zie je bij ieder lid een pictogrammetje met 'PM' dat kun je gebruiken om iemand persoonlijk te benaderen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Beste TwaBla, ik kan als nieuw lid helaas nog geen PM's sturen of beantwoorden.

 

mod-edit: Dit klopt en is een tijdje geleden ingesteld aangezien diverse leden last hadden van accounts zonder postcount die gebruikt werden voor meer of minder frisse acquisitie en spam

Link naar reactie
  • 0

Ik ga denk ik gebruik maken van de voorbeeldbrief op facebook en tevens melding maken bij de fraude helpdesk. Ben altijd erg attent op dit soort dingen en het heeft me zelf verbaasd dat ik erin getrapt lijk te zijn. Ik adverteer op meer gratis pagina's en daar kun je gewoon netjes kiezen of je wel of geen betaalde versie wilt. Daarom denk ik ook haast dat er eerst een landingssite moet zijn geweest want ik ontdek en lees die kleine lettertjes of de addertjes onder het gras eigenlijk altijd.

 

Is er op het moment dat we de factuur niet betalen een groot risico op uiteindelijk een hele hoop rompslomp en een veel hoger schadebedrag omdat RBG hoewel misleidend opgesteld, de advertentie

toch binnen het wettelijke zou hebben opgesteld?

 

Link naar reactie
  • 0

Meld het ook aub bij Fraudemeldpunt. Ik heb daar heen gebeld en ze verzamelen alle gegevens van iedereen om er een zaak van te maken. Een jurist is daar mee bezig bij hun. ik ben ook altijd heel alert op dit soort zaken en weet ook zeker dat ik goed heb opgelet dat ik niet ergens aan vast zat. Als je nu naar de site gaat zie je een heel ander veld als je kreeg bij de email destijds.

Link naar reactie
  • 0

In deze fase helpt het om stampij te maken door de ervarint te delen op Klacht.nl, op dit forum en zeker ook bij de Fraudehelpdesk.

 

Het zou handig zijn als we kunnen reconstrueren hoe de aanmeldprocedure is verlopen, die eerste weken van november. Is er een landingsagina gebruikt (doorklikbaar vanuit de mail) waarop geen sprake was van een stilzwijgende overgang naar een abonnement na de gratis proefperiode van derig dagen?

 

Het riekt allemaal naar een eenmalige actie om snel veel geld binnen te harken met intimidatie, want ik kan me niet voorstellen dat zo'n mailactie herhaald wordt. Er is dus een kans dat de vogels gevlogen zijn binnen enkele weken en dat er helemaal geen incasso volgt.

 

De inzet van mail kan aangemeld worden bij Spamklacht. Het is wel interessant om na te gaan wat gedupeerden gemeen hebben. Hoe is ProNet Media aan de adressen gekomen?

 

De BTW-route is best interessant, maar dan moet de Belastingdienst wat peper in zijn reet gestopt worden. Bedrijven als ProNet Media verzenden veel facturen en moeten daar dus BTW over afdragen, lang voordat vastgesteld wordt of die facturen inbaar zijn. De kost gaat voor de baat uit!

 

Zo rond de kerst zijn veel instellingen (ook de Fraudehelpdesk) al half in winterslaap. Maar we rammelen ze wel wakker. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb gisteren een paar ondernemers in mijn woonplaats gebeld. Als iedereen dat doet en je vraagt of de gene die je belt ook even belt dan heb je kans dat er soms dubbel wordt gebeld maar dat is nog het minst erge. Iedereen die er voor de 30 dagen vanaf komt bespaart in elk geval het gevoel dat er nog een staartje aan zou kunnen zitten.

 

Natuurlijk komt dan de vraag wat er zou kunnen gebeuren als je niet betaalt en de Regiobedrijvengids geeft de vordering uit handen naar een incassobureau. De extra kosten die in rekening gebracht kunnen worden zijn 15% in dit geval €45,-.

 

In dat geval stuur je een aangetekende brief naar het incassobureau met daarin een verwijzing (bijlage) naar je eerdere brief waaruit blijkt dat je de vordering betwist. In theorie zou men dan naar de rechter kunnen gaan maar dat zal zelden gebeuren. Een incassobureau zal pas gaan procederen als ze vrijwel zeker zijn van winst en als het om een aanzienlijk bedrag gaat. De kans dat het zover zal komen acht ik vrijwel uitgesloten.

 

Je moet dus zeker niet betalen want de kans dat je daarna je geld nog terug kan vorderen is ook vrijwel nihil.

 

Link naar reactie
  • 0

Het BTW nummer op de factuur toch maar eens gecontroleerd. Kunnen andere gedupeerden bevestiggen dat het om dit nummer gaat?

 

Als dat zo is en ik heb geen tikfout gemaakt dan is er dus (ook) sprake van grootschalige BTW fraude. Op de diverse sites heb ik geen BTW nummer gevonden.

 

De fraudehelpdesk is niet bereikbaar op dit moment. Mensen die al betaald hebben zouden meteen aangifte moeten doen en het proces-verbaal sturen naar klantmonitoring@ing.nl dan kan de rekening worden geblokkeerd tot uitgezocht is of er daadwerkelijk sprake is van fraude.

BTW-Regiobedrijvengids.thumb.jpg.09b41b7c1f8b3fd35fb8efbf810b41b2.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hopelijk doen er snel enkele mensen aangifte met de vermelding dat naast mogelijke acquisitie fraude of in ieder geval misleiding ook om BTW fraude gaat. Vervolgens proces-verbaal mailen naar klantmonitoring@ing.nl of bellen naar 0900 0933 (10 cent per minuut) dan kan de rekening worden bevroren en kunnen de mensen die al betaald hebben mogelijk nog hun geld terug krijgen.

 

Het is dus wel heel waarschijnlijk dat het om acquisitiefraude en BTW fraude gaat die heel goed in elkaar is gezet. Een spammail met een heel mooi vormgegeven gratis aanbod en een even mooie landingspagina die zo is opgezet dat minimaal een groot deel niet in de gaten heeft dat er een addertje (python) onder het gras zit. Ook de vermelding zelf ziet er zo (verbazend) goed uit dat mensen hem graag laten staan. En dan komt de factuur.

 

Op klacht.nl lopen de klachten binnen zonder dat die in behandeling worden genomen, laat staan opgelost. Ook dat is natuurlijk een teken aan de wand.

 

Hoewel de kans klein lijkt dat er nog meer (verse) mensen de dupe worden is het wellicht toch ook interessant om te kijken of de site uit de lucht genomen kan worden. Dit zou je samen met diverse gedupeerden moeten doen denk ik omdat op basis van één klacht er niets of niet veel gedaan zal worden. Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand een idee hoe we de huidige leden van www.regiobedrijvengids.nl snel kunnen benaderen met de vraag of ze ook zijn misleid? Er staan momenteel 850 aanmelders op, om deze 1 voor 1 te benaderen is nogal een karwei.

Misschien een handige IT-er die die site even harvest op domeinnamen van leden en daar een info@ voorzet voor een mailing met verwijzing naar dit topic, klacht.nl en facebook?

Lijkt me dat je wel moet oppassen voor smaad/laster, dus ik zou de tekst redelijk neutraal houden: laat de lezers zelf de conclusies maar trekken.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Er is inderdaad nog een heel kleine kans dat het om een bonafide bedrijf gaat dat na onhandige acquisitie te hebben gedaan, een tikfoutje in het BTW nummer heeft zitten en geen tijd heeft om klachten van klacht.nl in behandeling te nemen of daar ook maar op te reageren. Uiteraard zullen we dan onze welgemeende excuses maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist melding gedaan bij de Fraudehelpdesk en zo ook de ING als de Fiod ingelicht. Dadelijk ga ik aangifte doen bij de Politie. Als je de KvK uitreksel van ProNet Media bekijk, ziet dit er ook duister uit. Het begint er op te lijken dat dit misleidend handelen van RBG met voorbedachte rade is opgezet. En betwisting via e-mail is ook ingedient, ze bellen (onbekend nummer) je wel na 2 minuten terug met melding dat je gewoon betalen moet... We wachten in spanning af...

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij dat de de factuur inderdaad ongeldig is als hij niet aan de factuurvereisten voldoet. Je mag die ook niet in je administratie opnemen en al helemaal de ten onrechte in rekening gebrachte BTW als voorbelasting aftrekken. Lees ook dat als er inderdaad bewust een verkeerd BTW nummer is gebruikt er dan ook sprake is of kan zijn van valsheid in geschrifte.

 

In ieder geval niet betalen en afwachten hoe de zaak zich verder ontwikkelt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.