• 0

Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Pas als je naar beneden scrollt wordt er op de tekst verwezen, tekst wat zeer waarschijnlijk niet zichtbaar was tijdens de aanmelding, gezien de vele klachten ook van andere gedupeerden in zeer korte tijd. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is het de vraag of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen en daarna een jaarlijks abonnement van €299,- er toen al bijstond. Ook in het aanmeldingsformulier wordt hier niet op gewezen. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.

Zie ook:

http://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=168003&p=2332449#p2332449

 

 

Mod edit: titel aangepast, zie reactie in dit topic

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Eric Meijer

Regiobedrijvengids.nl

Ik verbaas me over het feit dat er nou niemand gewoon even in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel kijkt. Daar zijn ze toch voor? Als je al geen 2,65 euro over hebt om ten minste daar te kijken wie er achter dit bedrijf zit, dan verdien je m.i. een onterecht jaarcontract. Taalbeheersing duidt overigens helemaal niet op MTS/MEAO maar eerder op een niet-Nederlandse-taal-achtergrond, vanwege de incorrecte gebruikt van het voorzetsels.

 

Anyway, het gaat dus om een eenmanszaak die pas 2-3 maanden geleden is opgericht door een 37-jarige persoon met de Bulgaarse nationaliteit. Op basis van de uitgang van de achternaam (-ova) gaat het volgens mij om een vrouw (katvanger?).

 

Katvanger zou inderdaad ook nog kunnen, of in ieder geval een soort scam waarbij die persoon vertrekt uit nederland en ook de btw niet afdraagt.

 

Probleem is dat het gewoon te gemakkelijk is om weg te komen met dit soort scams. Dader kan zo een jaarsalaris bij elkaar harken over een periode van een kwartaal of wat, en met de poen verkassen.

 

En de politie doet waarschijnlijk niets, ook al is iets vrij duidelijk niet helemaal in de haak.

 

Link naar reactie
  • 0

Gezellig hier. Nou gaan mods ook al kneuzen uitdelen.

 

kneus 27-12-2016 Over wijsneuzen gesproken ? (marco)
Even een korte toelichting dan maar.

 

We krijgen hier op HL al jaren meldingen van acquisitiefraude en vergelijkbare verkoopscams. Daar gaat een klein groepje van mods, ex-mods en andere actieve deelnemers doorgaans meteen mee aan de slag. We onderzoeken adressen, telefoonnummers, inschrijvingen, mail-headers, en zo voort. Die info wordt veelal onderling gedeeld, maar uiteraard wordt niet alles op het open forum genoemd.

 

Die kennis wordt zonodig ook beschikbaar gesteld aan meldings- en opsporingsinstanties, gebruikt voor overleg met instellingen als het NUV en zelfs ingezet in contacten met kamerleden die initiatiefwetsvoorstellen indienen.

 

Het probleem is de wereld nog niet uit, maar HL fungeert inmiddels wel prima als plek waar de eerste signalen binnenkomen. HL heeft bovendien een preventieve werking, omdat een aantal ondernemers dankzij forumberichten besluit om geen omgunstige overeenkomst te sluiten of geen dubieuze facturen te betalen. Volgens mij kan HL ook nog iets betekenen voor ondernemers die samen verdediging willen voeren of zelf juridisch initiatief nemen, door bundeling te faciliteren. Maar dat komt nog wel.

 

De ProNet melding kwam een weekje terug binnen en volgens mij hebben we (ondanks de kerstdrukte) relatief snel een analyse gemaakt en gedupeerden geholpen om een standpunt in te nemen over de betwiste facturen. Alle nieuwe medewerking is uiteraard welkom en ook kritiek draagt bij aan de afhandeling van zulke gevallen.

 

Maar lees het topic nou eventjes rustig door voor je met modder gaat gooien naar forumdeelnemers die andere ondernemers proberen te helpen. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb een paar dagen geleden een factuur a € 299,00 van Regiobedrijvengids ontvangen, maar zij hebben mij nooit een opdrachtbevestiging en overeenkomst gestuurd per email, terwijl ze dit wel in hun algemene voorwaarden vermelden.

Zojuist heb ik een email gestuurd naar ze en heb een aantal redenen genoemd (geen ondertekende overeenkomst, geen prijsvermelding ten tijde van toevoegen van bedrijf, geen vermelding van 30 dagen proberen bij aanmelding, geen email met opdrachtbevestiging etc) waarom ik niet tot betaling van de factuur wil overgaan. Zodra ik antwoord krijg, zal ik dit met jullie delen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zojuist ben ik gebeld door de heer Meijer dat hij mijn email had ontvangen en niet tot creditering overgaat, omdat ik na te hebben geklikt op bedrijf toevoegen op de website had kunnen zien dat ik na 30 dagen had moeten betalen. Ik wees hem erop dat ik bij het aanmelden vanuit de email dit scherm niet heb gezien.

Ook heb ik hem verteld dat bij bestelgegevens € 0,00 staat. Hij verklaart dat dit komt, omdat ik de factuur nog niet heb betaald. Ik gaf hem het voorbeeld dat als ik iets bij een webwinkel bestel er altijd een bedrag in beeld komt te staan, dus hij had de pagina zo kunnen inrichten door de tekst neer te zetten € 0,00 eerste 30 dagen en daarna € 299,00.

 

Een overeenkomst kan hij niet overleggen, want daar werkt Regiobedrijvengids niet mee.

Ik deelde hem mede dat in zijn algemene voorwaarden staat dat een email van Regiobedrijvengids wordt gestuurd met daarin bevestiging van een overeenkomst. Deze email heb ik nooit van hem ontvangen. Het enige wat ik van Regiobedrijvengids heb ontvangen, is mijn inlognaam.

 

Hij bleef maar hameren op het feit dat ik de tekst met 3 soorten abonnementen op de website over het hoofd heb gezien, direct naar het woordje "begin" klikte om mijn bedrijf toe te voegen en hij dagelijks tientallen aanmeldingen krijgt, maar ook netjes afmeldingen krijgt binnen 30 dagen en dat hierover geen klachten zijn binnengekomen.

 

Ik blijf volgens hem betalingsplichtig en als mijn jurist naar hem wil bellen, kan dat.

Dat verandert niets aan de zaak volgens hem.

Ik bleef hem erop wijzen dat ik geen overeenkomst met hem ben aangegaan en zolang hij dit niet aan mij kan overleggen, ik niet hoef te betalen.

 

Vraag is hoe nu verder te handelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@eemschipper lees even terug in dit topic, retourneer de factuur met een begeleidende brief met een strekking zoals eerder in dit topic aangegeven.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik helemaal niets doen. Ook geen contact zoeken om te beginnen trouwens. Want waarom zou je in discussie gaan en je zelf mogelijk onder druk laten zetten doordat je voor dom wordt weggezet en er dreigementen (incasso/deurwaarder) volgen?

 

Er is geen sprake van een rechtsgeldige overeenkomst (zie eerder in deze draad), het is onduidelijk met wie je te doen hebt gezien de KvK gegevens, er is geen BTW nummer op de site vermeld (verplicht) en de BTW nr's (meerdere) zijn zeker voorlopig ongeldig.

 

En als je het dan toch niet kan laten om wat te doen begin dan met melden bij de fraudehelpdesk en een aangifte bij de politie. Dat geeft wellicht wat rust. In ieder geval niet betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik helemaal niets doen. Ook geen contact zoeken om te beginnen trouwens. Want waarom zou je in discussie gaan en je zelf mogelijk onder druk laten zetten doordat je voor dom wordt weggezet en er dreigementen (incasso/deurwaarder) volgen?

 

Er is geen sprake van een rechtsgeldige overeenkomst (zie eerder in deze draad), het is onduidelijk met wie je te doen hebt gezien de KvK gegevens, er is geen BTW nummer op de site vermeld (verplicht) en de BTW nr's (meerdere) zijn zeker voorlopig ongeldig.

 

En als je het dan toch niet kan laten om wat te doen begin dan met melden bij de fraudehelpdesk en een aangifte bij de politie. Dat geeft wellicht wat rust. In ieder geval niet betalen.

 

Precies, weet je wat, doen we hieronder een poging tot een modelbriefje:

 

 

'Geachte heer Meijer,

 

Hierbij ontvangt u, refererend aan alle daartoe gevoerde (e-mail-)correspondentie en (telefoon-)gesprekken, factuur met nummer .... (bijlage) retour.

 

Ik ga niet tot betaling over, omdat hiervoor elke rechtsgrond ontbreekt aangezien er geen rechtsgeldige overeenkomst aan betreffende factuur ten grondslag ligt.

 

Tevens adviseer ik u betreffende factuur, alsmede mijn gegevens terstond uit uw administratie te verwijderen en mij daar schriftelijk een bevestiging van te doen toekomen.

 

Mocht u toch over onderhavige kwestie verder willen corresponderen of spreken, dan beschouw ik die reactie van uw zijde als een overeenkomst van opdracht waarvoor alsnog voor bovenstaand advies ad. € 299,00 excl. 21% BTW plus de verder door mij hieraan te besteden uren en werkzaamheden bij u in rekening worden gebracht á € 65,00 per uur excl. 21% BTW, eventueel vermeerderd met overige, noodzakelijke kosten. Uiteraard ontvangt u bij mijn facturen een specificatie van advies, uren, werkzaamheden en overige, noodzakelijke kosten.

 

Ik vertrouw erop dat u met dit bericht naar behoren bent geïnformeerd en de kwestie verder laat rusten. Uw bevestiging van verwijdering van mijn gegevens, waarvoor alvast dank, zie ik met belangstelling tegemoet.

 

Hoogachtend,

 

.....'

 

Zoiets? Verder niets meer doen, tenzij er wordt gereageerd...

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Zojuist gebeld met Regiobedrijvengids (kreeg geen mijnheer Meijer aan de lijn)....

Inderdaad, er worden verschillende namen gebruikt. Ga er maar van uit dat geen van die namen echt is.

 

Als er een gedupeerde meeleest die wel betaald heeft, meld je even via PM of mail. Aan alle klachten te zien, heeft vrijwel niemand betaald. Zo wordt het een kostbaar grapje voor de laaienlichters.

 

Ondernemers die een factuur hebben gekregen, zouden de vordering moeten betwisten - dan wordt incasso lastiger. Er hebben zich inmiddels een aantal gedupeerden gemeld, zodat we eventueel noodzakelijke vervolgacties samen kunnen opzetten. Als dus iemand inderdaad met incasso te maken krijgt. Die kans is niet zo groot, want de opzet van deze RBG is wat opportunistisch.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een overeenkomst kan hij niet overleggen, want daar werkt Regiobedrijvengids niet mee.

 

...

 

Vraag is hoe nu verder te handelen.

 

Afwachten tot ie er een rechtzaak van maakt. Ik ben benieuwd of een kantonrechter zn gezicht een beetje in de plooi weet te houden als gevraagd wordt om een rechtsgrond voor betalingsplichtigheid, en bovenstaande zin uitspreekt :D

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn bank van de betaalrekening, verhuurder van de kantoorruimte en hostingbedrijf van de website al aangesloten op dit topic?

 

Heeft iemand al aangifte kunnen doen?

 

En zijn KvK en Belastingdienst op de hoogte? SAF?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Belastingdienst is per mail op de hoogte gesteld.

 

Wellicht ten overvloede wat ik nu post.. maar misschien even handig als korte opsomming/aanvulling.

Dank allen voor de goede raad! NIET BETALEN DUS.

 

BEDROG:

De slinkse opzet lijkt sterk op bedrog. “Er is bij bedrog sprake van opzet, waarbij iemand willens en wetens (expres) in dwaling wordt gebracht”

ONGELDIGE BTW nr(s).

Op de factuur klopt het BTW nummer (NL250747121B01) niet. Hierover ook gemaild met ene Eric Meijer en direct een nieuwe factuur gekregen met ander BTW nummer. (NL250747212B01) Ook deze is ongeldig volgens de check bij de belastingdienst. http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ 

De factuur is daarom niet rechtsgeldig. De vermoedens over de fraude en bedrog worden hiermee ook versterkt. Zelf heb ik al een mail gestuurd dat ik de factuur om bovengenoemde redenen niet ga betalen. De advertentie van REGIOBEDRIJVENGIDS bestaat nog steeds. Er tuinen waarschijnlijk nog elke dag opnieuw mensen in. Hoe kunnen we dit stoppen?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is de afzender (e-mailadres en ondertekening) van de nieuwe factuur en hoe luidt de begeleidende tekst? Wat is de verklaring voor de ongeldige BTW-nummers? Zijn creditfacturen voor onjuiste facturen bijgevoegd?

 

Regiobedrijvengids lijkt op Twitter ouder te zijn of dan dat we hier bij aanname collectief vermoeden of deze handelsnaam wordt opnieuw gebruikt: https://twitter.com/hashtag/regiobedrijvengids (zie zowel top als recent vermeldingen)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zijn bank van de betaalrekening, verhuurder van de kantoorruimte en hostingbedrijf van de website al aangesloten op dit topic?

 

Heeft iemand al aangifte kunnen doen?

 

En zijn KvK en Belastingdienst op de hoogte? SAF?

 

Groet,

 

Highio

 

 

Ik las op Twitter dat de provider al op 14 nov op de hoogte was van de spampraktijken. Ik heb ze nog even geattendeerd op dit topic.

Link naar reactie
  • 0

Providers hoeven alleen niet zoveel te doen in dit soort gevallen.

 

Zolang de klant de provider betaalt is er voor de provider niet zo snel een geldige reden om hostingdiensten op te zeggen tenzij daartoe gedwongen door bijvoorbeeld een rechter. Sterker nog, in het algemeen is zoiets contractbreuk, tenzij in algemene voorwaarden oid is opgenomen dat de overeenkomst kan worden ontbonden bij een -vermoeden van- fraude of iets dergelijks.

 

Er zullen wellicht providers zijn die een soort maatschappelijke verantwoordelijkheid voelen en sites offline halen als het vrij duidelijk is dat het om fraude gaat, maar die nemen daarmee vaak wel een aanzienlijk risico aansprakelijk gesteld te worden voor het verlies aan al dan niet frauduleuze inkomsten van kun klant.

 

Overigens helpt het helemaal niets achter hostingproviders aan te gaan. Er zijn genoeg providers die diensten aanbieden aan dubieuze websites en daar alleen mee stoppen als ze ertoe worden gedwongen door een gerechtelijke uitspraak. En die providers hoeven uiteraard niet in nederland te zitten, wat de hele procedure oneindig vertraagd.

 

Wellicht zou voor sites met een .nl domein SIDN een beter aanspreekpunt zijn, die kunnen in principe de site platleggen als daar onder nederlands recht aanleiding toe is.

Link naar reactie
  • 0

Dat soort meldingen komt vaak op de abuse afdeling van de provider binnen. Die geven dat dan weer door aan de klant. In de meeste gevallen doen providers er verder niks mee.

 

Aanvulling: Ik heb inmiddels antwoord gekregen van de provider:

 

Goedemorgen! Bedankt voor het doorgeven. Wij gaan hier intern mee verder.

Link naar reactie
  • 0

De ING bank is hiervan inmiddels op de hoogte. Zij hebben alle info toegemaild gekregen. Zo is ook de belastingdienst op de hoogte. Ik heb alleen nog niet de KvK voorbij zien komen in deze topic dat zij ingelicht zijn. Ik zal hiervan zo dadelijk ook een melding maken. Ook bij de politie aangifte gedaan van acquisitiefraude, hier is een dossier van aangemaakt. Ook hier kwam het advies om ZEKER NIET te betalen!!

 

Zijn bank van de betaalrekening, verhuurder van de kantoorruimte en hostingbedrijf van de website al aangesloten op dit topic?

 

Heeft iemand al aangifte kunnen doen?

 

En zijn KvK en Belastingdienst op de hoogte? SAF?

 

Groet,

 

Highio

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd of de nieuwe wetgeving in zake acquisitiefraude het OM munitie geeft om hier ook daadwerkelijk te vervolgen om zo de fraude die blijkbaar al vele jaren in diverse vormen bestaat en floreert eens goed aan te pakken?

 

Vaststaat dat heel veel ondernemers via een (vermoedelijke) spammail zijn uitgelokt om een gratis melding te plaatsen bij de Regiobedrijvengids. Mogelijk is er sprake geweest van een andere landingspagina maar laten we uitgaan van hetgeen vaststaat, de huidige "bedrijf toevoegen" pagina.

De klachten zijn vrijwel 100% eenduidig. Wat als gratis werd voorgesteld in de mail en gedurende het aanmeldproces blijkt later opeens een betaald abonnement. De aanbieder verschuilt zich louter achter de informatie die voor de meeste ondernemers onzichtbaar was en daarom geen onderdeel kan uitmaken voor enige overeenkomst.

 

3. Van een misleidende omissie is eveneens sprake indien essentiële informatie als bedoeld in lid 2 verborgen wordt gehouden of op onduidelijke, onbegrijpelijke, dubbelzinnige wijze dan wel laat verstrekt of gepresenteerd wordt, of het commerciële oogmerk, indien dit niet reeds duidelijk uit de context blijkt, niet laat blijken, waardoor hij die handelt in de uitoefening van een beroep, bedrijf of organisatie, een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen.
BW boek 6 193d onder 3

 

Omdat er mogelijk ook sprake is van valsheid in geschrifte (BTW nummer / vestigingsadres / identiteit) kan door het OM een hogere straf worden geëist met als verzwarende omstandigheid dat het een groot aantal ondernemers betreft en de hoge mate van professionaliteit. bron

 

Wat ik persoonlijk nogal jammer vind is het feit dat de scam gewoon doorgaat en er nog steeds ondernemers onder druk worden gezet om te betalen. Daaruit blijkt dat het hier om een scam gaat die heel goed doordacht is, ook gezien de reacties van HLers in dit topic dat de betreffende ondernemers ook zelf beter hadden moeten opletten. Ook het individueel fraudebedrag is nogal laag, in tegenstelling overigens met de mogelijke totale fraude.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik persoonlijk nogal jammer vind is het feit dat de scam gewoon doorgaat en er nog steeds ondernemers onder druk worden gezet om te betalen.

 

De genoemde data van de ontvangen factuur op klacht.nl en in dit topic liggen echter allemaal zo rond dezelfde periode. Zijn er mensen die later dan half november nog een factuur hebben ontvangen?

 

Link naar reactie
  • 0

Vaststaat dat heel veel ondernemers via een (vermoedelijke) spammail zijn uitgelokt om een gratis melding te plaatsen bij de Regiobedrijvengids.

Heel veel is een subjectief begrip.

 

In 2008 stuurde iemand namens het Kantoor voor Klanten (afgekort tot KvK) een factuur voor inschrijving in het register naar heel ondernemend Nederland. Ruim 400.000 nota's werden bezorgd (voordat iemand bij het fulfilmentbedrijf aan de bel trok, anders waren het er 1,4 miljoen geweest) en daarvan werden er 530 betaald, iets meer dan één promille conversie.

 

Dat geldt als heel veel.

 

De betrokkenen zijn bijna vijf jaar later veroordeeld tot 18 maanden gevangenisstraf vanwege oplichting. Daarnaast heeft de KvK nogal wat dwangsommen opgehaald bij deze booswichten.

 

Interessant aan deze zaak is hoe snel diverse instellingen reageerden toen ze beseften hoeveel ondernemers de dupe dreigden te worden, maar ook dat diverse bedrijven gewoon blind meewerkten aan de oplichting. Zo moesten de drukkers van de nota's een overeenkomst aangaan met geheimhoudingsplicht. Rabobank weigerde een acceptgiro-overeenkomst, maar Frieslandbank was de oplichters graag van dienst. Een postbode van Sandd die ontvangers waarschuwde werd aanvankelijk zelfs ontslagen door zijn werkgever.

 

De scam mislukte onder andere omdat Sandd een deel van de brieven een dag te vroeg bezorgde. Toen was de valse website nog niet in de lucht. Al snel begon het bericht rond te zoemen dat er een spookfactuur in omloop was. Toen heeft de KvK meteen contact opgenomen met Sandd (om verdere verspreiding te staken) en de banken (om betalingen te bevriezen). Voor de media was het een spannend verhaal, dus al snel waren ondernemers gewaarschuwd om niet te betalen. Maar de openbare orde stond met de handen in zijn zakken.

 

Alle maatregelen om deze grootschalige scam te stoppen (driekwart van 1.4 miljoen spookfacturen onderschept, de bankrekeningen geblokkeerd en de websites op nul gezet) zijn door partijen onderling geregeld - zonder degelijke rechtsgrond. Als je nou een voorbeeld zoekt van de onmacht van de openbare orde tegenover acquisitiefraude, dan is dit een evidente case.

 

Dat is acht jaar later nog steeds zo. Laten we binnenkort eens aan Fleur van Eck (Fraudehelpdesk) vragen of vroeg ingrijpen inmiddels mogelijk is. Niet alleen bij 1,4 miljoen spookbrieven maar ook als 850 ondernemers met listige kunstgrepen misleid worden tot het betalen van 299 euro.

 

Wat ik persoonlijk nogal jammer vind is het feit dat de scam gewoon doorgaat en er nog steeds ondernemers onder druk worden gezet om te betalen.

We zien nu het staartje van ondernemers die in november een mail kregen. Er is geen enkele indicatie dat de mail nog steeds verzonden wordt.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ook ik schaar me aan bij jullie, precies hetzelfde verhaal als de rest. Misleid via mail, onbeschoft behandeld aan de telefoon enz... Inmiddels al aangifte gedaan bij klacht.nl (al ruim 40 klachten). Factuur terugsturen met begeleidend schrijven en aangifte politie volgen nog. Ik heb niet betaald zoals jullie adviseren en ook de politie raadde dat aan zag ik bij een andere reactie staan. In ieder geval bedankt voor de steun en de wijze woorden van alle posters! Ik hoop dat we het met zijn allen kunnen oplossen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.