• 0

Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Pas als je naar beneden scrollt wordt er op de tekst verwezen, tekst wat zeer waarschijnlijk niet zichtbaar was tijdens de aanmelding, gezien de vele klachten ook van andere gedupeerden in zeer korte tijd. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is het de vraag of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen en daarna een jaarlijks abonnement van €299,- er toen al bijstond. Ook in het aanmeldingsformulier wordt hier niet op gewezen. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.

Zie ook:

http://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=168003&p=2332449#p2332449

 

 

Mod edit: titel aangepast, zie reactie in dit topic

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ik persoonlijk nogal jammer vind is het feit dat de scam gewoon doorgaat en er nog steeds ondernemers onder druk worden gezet om te betalen.

We zien nu het staartje van ondernemers die in november een mail kregen. Er is geen enkele indicatie dat de mail nog steeds verzonden wordt.

 

 

Een klein uurtje geleden heb ik nog een factuur ontvangen, dus het gaat nog gewoon door...

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb een factuur van RegioBedrijvengids.nl gehad dd 19-12-2016 na email 15-11 en plaatsen vermelding 16-11. Op advies vanuit deze website zal ik niet betalen; oplichting en foutief BTW-nummer. Mogelijk ga ik nog aangifte doen bij de politie. Iedereen bedankt voor alle info.

Link naar reactie
  • 0

Na aanmelding heb ik via website afgemeld. Wel screenshot gemaakt. Geen bevestiging ontvangen. Wel vervelende mail.....

 

Van: Regio Bedrijvengids

Datum: dinsdag 20 december 2016 11:40

Aan: "xxxxx>

Onderwerp: Re: Uw factuur staat klaar

 

Geachte heer xxxxx,

 

Als u denkt dat u met zo' n truc de factuur voldoet dan heeft u het toch echt mis. Zoals u zich bewust bent heeft u dat mailtje niet gestuurd maar heeft u hem gisteren waarschijnlijk ingevuld en een screenshot gemaakt en daarmee dacht u dat u ons te slim af zou zijn. Daar trappen wij overigens niet in en vind het persoonlijk een kwalijke zaak dat u probeert om op zo n manier onder uw betalingsverplichting uit te komen.

 

De verstuurde factuur zullen wij dan ook niet gaan crediteren voor u. Als u denkt dat u in uw recht staat dan moet u vooral de factuur niet betalen en een goede jurist in de arm nemen en de screenshot gebruiken in uw afweer om deze factuur niet te voldoen.

 

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Eric Meijer

regiobedrijvengids.nl

 

 

 

 

xxxxx | xxxxxx schreef op 2016-12-19 15:41:

Goedemiddag,

Ik heb even teruggezocht. Reeds op 16 november hebben wij direct een mail via jullie contactformulier gestuurd.

Zie bijgaand screenshot.

Vertrouwende u hiermee voldoende te informeren.

 

Met vriendelijke groet,

xxxxxxx

 

Link naar reactie
  • 0

Ook voor Het Matelier een factuur (13/12/16) ontvangen. Ik ben er van overtuigd dat bij de aanmelding op 11/11/16 het niet zichtbaar was dat je binnen een maand op moest zeggen. Het formulier "'bestelling afronden' (zie bijlage) staat duidelijk op €0.- Anders had ik zeker geen aanmelding gedaan. Heb een half uur briesend aan de telefoon gezeten met ene John Visser die me vertelde dat verzet zinloos was, omdat het juridisch helemaal dichtgetimmerd was en dat ik beter had moeten lezen - ook bij mij werd de verbinding verbroken en belde hij terug - toen met het voorstel een premium vermelding te regelen voor de prijs van een starter. Ik heb toen gezegd dat ik er over na zou denken, omdat ik even geïmponeerd was. Op dat moment stond er maar een klacht op internet. Nu het er zoveel zijn, merk ik dat ik niet gek ben, en heb ik de factuur teruggestuurd met een begeleidende brief (standaard, van Klacht.nl/ Facebook). Ik heb al mijn gegevens verwijderd uit mijn account bij Regiobedrijvengids.nl Gelukkig heb ik niets betaald. Dat zal ook niet gebeuren. Succes voor iedereen die met dit bijltje hakt.

 

Aan de personen die beweren dat je beter had moeten lezen, omdat je als ondernemer wel beter moet weten, en het dus je eigen schuld is: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. U heult met dit soort types samen: zij gebruiken mazen in de wet en op het net om zakken te lichten, en dingen te beloven die ze niet waar maken. Deze lui zijn oplichters die snel rijk willen worden, en liegen zonder blikken of blozen. Pick your friends wisely....

 

Link naar reactie
  • 0

Na aanmelding heb ik via website afgemeld. Wel screenshot gemaakt. Geen bevestiging ontvangen. Wel vervelende mail.....

 

Van: Regio Bedrijvengids

Datum: dinsdag 20 december 2016 11:40

Aan: "xxxxx>

Onderwerp: Re: Uw factuur staat klaar

 

Geachte heer xxxxx,

 

Als u denkt dat u met zo' n truc de factuur voldoet dan heeft u het toch echt mis. Zoals u zich bewust bent heeft u dat mailtje niet gestuurd maar heeft u hem gisteren waarschijnlijk ingevuld en een screenshot gemaakt en daarmee dacht u dat u ons te slim af zou zijn. Daar trappen wij overigens niet in en vind het persoonlijk een kwalijke zaak dat u probeert om op zo n manier onder uw betalingsverplichting uit te komen.

 

De verstuurde factuur zullen wij dan ook niet gaan crediteren voor u. Als u denkt dat u in uw recht staat dan moet u vooral de factuur niet betalen en een goede jurist in de arm nemen en de screenshot gebruiken in uw afweer om deze factuur niet te voldoen.

 

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Eric Meijer

regiobedrijvengids.nl

 

 

 

 

xxxxx | xxxxxx schreef op 2016-12-19 15:41:

Goedemiddag,

Ik heb even teruggezocht. Reeds op 16 november hebben wij direct een mail via jullie contactformulier gestuurd.

Zie bijgaand screenshot.

Vertrouwende u hiermee voldoende te informeren.

 

Met vriendelijke groet,

xxxxxxx

 

 

Wat een schorum! Dat is een grote bek per e-mail hebben tegen "klanten'. Zij beschuldigen u dus nu van fraude. Weer: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten....

Link naar reactie
  • 0

Beste Higherlevel leden,

 

Ik kreeg vandaag ook een factuur van Regiobedrijvengids.nl met als totaal bedrag zo'n 360 Euro incl. BTW. Ik schrok me het apelazerus maar (niet verkeerd opvatten) gelukkig sta ik er niet alleen voor. Ik let normaal gesproken goed op voor ik ergens mee akkoord ga en ik weet vrijwel zeker dat tijdens mijn aanmelding voor een 30 dagen gratis websitevermelding, er nergens werd gerept over stilzwijgend omzetten naar een betaalpakket. Ineens staat er overduidelijk dat je moet betalen als je niet op tijd afzegt. Misschien stond dit ook wel ergens op de site toen ik het account aanmaakte maar in ieder geval niet in het kader waar je je account kon aanmaken. Zoals eerder geplaatste screenshots kreeg ik gewoon een gratis 30 dagen zichtbaar pakket aangeboden, die kon je door boeken en op akkoord klikken en het bedrag bleef steeds op 0,- Euro staan. Ook geen teksten als "bij niet tijdig afzeggen moet u betalen" o.i.d.

 

Bovendien is er sprake van een wanprestatie want je bedrijf wordt echt niet beter zichtbaar in Google. Ik sta ergens op pagina 2 met talloze gratis websites die eerder vermeld worden. Dat zou niet erg zijn als het een gratis dienst was maar op slinkse wijze heeft dit schimmige bedrijf mij er in laten lopen.

 

Ik heb de e-mail met factuurbijlage beantwoord door aan te geven dat ik niet van plan ben de rekening te betalen en werd meteen gebeld door een redelijk fatsoenlijke man, zij het met een anoniem telefoonnummer. Hij let goed op je voornaam bij het opnemen van de telefoon want hij bleef me maar vriendelijk bij mijn naam toespreken. Toen ik aangaf dat ik de rekening niet zou betalen werd hij daar ook niet kwaad om maar gaf wel aan dat hij dat even terzijde lag maar dat ik wel fout was door niet op tijd af te melden. Toen ik op zijn advies het contactformulier invulde om mij af te melden kreeg ik nog een e-mail terug met dat ze de rekening niet zullen crediteren.

 

Inmiddels heb ik aangifte gedaan bij Fraudehelpdesk.nl en ik ben na het lezen van dit forum vooral blij met Higherlevel leden als Bocelli, JanDoedel en anderen. Hartelijk dank voor jullie werk en inzet in deze kwestie.

 

Ik hoop dat ik geen deurwaarders en incassobedrijven aan de telefoon krijg. Wat kan ik nu het beste doen? Niet meer reageren of toch de factuur terugsturen met begeleidende tekst? Moet dit via e-mail of schriftelijk?

 

Link naar reactie
  • 0

Je (jullie) verstrekken op deze manier aanvullende bedrijfs- en contactinformatie en je geeft bovendien aan (dat schrijf je hier tenminste) niet te willen betalen.

 

RT stelt bijvoorbeeld dat er behalve een aanmelding geen overeenkomst opgesteld, van toepassing verklaard of bevestigd is. Dat is een heel andere basis om een vermeende vordering naast je neer te leggen of betwisten. De verstuurde facturen lijken bovendien niet correct te zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Op de website staat: Wilt u ook beter gevonden worden?

Maar de gehele website is uitgeschakeld voor indexeren door Google;

Als je in Google intypt site:www.regiobedrijvengids.nl dan is er geen enkele website-pagina van RegioBedrijvengids.nl die door Google is geïndexeerd. Dus geen indexering van de eigen site, maar hierdoor ook onmogelijk om 'beter' gevonden te worden voor bedrijven die 'abonnement' hebben.

Link naar reactie
  • 0

Onjuiste aanname (probeer de variant zonder www maar) en het gaat om de lokale of regionale vindbaarheid van adverteerders.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb nu die factuur ontvangen. Ik heb tegen eind november heel de site goed doorgekeken. Er stond NIET wat er nu wel staat! Ze hebben op 4 november the waybackmachine een kopie laten maken (daar staat ook dat het een abonnement wordt), de site veranderd (of op een andere manier mij naar een andere pagina geleid, let op dat in de links in de emails het klantnummer wordt bijgehouden), stapels emails rondgestuurd en de site ergens in december terug veranderd. Nu staat in de voorwaarden dat het gratis is, maar op de aanmeldpagina ineens dat het na een maand automatisch een abonnement wordt. En aangezien niemand dit kan bewijzen is het legaal. Dat hier een paar honderd meldingen zijn lijkt niet te tellen. Ik hoop dat ergens iemand een screenshot heeft gemaakt tijdens de aanmelding.

 

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb nu die factuur ontvangen. Ik heb tegen eind november heel de site goed doorgekeken. Er stond NIET wat er nu wel staat! Ze hebben op 4 november the waybackmachine een kopie laten maken (daar staat ook dat het een abonnement wordt), de site veranderd (of op een andere manier mij naar een andere pagina geleid, let op dat in de links in de emails het klantnummer wordt bijgehouden), stapels emails rondgestuurd en de site ergens in december terug veranderd. Nu staat in de voorwaarden dat het gratis is, maar op de aanmeldpagina ineens dat het na een maand automatisch een abonnement wordt. En aangezien niemand dit kan bewijzen is het legaal. Dat hier een paar honderd meldingen zijn lijkt niet te tellen. Ik hoop dat ergens iemand een screenshot heeft gemaakt tijdens de aanmelding.

 

 

Een paar pagina's terug heb ik screenshots geupload waar nergens gerept wordt van betalingen of abonnementen. Ik heb ze speciaal hier op HL gezet, om te voorkomen dat die pagina's nog gewijzigd kunnen worden.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
Ik heb even wat screenshots gemaakt voor de liefhebbers.

 

Zoals je aan de scrollbalk kunt zien, ontbreekt er nogal wat aan dit screenshot. Ik heb zelf de site bezocht en wat er aan de schermafdruk ontbreekt is dat de huidige optie enkele honderden euro's kost, waarvan je de eerste maand gratis krijgt. Dat is nogal iets om weg te laten.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Zoals je aan de scrollbalk kunt zien? Het is wel raar dat er zoveel mensen zijn ingetuind en dat het nu klachten regent nietwaar? Ik zeg het je: er was nergens zichtbaar dat je "gratis" pakket stilzwijgend zou worden omgezet naar een betaalpakket of ik moet wel héél scheel gekeken hebben.

Link naar reactie
  • 0

er was nergens zichtbaar dat je "gratis" pakket stilzwijgend zou worden omgezet naar een betaalpakket

 

Daar twijfelt niemand hier (meer) aan. Wanneer je je browsegeschiedenis nog hebt, kun je daar wellicht zien wat de eerste pagina op regiobedrijvengids.nl was vanuit de mail. Zo heb ik mijn route kunnen terughalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik lees teveel negatieve ervaringen over de regiobedrijvengids. Helaas heb ik zelf ook mee te maken.

Volgens mij kan iedereen er onderuit door het volgende: Je hoort juridisch gezien een contract te hebben waarin de overeenkomst te vinden is. Het dashbord fungeert in dit geval als contract. Daarin staat niet dat als je binnen 30 dagen niet opzegt je van een starter naar een basisabonnement gaat. Het staat wel op de website, maar dat is onvoldoende. Is juridisch niet bindend.

Dus... ik betaal lekker niet en zie de aantijgingen wel komen en ga ze negeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even wat screenshots gemaakt voor de liefhebbers.

 

Zoals je aan de scrollbalk kunt zien, ontbreekt er nogal wat aan dit screenshot. Ik heb zelf de site bezocht en wat er aan de schermafdruk ontbreekt is dat de huidige optie enkele honderden euro's kost, waarvan je de eerste maand gratis krijgt. Dat is nogal iets om weg te laten.

 

Ik heb meerdere screenshots aan elkaar gezet als de pagina vertikaal niet in 1 keer op het scherm van mijn laptop paste. Als je naar de scrollbalk kijkt, zie dat die 2 'standen' heeft: zowel de bovenkant als de onderkant staat er op. De zwarte balk onderaan is toch echt de footer waar niets meer onder staat. :)

Je denkt waarschijnlijk dat het middenstuk van de scrollbalk de 'handle' is, maar de 'handle' staat zowel boven als beneden. Best kans dat je ook 2 cursoren ziet.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

..........

 

Aan de personen die beweren dat je beter had moeten lezen, omdat je als ondernemer wel beter moet weten, en het dus je eigen schuld is: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. U heult met dit soort types samen: ........

 

 

Die reacties waren gebaseerd op oplichterijen uit het verleden. Toen was nog niet bekend dat er bijna niets te lezen viel. Dat heeft niets met samenheulen te maken. Sterker nog, (bijna) iedereen die navroeg of opperde of er goed gelezen was, heeft bij gedragen aan de argumenten en informatie voorziening om deze fraudeurs omver te kegelen.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Sterker nog, (bijna) iedereen die navroeg of opperde of er goed gelezen was, heeft bij gedragen aan de argumenten en informatie voorziening om deze fraudeurs omver te kegelen.

 

Dat kan ik -zelf ook factuur ontvangen- volledig beamen.

De krachten worden hier gebundeld tegen deze oplichting, waarvoor hulde!

Link naar reactie
  • 0

Zoals je aan de scrollbalk kunt zien, ontbreekt er nogal wat aan dit screenshot. Ik heb zelf de site bezocht en wat er aan de schermafdruk ontbreekt is dat de huidige optie enkele honderden euro's kost, waarvan je de eerste maand gratis krijgt. Dat is nogal iets om weg te laten.

Suggereer je nou dat Walter bewust zaken weglaat?

 

Verschillende mensen hebben de links uit de mail gevolgd en gezien dat de pagina's waar naartoe geleid werd niet dezelfde zijn als nu op de site zichtbaar zijn. Gedupeerden die beweren dat er geen sprake was van betaling, hebben niks over het hoofd gezien. Zij zagen destijds een ander aanbod.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het aantal bedrijven in de gids is nog steeds 842 maar het aantal klachten op Klacht.nl is aangewassen tot 55. De klagers verwijzen allemaal naar mails die ze in november ontvangen hebben.

 

Omdat er dertig dagen zitten tussen het aanmelden en het factureren, wordt het interessant om te zien of het aantal bedrijven in de gids groeit na december. De looptijd van deze scam is dertig dagen, want daarna gaan gedupeerden klagen en neemt het aantal nieuwe slachtoffers snel af.

 

Er heeft zich nog niemand gemeld die al betaald heeft. Mensen maken zich wel zorgen over het risico op incasso, maar dit topic heeft inmiddels legio argumenten opgeleverd die duidelijk maken dat er sprake is van een samenweefsel van verdichtsels, listige kunstgrepen en zelfs valse namen: de kenmerken van oplichting.

 

Als er ooit een aanzet tot incasso wordt gegeven, kunnen gedupeerden desgewenst elkaar helpen in de verdediging. Meld je even via een email (@-tekentje in de kantlijn) en ik breng jullie met elkaar in contact. We volgen de ontwikkelingen bovendien in dit topic. Geen zorgen maken, gewoon niet betalen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.