• 0

Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Pas als je naar beneden scrollt wordt er op de tekst verwezen, tekst wat zeer waarschijnlijk niet zichtbaar was tijdens de aanmelding, gezien de vele klachten ook van andere gedupeerden in zeer korte tijd. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is het de vraag of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen en daarna een jaarlijks abonnement van €299,- er toen al bijstond. Ook in het aanmeldingsformulier wordt hier niet op gewezen. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.

Zie ook:

http://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=168003&p=2332449#p2332449

 

 

Mod edit: titel aangepast, zie reactie in dit topic

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nogmaals, persoonlijk zou ik helemaal nergens op reageren in dit geval. Door te gaan emailen en te telefoneren geeft je de heren kans om de druk op te voeren. De diverse mails en telefoongesprekken bewijzen dat.

 

Wachten op een brief van een incassobedrijf, waarvan ik verwacht dat de kans dat die überhaupt komt verwaarloosbaar is, is m.i. veel beter. Op dat moment is het nog tijd genoeg om de factuur te betwisten en aan te geven dat die ten tijde van ontvangst ongeldig was omdat er geen juist BTW nummer was gebruikt.

De kans dat het daarna tot een rechtszaak komt is nóg veel kleiner. Ten eerste door het relatief geringe bedrag maar vooral omdat de grondslag voor de eventuele vordering ontbreekt.

 

De scammers zijn er niet op uit om extra kosten te maken voor een kansloze zaak. Ze willen alleen eenvoudig aan geld komen door kleine ondernemers angst aan te jagen. Dus laat dit niet gebeuren.

 

Mijn advies blijft om geen enkel contact te zoeken of te hebben met Regiobedrijvengids zelf maar wel aangifte doen en melden bij fraudehelpdesk. Als er voldoende meldingen binnen zijn kunnen zij wellicht ook aandringen op bevriezen van de ING rekening(en) en het uit de lucht halen van de website. Dat laatste lijkt minder urgent maar er gaat toch een intimiderende werking vanuit omdat het nu duidelijk lijkt dat de inschrijver niet goed gelezen heeft, of nagelaten heeft te scrollen.

Link naar reactie
  • 0

Precies wat ik zelf ook denk. Ik neem geen contact met ze op maar doe, naast de Fraudedesk melding, nog wel even aangifte.

Aangifte doen kan ook online.

 

Er is een formulier voor consumenten, maar die procedure veronderstelt dat er ook betaald is. Misschien kan iemand dat formulier invullen en nagaan of de ontvangst van een factuur ook geaccepteerd wordt.

 

Daarnaast is er ook een procedure voor bedrijven.

 

Een suggestie is om ook het adres in Zaandam onder de aandacht te brengen van de politie. Het zou handig zijn als een agent eens gaat aankloppen bij die Bulgaarse dame, om vast te stellen of het inderdaad haar eenmanszaak is, zoals de KvK-inschrijving suggereert, of dat hier sprake is van het gebruik van een valse naam.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er nog even naar gekeken, en op de factuur staat een rekeningnummer:

 

NL84INGB0007626006

 

Dat is op zich niet zo gek, maar als je goed kijkt is het een oud postbanknummer. De postbank is in 2009 gestopt, dus deze bankrekening moet feiteilijk al zeker 6 jaar oud zijn. ING rekeningnummbers hebben een format als NL##INGB0#########, oud-postbank nummers NL##INGB000#######

 

Het doet me vermoeden dat hier een katvanger in het spel is, die regiobedrijvengids bestaat nog helemaal niet zo lang. Helaas kan ik niet achterhalen op wiens naam die rekening staat, wellicht de fraudehelpdesk wel?

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, helaas hebben ze dat niet als controlegetal gebruikt ;)

 

Overigens vraag ik me af of je aan het originele postbank nummer 7626006 zou kunnen zien hoe oud de rekening is. Ik geloof echter niet dat die destijds op oplopende volgorde zijn uitgegeven... ik ken althans iemand die een rekeningnummer had dat met 0 begon, en die rekening is niet ouder dan een jaar of 30.

Link naar reactie
  • 0

Normaal gesproken is het indrukken van een "order knop" voldoende om tot een overeenkomst te komen. Maar hier is dat bewust zo gemaakt dat de snelle beslisser (het is toch gratis) misleid wordt omdat hij niet ziet of kan zien dat door het indrukken van de BEGIN knop er sprake is of kan zijn van een betaalde overeenkomst.

 

Er is m.i geen rechter die met onderstaand screenshot als bewijs tot betaling zal dwingen.

 

Ook helemaal eens met het feit dat deze misleiding moet worden gestopt. Ook al zal geen rechter betaling afdwingen, toch zullen er veel ondernemers zijn die het als leergeld beschouwen en toch betalen. Daar is het natuurlijk om te doen.

 

Hans, heb je een hoge-resoklutie versie van dat screenshot?

Link naar reactie
  • 0

Mijn punt was destijds, en dat is nog actueel, dat je op de "toevoeg pagina" niets kan zien over een proefabonnement anders dan dat er Gratis (voor 30 dagen) staat. Diverse klagers menen overigens dat dat deze aanmeldpagina ten tijde van de aanmelding anders was. Dat maakt de zaak wel ingewikkelder. Als je deze draad leest dan kan je vinden dat volgens diverse posters ook de procedure zelf in combinatie met de algemene voorwaarden niet tot een betaalde overeenkomst kan leiden.

 

Je kan een printscreen nog steeds zelf maken op je eigen PC via deze pagina. Dan de PrtScr knop indrukken. Op een windows keyboard zit die rechtsboven (boven de insert knop)

 

Vervolgens kan je deze printscreen in een programma laden (paste) zoals Photoshop of het gratis Gimp en opslaan.

 

Of je vraagt het even aan een handige bekende. Kan er hier zelf ook wel een posten maar zelf maken leek mij beter en leerzamer. :)

 

Link naar reactie
  • 1

 

Je kan een printscreen nog steeds zelf maken op je eigen PC via deze pagina. Dan de PrtScr knop indrukken. Op een windows keyboard zit die rechtsboven (boven de insert knop)

 

Vervolgens kan je deze printscreen in een programma laden (paste) zoals Photoshop of het gratis Gimp en opslaan.

Vanaf Windows 7 heeft Microsoft ook een heel handig knipprogramma... ;)

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ik lees op Trustpilot van een gebruiker dat Regiobedrijvengids 500 Euro boete per dag oplegt aan mensen die de factuur niet betalen. Mag dat zomaar?

 

TwaBla geeft aan gedupeerden via e-mail met elkaar in contact te kunnen brengen. Ik kan geen PM's naar hem sturen omdat ik nieuw ben op Higherlevel dus bij deze laat ik weten graag op zijn aanbod in te willen gaan. Is er een plek waar gedupeerden van Rbg zich ophouden?

Link naar reactie
  • 0

NL250747121B02 is het BTW-nr. van Pronet Media sinds oktober, de B01 stond op naam van een schoonmaakbedrijf of schildersbedrijf en is al jaren ongeldig.

 

Klopt inderdaad, ik heb een factuur met B01 ontvangen. Btw nummer is nog steeds ongeldig. Ik heb vandaag een melding gemaakt bij de Fiod/belastingdienst afdeling fraude.

 

Heb jij inmiddels al een herinnering gekregen Appie?

Link naar reactie
  • 0
Ik lees op Trustpilot van een gebruiker dat Regiobedrijvengids 500 Euro boete per dag oplegt aan mensen die de factuur niet betalen. Mag dat zomaar?
Dat is paniek-afpersing. Er heeft nog niemand betaald - naar het zich laat aanzien - en andere gedupeerden vinden nu vrij snel uit dat ze opgelicht zijn. Dus de scam heeft geen stoom meer. Mensen doen aangifte en de bank weet ook al dat er iets niet klopt met die bankrekening.

 

Radbraken gebeurt helaas niet meer, maar als deze dikkoppen meer geld besteden aan hun scams dan ze eraan verdienen hebben we ook wat bereikt. Het bedrijf presenteert zich nu ook als internet-marketingbureau. Zoek de tik- en spelfouten op hun website!

 

Gedupeerden kunnen hun adresgegevens doorgeven via het @-tekentje in de kantlijn (mailadres). Die bewaar ik voor het geval er inderdaad incassobureaus, deurwaarders en advocaten ingeschakeld worden. Dan kunnen gedupeerden (al dan niet met hulp vanuit dit forum) samen reageren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Normaal gesproken is het indrukken van een "order knop" voldoende om tot een overeenkomst te komen. Maar hier is dat bewust zo gemaakt dat de snelle beslisser (het is toch gratis) misleid wordt omdat hij niet ziet of kan zien dat door het indrukken van de BEGIN knop er sprake is of kan zijn van een betaalde overeenkomst.

 

Er is m.i geen rechter die met onderstaand screenshot als bewijs tot betaling zal dwingen.

 

Ook helemaal eens met het feit dat deze misleiding moet worden gestopt. Ook al zal geen rechter betaling afdwingen, toch zullen er veel ondernemers zijn die het als leergeld beschouwen en toch betalen. Daar is het natuurlijk om te doen.

 

Hans, heb je een hoge-resolutie versie van dat screenshot?

 

Op pagina 10 en 11 (als je dezelfde telling hebt) heb ik hoge resolutie screenshots geplaatst van de oorspronkelijke links (en de kooproute) waar men naartoe geleid werd:

https://higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=62475;start=135#msg569860

De screenshots worden gevolgd door screenshots van de Algemene Voorwaarden die TwaBla heeft gemaakt.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Heb jij inmiddels al een herinnering gekregen Appie?

 

Dat zou ik ook graag willen weten. Ik heb vanmiddag contact opgenomen met de Juridische Helpdesk en met de Politie. De Politie wil dat ik me morgenochtend meld op het bureau om aangifte te doen aangezien het via internet niet gaat (ik kan als bedrijf alleen melding doen van winkeldiefstal).

Link naar reactie
  • 0

Ik maak mij niet zo’n zorgen. Mede door de mobilisatie van bijna alle gedupeerde ondernemers is er veel bekend geworden en ook al gebeurd:

1. De bankrekening op de factuur is door ING geblokkeerd. Ik heb zelfs al bericht van iemand die zijn geld terug heeft gekregen.

2. De politie is met een aantal aangiftes goed geïnformeerd.

3. De factuur bevat een ongeldig BTW nummer

4. De ingangsdatum is op de dag van aanmelding, waar toch echt 30 dagen gratis staat.

5. De bestelling, die online te raadplegen is, vermeldt nog altijd 0,00 voor onbepaalde tijd.

6. Het is een éénmanszaak op naam van een Bulgaarse dame. Een zogenoemde katvanger.

7. Er is geen dienst geleverd, je bedrijf is namelijk helemaal niet vindbaar via hun site.

8. Volgens 3.1 moet je eerst een e-mail met bevestiging van de overeenkomst hebben ontvangen

voordat er een overeenkomst tot stand is gekomen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Afgelopen 2 weken heb ik me ook verdiept in de bizarre factuur en rompslomp rondom regiobedrijvengids.nl. Erg prettig om te lezen dat ik er niet als enige zo voor sta.

 

Na een maand gratis vermelding viel helaas ook bij mij de factuur in de digitale brievenbus. Deze heb ik uiteraard NIET betaald. Er is immers geen sprake van een overeenkomst (zie artikel 3.1 van hun AV). Ze hebben een brief van me gehad. Ze hebben gereageerd vooral niet te betalen als ik dat niet wilde, maar dat wel op een onvriendelijke 'niet-pluis' wijze. Daar heb ik vervolgens nog eenmaal een reactie op gestuurd, waar ik ze tevens op de wettelijke betalingstermijn heb gewezen. De ING bank heb ik gebeld en gemaild.

 

Alle verhalen op de afgelopen 17 pagina's zijn mij bekend. Ik weet niet of het nog zinvol is om ook nog een klacht in te dienen en of ik de belastingdienst (ik had het ongeldige BTW nummer ook ontdekt) nog moet lastig vallen. Wat ik begreep wordt er al actie ondernomen en is de bankrekening geblokkeerd.

 

Zelf heb ik iemand uit mijn dorp proberen te behoeden, maar helaas viel daar 30 december nog een eerste factuur op de mat. Dit is dus geen aanmaning of iets dergelijks. Heeft iemand nog iets vernomen nadat de betalingstermijn van de eerste factuur is verstreken? Die van mij verloopt vandaag...

 

€500,- boete per dag mag absoluut niet en zal geen rechter goedkeuren.

 

Ik hoop dat alles nu met een sisser afloopt en dat er weinig mensen betaald hebben...

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Afgelopen 2 weken heb ik me ook verdiept in de bizarre factuur en rompslomp rondom regiobedrijvengids.nl. Erg prettig om te lezen dat ik er niet als enige zo voor sta.

 

Na een maand gratis vermelding viel helaas ook bij mij de factuur in de digitale brievenbus. Deze heb ik uiteraard NIET betaald. Er is immers geen sprake van een overeenkomst (zie artikel 3.1 van hun AV). Ze hebben een brief van me gehad. Ze hebben gereageerd vooral niet te betalen als ik dat niet wilde, maar dat wel op een onvriendelijke 'niet-pluis' wijze. Daar heb ik vervolgens nog eenmaal een reactie op gestuurd, waar ik ze tevens op de wettelijke betalingstermijn heb gewezen. De ING bank heb ik gebeld en gemaild.

 

Alle verhalen op de afgelopen 17 pagina's zijn mij bekend. Ik weet niet of het nog zinvol is om ook nog een klacht in te dienen en of ik de belastingdienst (ik had het ongeldige BTW nummer ook ontdekt) nog moet lastig vallen. Wat ik begreep wordt er al actie ondernomen en is de bankrekening geblokkeerd.

 

Zelf heb ik iemand uit mijn dorp proberen te behoeden, maar helaas viel daar 30 december nog een eerste factuur op de mat. Dit is dus geen aanmaning of iets dergelijks. Heeft iemand nog iets vernomen nadat de betalingstermijn van de eerste factuur is verstreken? Die van mij verloopt vandaag...

 

€500,- boete per dag mag absoluut niet en zal geen rechter goedkeuren.

 

Ik hoop dat alles nu met een sisser afloopt en dat er weinig mensen betaald hebben...

Goedenavond Hightree,

 

Die van mij loopt ook vandaag dus ik ben benieuwd morgen... Wat vooral belangrijk is, is dat we onze poten stijf houden. Als we betalen, dan moeten we ook de facturen met ongeldige btw nummers laten inboeken door onze boekhouders. Dan werken we mee aan fraude en als de belastingdienst daar hoogte van krijgt dan zijn we nog verder van huis.

 

Het is belangrijk dat we zoveel mogelijk informatie blijven verspreiden met elkaar over onze verdere ontwikkelingen

 

 

Het zal uiteindelijk wel loslopen allemaal!

 

modedit:url verwijderd

 

Link naar reactie
  • 0

Vanochtend heb ik mij gemeld op het Politiebureau om aangifte te doen tegen dit schimmige bedrijf. De agent heeft mijn verklaring vastgelegd en heeft ook als advies gegeven:

 

Niet betalen!

 

Dat is dus het advies van de Politie voor iedereen die bang is voor deurwaarders.

 

Ik lees hier op dit forum dat het rekeningnummer dat op de factuur staat inmiddels ook al geblokkeerd is? Dat is goed nieuws. Ik heb zelf een factuur gekregen met een ander BTW nummer dan sommigen van jullie gekregen hebben, het eindigt bij mij namelijk op B02 i.p.v. B01. Waarschijnlijk hebben ze het dus later veranderd in het "juiste" BTW nummer.

 

Is het geblokkeerde rekeningnummer dan ook hetzelfde als het rekeningnummer dat op mijn factuur staat? Op mijn factuur staat NL84 INGB 0007 6260 06 maar ik zie hier en daar ook andere rekeningnummers vermeld staan.

Link naar reactie
  • 0

Het btw nummer eindigend met 02, zou het juiste kunnen zijn. Check het even bij VIES.

 

Verder vind ik het goed dat we er met z'n allen zo actief mee bezig zijn. Dit soort criminele praktijken dient gewoon gestopt te worden. Wij als (kleine) ondernemers werken al hard genoeg om onze centen op een eerlijke manier te verdienen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.