• 0

Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Pas als je naar beneden scrollt wordt er op de tekst verwezen, tekst wat zeer waarschijnlijk niet zichtbaar was tijdens de aanmelding, gezien de vele klachten ook van andere gedupeerden in zeer korte tijd. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is het de vraag of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen en daarna een jaarlijks abonnement van €299,- er toen al bijstond. Ook in het aanmeldingsformulier wordt hier niet op gewezen. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.

Zie ook:

http://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=168003&p=2332449#p2332449

 

 

Mod edit: titel aangepast, zie reactie in dit topic

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo te zien bestaat het BTW nummer op mijn factuur wel echt en het staat op naam van Pronet. Ik heb dus geen factuur gekregen waar verkeerde gegevens op staan.

 

Veranderd dit iets aan de situatie? Het is wel van hetzelfde bedrijf afkomstig dat dus lukraak BTW nummers veranderd en facturen aanpast.

 

De Politie heeft me geadviseerd niet te betalen dus dat ga ik niet doen.

Link naar reactie
  • 0

Is het geblokkeerde rekeningnummer dan ook hetzelfde als het rekeningnummer dat op mijn factuur staat? Op mijn factuur staat NL84 INGB 0007 6260 06 maar ik zie hier en daar ook andere rekeningnummers vermeld staan.

 

Weet je toevallig wat de andere rekeningnummers zijn?

 

Ik kan me zo voorstellen dat, als de genoemde rekening daadwerkelijk geblokkeerd is, men probeert met andere rekeningen alsnog gelden te innen door de blokkade te omzeilen. Wellicht was een extra katvanger vinden niet het moeilijkste ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat ik ook een ander bankrekeningnummer voorbij had zien komen maar zo te zien heeft dus iedereen hetzelfde rekeningnummer op de factuur staan (NL84 INGB 0007 6260 06) en als ik het goed begrijp is dit rekeningnummer dus inmiddels geblokkeerd? Dan lijkt het probleem mij eigenlijk al zo goed als opgelost.

 

Ik heb in deze draad wel 3 verschillende BTW nummers gelezen maar van eentje denk ik dat het gewoon een typefout is geweest. Deze 3 nummers zag ik staan:

 

NL250747121B02

NL250747121B01

NL250747212B01

 

Ik kreeg die met B02 op de factuur.

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn er in getrapt en hebben een factuur ontvangen.

Mail gestuurd aan regiobedrijven dat wij er niet akkoord mee zijn en kreeg als antwoord dat we echt wel moesten betalen, dat we er zelf voor gekozen hebben.

Na het lezen van dit allemaal, gaan wij niet betalen!

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad Trabo, niet betalen! En u doet er misschien goed aan uw ervaring met dit bedrijf bij zoveel mogelijk instanties te melden. Persoonlijk heb ik in ieder geval aangifte gedaan.

 

Ik vraag me af of er inmiddels gedupeerden zijn die de betalingstermijn overschreden hebben en die daarover zijn benaderd?

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg volgend antwoord van Regiobedrijven

 

Zoals u ook ongetwijfeld weet staan er honderden klachten over de DTG,Essent, Nuon, KPN, de lokale kozijnenboeren maar toch worden ook al die rekeningen netjes betaald.

Wij krijgen dagelijks tientallen aanmelders die zich net zoals u aanmelden maar zich tevens wel binnen het gestelde termijn afmelden indien ze geen gebruik willen maken van de betaalde diensten.

 

Echt niet te geloven, ik ga niet betalen!

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg volgend antwoord van Regiobedrijven

 

Zoals u ook ongetwijfeld weet staan er honderden klachten over de DTG,Essent, Nuon, KPN, de lokale kozijnenboeren maar toch worden ook al die rekeningen netjes betaald.

Wij krijgen dagelijks tientallen aanmelders die zich net zoals u aanmelden maar zich tevens wel binnen het gestelde termijn afmelden indien ze geen gebruik willen maken van de betaalde diensten.

 

Echt niet te geloven, ik ga niet betalen!

 

 

Dit is exact wat ze tegen me zeiden toen ik belde na ontvangst van de factuur en mijn beklag deed over de slinkse manier waarop de mail en de aanmelding was gegaan.

Lijkt wel of ze dus standaard antwoorden klaar hebben liggen voor bellers. (tel. 20-12, gesproken met ene Eric van Wijnen, als dat zijn echte naam was tenminste)

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ga nou niet zitten nagelbijten over die factuur. Niet betalen. Geef je contactadres even door aan een actieve gedupeerde (of aan mij, per mail via @-tekentje) zodat gedupeerden samen kunnen optrekken als er een poging tot incasso gedaan wordt. De kans daarop lijkt klein.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ga nou niet zitten nagelbijten over die factuur. Niet betalen. Geef je contactadres even door aan een actieve gedupeerde (of aan mij, per mail via @-tekentje) zodat gedupeerden samen kunnen optrekken als er een poging tot incasso gedaan wordt. De kans daarop lijkt klein.

 

Uiteraard betalen we niet, ik heb al vrij snel na het ontvangen van de factuur contact gehad met andere bedrijven (gedupeerden) en hen weer kunnen helpen door te verwijzen naar klacht.nl en naar dit forum :) Wij hebben van deze bedrijven ook weer bruikbare feedback gehad en ik vind het geweldig om te zien dat mensen elkaar helpen en adviseren. Top dat ondernemers bereid zijn de handen ineen te slaan tegen dit soort praktijken. We zouden op 2 januari betaald moeten hebben, het is nu 10 januari en er is geen herinnering gekomen. Dus gewoon negeren die factuur.

Link naar reactie
  • 0

Mijn aanvullende advies zou dan nog zijn: massaal de facturen retourneren vergezeld van een 'gelijke munt' brief...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

M.H.,

 

Zelfde verhaal als vorige reactie 's. Ook ingegaan op gratis vermelding en na 30 dagen factuur gekregen. Meteen gereageerd en kreeg meteen telefoon(tjes) dat ik maar beter de Homepage had moeten raadplegen, waarop stond dat binnen 30 dagen opgezegd moest worden, Zo niet dan volgt automatisch een betaalde versie... ben hier niet mee akkoord gegaan en ook e-mail hierover verzonden. (Omdat naar mijn idee en naspeuringen nergens uit bleek dat er een betaalde vorm uit volgde). factuur niet betaald en vandaag een herinnering gekregen.... m.v.g. Jan Oehlen

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels de herinnering per mail gekregen van Regiobedrijvengids met een ander BTW nummer: NL250747121B02. Dat klopt wel volgens de VIES-check en is inderdaad van Pronet.

Er staat ook een ANDER rekeningnummer op dan de vorige factuur :NL48 SNSB 0945 3137 64

Binnen 8 dagen betalen. Zijn er al meer herinneringen ontvangen?

 

Link naar reactie
  • 1

Meteen gereageerd en kreeg meteen telefoon(tjes) dat ik maar beter de Homepage had moeten raadplegen, waarop stond dat binnen 30 dagen opgezegd moest worden ...

Hieruit lees ik dat ze dus erkennen dat dit alleen op de homepagina stond en niet op de aanmeldpagina waar vanuit de mail naartoe gelinkt werd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.