• 0

Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Pas als je naar beneden scrollt wordt er op de tekst verwezen, tekst wat zeer waarschijnlijk niet zichtbaar was tijdens de aanmelding, gezien de vele klachten ook van andere gedupeerden in zeer korte tijd. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is het de vraag of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen en daarna een jaarlijks abonnement van €299,- er toen al bijstond. Ook in het aanmeldingsformulier wordt hier niet op gewezen. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.

Zie ook:

http://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=168003&p=2332449#p2332449

 

 

Mod edit: titel aangepast, zie reactie in dit topic

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook wij zijn zijn geconfronteerd met een factuur voor het basis abonnement op RegioBedrijvengids. Uiteraard heb ik de ontvangen factuur van € 299,- ex btw niet betaald, vandaag de herinnering per mail ontvangen. Na controle van beide facturen blijkt het BTW nummer en het rekeningnummer van beide facturen aangepast te zijn. In de herinnering wordt namelijk een SNS nummer aangeven en de eerste factuur een ING nummer.

Link naar reactie
  • 0

Het KvK nummer 6986672 hoort idd bij ProNet Media... te traceren via Handelsregister. (https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/)

 

Zoek je echter verder op 't adres op de factuur en herinnering: De Cuserstraat 93, 1081CN te Amsterdam .... dan vind je daar maar liefst 247 treffers.

 

Het gaat dan om: Hoofdvestigingen, Nevenvestigingen, Rechtspersonen en Uitgeschreven vestigingen en rechtspersonen (na 1 januari 2012)

 

Of zie ik dat verkeerd?

 

Het pand ziet er niet zo groot uit dat zich daar zoveel bedrijven zouden kunnen herbergen.

Kent iemand het adres... of gaat er een belletje rinkelen?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het adres De Cuserstraat 93 betreft: Regus Business Center ... gevonden via Funda.

 

Het biedt onder andere volledig ingerichte en flexibele kantoorruimtes (per persoon per maand –vanaf 1uur of per dag!), vergaderruimtes en virtuele kantoren.

 

Dat verklaart dus dat er zoveel bedrijven staan ingeschreven.

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

Ook ik heb een herinnering ontvangen en kwam net als een hoop anderen tot de verbazing dat inderdaad het btw nummer is aangepast en tevens het bankrekeningnummer.

 

Btw nummer 1e factuur: NL250747121B01 (Dit is de ongeldige zoals de meeste al weten)

 

Bankrekening 1e factuur: NL84 INGB 0007 6260 06 (Nu dus geblokkeerd)

 


 

Btw nummer herinnering: NL250747121B02 ( En dit de geldige)

 

Bankrekening herinnering: NL48 SNSB 0945 3137 64

 

Alleen bovenstaande is al genoeg om eventuele deurwaarders het vuur aan de schenen te leggen lijkt mij. Alles netjes bewaard dus het is zo aan te tonen.

 

Het bewijs van alle betrokkenen blijft zich opstapelen tegen Regiobedrijvengids.nl! Ik ben benieuwd wanneer er instanties gaan aankloppen bij ze.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ook ik heb een 2de factuur ontvangen met inderdaad een SNS rekeningnummer. Ik heb de SNS via: valse-email@sns.nl al een mail gestuurd met de reactie dat ze misschien iets van info moeten inwinnen bij de collega's van de ING.

 

Misschien dat iedereen even een mailtje kan sturen, dan lijkt het me dat deze rekening ook vrij snel geblokkeerd wordt.

Link naar reactie
  • 0

JA !!!! hier ook.

 

Ik zit sinds 2 a 3 weken bij de kvk.

 

Ik kreeg vandaag een telefoon en ik zal precies typen hoe dat ging.

 

Ring ring:

 

Mevrouw:Hallo wij zijn Bedrijvenvindbaar nogwat(weet de naam niet precies meer). Omdat u bij de KVK staat ingeschreven hebben wij u in onze administratie en ik bel u om hierbij de registratie te voltooien.

Ik: O oke dat wist ik niet

Mevrouw: ik heb een aantal gegevens van u nodig.

 

Dus we praten 3 min verder met mij bedrijf gegevens, en welke functie ik uitoefen, en welke regio ik werk en of ik de auto gebruik blablbla.

 

Ik vraag dus, maar kost dit wat, Mevrouw zegt nee niet voor de registratie.

Ik denk dus, oke mooi dan kunnen mensen mij sneller vinden.

 

4 min verder praten over de werk dat ik doe, begint ze met we hebben alleen wel een pakket van 200 euro.

 

200 EURO !!!!!

 

dus ik zeg mevrouw ik vroeg u net of het mij wat kost, begint ze met. JA maar u heeft nog geen website dus kan ik u 3 jaar service bieden voor 200 euro....

 

Ik heb de haak erop gegooid dit pik ik echt niet..

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al zei het bewijs blijft zich opstapelen...

 

Voor degene die nog geen klacht hebben ingediend bij klacht.nl https://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl/

 

Hier kan ook allerlei informatie worden ingewonnen over waar er aangiftes gedaan kunnen worden: https://www.facebook.com/regiobedrijvengidszijnoplichters/

 

Voor degene die graag op twitter zitten: https://twitter.com/hashtag/regiobedrijvengids

Link naar reactie
  • 0
Mevrouw:Hallo wij zijn Bedrijvenvindbaar nogwat (weet de naam niet precies meer). Omdat u bij de KVK staat ingeschreven hebben wij u in onze administratie en ik bel u om hierbij de registratie te voltooien.

 

Ik: O oke dat wist ik niet

 

Mevrouw: ik heb een aantal gegevens van u nodig.

 

Dus we praten 3 min verder met mij bedrijf gegevens, en welke functie ik uitoefen, en welke regio ik werk en of ik de auto gebruik blablbla.

Dat is een andere bekende scammer, waar de KvK bij elke nieuwe inschrijving expliciet voor waarschuwt. Als het goed is. Hoewel de KvK ook verdient aan het verkopen van adressen (via list-brokers) van nieuw ingeschreven ondernemers.

 

Ik viel bijna van mijn stoel toen ene Bla*** zich telefonisch meldde namens Bedrijvenpagina.nl. Ik heb uiteraard meteen de voice recorder van mijn mobieltje op meeluisterstand gezet.

 

Dat zouden meer starters moeten doen!

 

Hieronder ga ik een paar citaten parafraseren. Mocht iemand behoefte hebben aan de originele opname omdat ze tot in de rechtszaal achtervolgd worden met onbetaalde rekeningen, dan stel ik die graag ter beschikking. Ik was alleen zo stom om al halverwege mijn geduld te verliezen, dus ik heb niet het hele leugenachtige verhaal op tape. Misschien dat zich nog mensen melden die wel het hoofd koel kunnen houden en betere opnames ter beschikking stellen.

 

Het gesprek begint met de mededeling dat ze een nieuwe bedrijfsaanmelding bij de KvK willen controleren. Die melding wordt namelijk doorgegeven aan Bedrijvenpagina voor opname in de gids online, zo meldde Bla***. Ze hebben al vastgesteld dat veel mensen op zoek zijn naar mijn soort ondernemers in mijn buurt, alleen kunnen die geen contact opnemen omdat de contactgegevens ontbreken.

 

Mijn wedervraag: hoe komt u dan aan mijn contactgegevens?

 

Het antwoord. Van de KvK. Maar die geeft alleen maar NAW-gegevens door. Andere contactgegevens mogen vanwege de privacywet niet gebruikt worden.

 

Mijn wedervraag: hoe komt u dan aan mijn telefoonnummer?

 

Van de KvK. Maar dat kunnen we vanwege de privacywetgeving niet op de website publiceren.

Als de privacywetgeving van toepassing is, hoe komt u dan aan mijn gegevens?

 

Die krijgen wij automatisch vanuit de Kamer van Koophandel. Wij werken met hun samen. Alle bedrijven die zijn aangemeld bij de KvK staan ook op Bedrijvenpagina.nl. Wij bestaan al zestien jaar. Wij zijn de grootste online bedrijvengids van Nederland. Alles wat bij hun binnenkomt gaat geautomatiseerd naar ons door. En wij zorgen ervoor dat alle mensen beter vindbaar worden op internet, door middel van onze samenwerking met grote zoekmachines waaronder ook Google.

Waarschuwt de kamer van Koophandel niet juist voor zulk soort gidsen?

 

Wij bestaan al zestien jaar, dus het lijkt me stug dat ze daarvoor waarschuwen. Voor andere bedrijvengidsen, niet voor ons. Anders zouden ze niet hun gegevens automatiseren naar ons. Dat slaat nergens op.

 

En toen ontspoorde het gesprek dus snel.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik koop niet van straatverkopers

Nee, ik koop niet van deurverkopers

Nee, ik koop niet van telefonische verkopers

 

is best een aardig idee voor een NEE-NEE-NEE-sticker en al helemaal voor startende ondernemers.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hier ook de herinnering ontvangen vandaag. Btw nummer klopt nu, maar inderdaad een ander rekeningnummer van de SNS. Deze bank ga ik morgen direct informeren en melden dat de ING hier ook al van op de hoogte is. Daarnaast zal ik ook de brief gebruiken (met gelijke munt) die eerder werd voorgesteld om terug te sturen, met de herinnering terugmailen.

 

P.s. Kan er iemand een IP locatie traceren uit de email correspondentie vanuit RBG. Volgens mij staat deze in de head code van de e-mail. Dan weten we vanuit welke plaats/locatie wordt geopereerd/gefraudeerd?

 

Het contact adres is denk ik inderdaad een virtueel kantoor van Regus.

 

Link naar reactie
  • 0

Fraudebestrijding lijkt me ook een onderwerp voor de Nederlandse Vereniging van Banken gezien deze organisatie gezamenlijke belangen behartigt. Het kan niet zo zijn dat bij blokkkeren van een zakelijke rekening uit voorzorg of om moverende redenen een nieuwe rekening bij een andere bank geopend wordt.

 

Een bonafide bedrijf communiceert wijziging van bankgegevens uitvoerig en nadrukkelijk met haar klanten. Dat wijzigt niet plotseling op een herinnering of aanmaning zonder toelichting.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Fraudebestrijding lijkt me ook een onderwerp voor de Nederlandse Vereniging van Banken

 

Lijkt mij ook. Is het niet vreemd dat in deze zaak iedereen gelijk actie onderneemt (politie, ING-bank, dit forum, ondernemers zelf, klacht.nl enz.) maar Fraudehelpdesk ondanks de reclameringen tegen RBG nog geen specifiek item hieraan heeft gewijd?

Link naar reactie
  • 0

Dat hangt allemaal op een aangifte, verdenking of beter veroordeling, aangezien we in een rechtstaat leven. Dat mag in bijzondere gevallen (tijdelijk) vervelend zijn, maar dat is verder gelukkig ook logisch. Beoordelings- en klachtensites kunnen belangen van bonafide ondernemers ook weldegelijk (blijvend) schaden.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Fraudebestrijding lijkt me ook een onderwerp voor de Nederlandse Vereniging van Banken gezien deze organisatie gezamenlijke belangen behartigt.

Klopt.

 

De Fraudehelpdesk werkt samen met de volgende organisaties:

 

Overheidspartners

Autoriteit Consument & Markt (ACM)

Autoriteit Financiële Markten (AFM)

Belastingdienst

ConsuWijzer

Centraal Meld- en Informatiepunt Identiteitsfraude en -fouten (CMI)

Meldpunt Internetoplichting

Nationaal Cyber Security Centrum

Openbaar Ministerie (OM)

Politie

 

Hulpverlenende instanties

Raad voor de Rechtsbijstand

Juridisch Loket

Slachtofferhulp Nederland

 

Partners bedrijfsleven

Verbond van Verzekeraars (VvV)

Zorgverzekeraars Nederland (ZN)

Nederlandse Vereniging van Banken (NVB)

Kamers van Koophandel (KvK)

MKB-Nederland

Reclame Code Commissie (RCC)

VNO-NCW

 

ING had kopieën van aangiften nodig om iets te kunnen doen. De politie wilde aanvankelijk geen aangifte opnemen, omdat het een zaak tussn twee bedrijven leek te zijn. De kwestie heeft echter kenmerken van oplichting* met als gevolg dat aangiften nu soms wel geaccepteerd lijken te worden.

 

*

- listige kunstgrepen (die landingspagina's die een ander aanbod doen dan de standaard website)

- valse naam (inschrijving KvK op naam Bulgaarse dame, niet bestaand BTW-nummer)

- samenweefsel van verdichtsels (wederom landinspagina, maar ook suggestie van betere vindbaarheid)

- tot het aangaan van schulden

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dan is het misschien de vraag of deze tweede rekening al bestond (nieuwe katvanger?) of nieuw geopend is en of dit een particuliere danwel zakelijke rekening betreft. Zijn die overigens te onderscheiden van elkaar?

 

Een aantal telefonische navragen doet mogelijk een belletje rinkelen bij de nieuwe bank, dus gedupeerden: bel morgenochtend of later ff zodra je een herinnering met nieuw bankrekeningnummer ontvangt en spreek daarbij vermoedens nadrukkelijk uit. ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Helaas viel ook bij mij de herinnering op de digitale deurmat.

Ook mijn factuur heeft een nieuw BTW nummer en rekeningnummer van de SNS bank gekregen.

Ben eigenlijk benieuwd op welke naam deze SNS-rekening staat en op welke naam de ING-rekening staat. Het hoeft namelijk helemaal geen rekening op naam van ProNet te zijn, of op 2x dezelfde willekeurige andere naam. Dat kan verklaren waarom er toch weer een rekening geopend is.

Het is namelijk zo dat er vroeger controle werd uitgevoerd of naam en rekeningnummer overeen kwamen. Tegenwoordig kun je overboeken naar een rekeningnummer met iedere willekeurige naam. Als het niet overeenkomt, wordt het geld toch gewoon naar het genoemde rekeningnummer overgemaakt.

 

Morgen ga ik de SNS bank bellen en toch ook de belastingdienst op de hoogte brengen van deze wijziging (het zaakje lijkt toch echt te stinken met deze werkwijze).

 

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre ze deze wijzigingen op een factuur mogen doorvoeren. Deze factuur is nu namelijk niet dezelfde als die eerder werd toegezonden. Iemand een idee?

 

Actiepunten:

* SNS waarschuwen

* Belastingdienst op de hoogte brengen

* Alle nieuwtjes hier direct delen

Link naar reactie
  • 0

Helaas viel ook bij mij de herinnering op de digitale deurmat.

Ook mijn factuur heeft een nieuw BTW nummer en rekeningnummer van de SNS bank gekregen.

Ben eigenlijk benieuwd op welke naam deze SNS-rekening staat en op welke naam de ING-rekening staat. Het hoeft namelijk helemaal geen rekening op naam van ProNet te zijn, of op 2x dezelfde willekeurige andere naam. Dat kan verklaren waarom er toch weer een rekening geopend is.

Het is namelijk zo dat er vroeger controle werd uitgevoerd of naam en rekeningnummer overeen kwamen. Tegenwoordig kun je overboeken naar een rekeningnummer met iedere willekeurige naam. Als het niet overeenkomt, wordt het geld toch gewoon naar het genoemde rekeningnummer overgemaakt.

 

Morgen ga ik de SNS bank bellen en toch ook de belastingdienst op de hoogte brengen van deze wijziging (het zaakje lijkt toch echt te stinken met deze werkwijze).

 

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre ze deze wijzigingen op een factuur mogen doorvoeren. Deze factuur is nu namelijk niet dezelfde als die eerder werd toegezonden. Iemand een idee?

 

Actiepunten:

* SNS waarschuwen

* Belastingdienst op de hoogte brengen

* Alle nieuwtjes hier direct delen

Ga ik morgen ook nog even doen. Ik had al een melding gemaakt bij belastingdienst/FIOD afdeling fraude met de factuur en de hele mikmak erbij. Morgen ga ik ook nog even de 2e factuur doorsturen met een melding erbij van de aangepaste btw en bankgegevens.

 

Let wel dat als je hier een melding maakt, je alleen een bevestiging van ontvangst krijgt, maar ze geven duidelijk aan geen informatie te verstrekken over je melding in verband met geheimhouding en bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

 

Hier is in ieder geval het e-mail adres van de FIOD Haarlem: De.Belastingdienst@belastingdienst.nl

 

En om even op je vraag in te gaan hightree, volgens mij is het niet toegestaan om een factuur aan te passen zonder dat je afnemer/cliënt daar expliciet toestemming voor gegeven hebt. En al helemaal niet nu het bekend is dat ze btw fraude en valsheid in geschrifte plegen.

 

Ik denk persoonlijk dat we sterk staan.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.