• 0

Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Pas als je naar beneden scrollt wordt er op de tekst verwezen, tekst wat zeer waarschijnlijk niet zichtbaar was tijdens de aanmelding, gezien de vele klachten ook van andere gedupeerden in zeer korte tijd. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is het de vraag of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen en daarna een jaarlijks abonnement van €299,- er toen al bijstond. Ook in het aanmeldingsformulier wordt hier niet op gewezen. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.

Zie ook:

http://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=168003&p=2332449#p2332449

 

 

Mod edit: titel aangepast, zie reactie in dit topic

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is overigens nog wel een andere manier waarop je ze kunt aanpakken, want dit is natuurlijk gewoon spam en dat is verboden. Dus een klacht indienen bij spamklacht.nl, als voldoende mensen dat doen krijgen ze zo'n hoge boete dat ze geen geld meer hebben voor rechtszaken ;)

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Maar hier is dat bewust zo gemaakt dat de snelle beslisser (het is toch gratis) misleid wordt omdat hij niet ziet of kan zien dat door het indrukken van de BEGIN knop er sprake is of kan zijn van een betaalde overeenkomst.

Van een ondernemer mag denk ik worden veronderstelt dat hij geen snelle beslisser is, i.e. geen overhaaste beslissingen neemt zonder eerst de voorwaarden te lezen waarmee hij akkoord gaat.

 

Dus je drukt op de knop 'gratis'op de website en je voltooit de aanmelding. En dan tot je verrassing blijkt je een dienst besteld te hebben......

Dat gebeurt niet door het klikken op de knop gratis, maar door een heel formulier in te vullen en akkoord te gaan met de voorwaarden. Dan mag enige bedachtzaamheid toch verwacht worden.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Waarom gaat iedereen ervan uit dat de voorwaarden leesbaar of aanwezig waren tijdens de aanmelding, daar is geen bewijs voor.

Heb jij dan wel bewijs dat het er ten tijde van de aanmelding niet stond? Ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden? Heb je die gelezen?

Ik lees in de AV nergens dat het het 30-dagenabonnement een betaald abonnement betreft, noch dat dit abonnement verlengd wordt.

 

Sterker nog:

Art. 15.1. De Overeenkomst gaat in zodra Gebruiker een elektronische bestelling plaatst via de Portal en wordt aangegaan voor de periode zoals vermeld op de Website.

30 dagen dus.

 

Bovendien schrijft men in algemene termen op de website dat de advertentiemogelijkheden 30 dagen gratis geprobeerd kunnen worden. Dus bij een Basis en Professional abonnement. Dan ligt het niet voor de hand om een apart abonnement voor 30 dagen aan te bieden.

 

 

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Hoog tijd om e.e.a. goed te onderzoeken en loggen, een goede reactie te (laten) schrijven en om aan dossieropbouw te doen (anders gezegd: wie stelt de voorbeeldbrief op?). Deze exploitant wordt hier andersom ook weer wijzer gemaakt, dus daar dient dan ook rekening mee gehouden te worden.

 

Is een onduidelijk of misleidend aanbod direct oplichting in juridische termen?

 

Mensen die ongewenst berichten ontvangen van deze aanbieder kunnen ook een spamklacht indienen. Vraag tussen neus en lippen door eens hoe ze aan e-mailadressen zijn gekomen bij toekomstig contact.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog:

Art. 15.1. De Overeenkomst gaat in zodra Gebruiker een elektronische bestelling plaatst via de Portal en wordt aangegaan voor de periode zoals vermeld op de Website.

30 dagen dus.

Ik lees het anders: 365 dagen waarvan 30 dagen gratis, er staat immers "gratis voor 30 dagen" en "365 dagen actief". De overeengekomen periode is dan 365 dagen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik iemand "30 dagen gratis" met "365 dagen actief" aanbied dan is het volgens jou duidelijk dat het om een betaald abonnement gaat waar van de eerste 30 dagen gratis?

Vul je nu niet in wat je elders hebt gelezen en wat de argeloze klikker op de startpagina helemaal niet gezien heeft?

 

De basis voor elke overeenkomst is toch wel dat beide partijen weten wat ze zijn overeengekomen en tegen welke voorwaarden. Als uiteindelijk wordt geklikt en ingestemd met de algemene voorwaarden dan kan louter uit die klik niet uit volgen dat er sprake is van een totaal andere (betaalde) overeenkomst, zeker als die voorwaarden zoals RT opmerkt ook nog eens in tegenspraak zijn met de tekst die de meeste mensen niet zien omdat ze van een GRATIS aanbod per spammail naar BEGIN worden gedirigeerd.

 

Link naar reactie
  • 2

En de afronding van de bestelling:

 

Nergens in het sluiten van deze overeenkomst wordt vermeld dat er na 30 dagen kosten gerekend worden, noch dat er een ander abonnement tot stand komt dan datgene ik in m'n winkelmandje heb gedaan.

Behalve dat er al algemene informatie staat dat ik een abonnement altijd 30 dagen gratis kan proberen en anders doorloopt in een basisabonnement. Maar vervolgens wordt dat niet overeengekomen.

 

Het enige dat ik overeenkom is dat ik een abonnement heb met een looptijd van 30 dagen en daarvoor geen tegenprestatie verschuldigd ben. "Dat dit abonnement 365 actief is betekent niet meer dan dat ik 365 dagen de tijd heb om van het abonnement gebruik te maken. ::)"

 

Laat ze lekker procederen voor die 300 euro...

bestelling_afronden.thumb.JPG.123616b4f75ec89b31826a76c495b6cf.JPG

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
Mijn tegengas is bedoeld om te meten hoe sterk mijn argumenten zijn, daarvoor allemaal hartelijk dank. Ik laat het aan de rechter over. Blijft staan dat hier wel degelijk sprake is van misleiding en dat dit bedrijf gestopt moet worden, zodat hier niet nog meer slachtoffers vallen.
Je gaat toch niet voor 300 euro naar een rechter? Als jouw jurist er 2 uur tijd aan kwijt is betaal je al meer. Zoek het contact met hen en los het onderling op. Elke vorm van juridische hulp wordt duurder dan het abonnement.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 1

Dus als ik iemand "30 dagen gratis" met "365 dagen actief" aanbied dan is het volgens jou duidelijk dat het om een betaald abonnement gaat waar van de eerste 30 dagen gratis?

Het blinkt niet uit in duidelijkheid en dat is ongetwijfeld niet per ongeluk, maar toch.

 

(Wellicht ten overvloede: ik ben ook niet zo gecharmeerd van de handelswijze van genoemde aanbieder en vind het erg vervelend dat TS 300 euro armer is. Dat kan me verleiden om in het straatje van TS mee te gaan praten, maar ik ben niet te beroerd om mijn nek uit te steken en de advocaat van de duivel uit te hangen. Disclaimer: ik ben uberhaupt geen advocaat.)

 

Vul je nu niet in wat je elders hebt gelezen

Misschien staat het niet in het winkelmandje, maar op de website kom je wel degelijk langs die tekst voor je de aanmelding kunt doen. De vraag is hier wel of je daar via de knop in de mail langs komt.

 

en wat de argeloze klikker op de startpagina helemaal niet gezien heeft?

Het gaat hier niet om een argeloze klikker maar om een ondernemer, van wie toch wat verwacht mag worden.

 

Als uiteindelijk wordt geklikt en ingestemd met de algemene voorwaarden dan kan louter uit die klik niet uit volgen dat er sprake is van een totaal andere (betaalde) overeenkomst, zeker als die voorwaarden zoals RT opmerkt ook nog eens in tegenspraak zijn met de tekst die de meeste mensen niet zien omdat ze van een GRATIS aanbod per spammail naar BEGIN worden gedirigeerd.

Als je via een knop in de mail niet langs alle voornoemde informatie op de site zou gaan zou je een punt kunnen hebben, maar dan nog verwijzen de algemene voorwaarden naar de site (al gebeurd dat mogelijk niet concreet genoeg) en zou ik van een ondernemer verwachten dat 'ie toch iets meer doet dan alleen twee keer klikken en dan geloven dat het allemaal gratis is. Ook als dat niet letterlijk in de overeenkomst staat, had TS dat wel kunnen weten.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Je gaat toch niet voor 300 euro naar een rechter? Als jouw jurist er 2 uur tijd aan kwijt is betaal je al meer. Zoek het contact met hen en los het onderling op. Elke vorm van juridische hulp wordt duurder dan het abonnement.

Het zijn precies dit soort reacties waar deze bedrijven het van moeten hebben. Schmucks die maar gewoon betalen om ervan af te zijn.

 

Anders dan de overeenkomsten van bv. MKBclickservice, is de pretense vordering van Regiobedrijvengids gebaseerd op drijfzand en rammelt het aan werkelijk alle kanten.

 

 

Heb niet het hele topic gelezen, maar heeft er al iemand de topicstarter op gewezen dat de titel van zijn bericht niet echt handig is ivm laster?

Waar gaan ze de dagvaarding naar toe sturen dan?

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 1

Heb niet het hele topic gelezen, maar heeft er al iemand de topicstarter op gewezen dat de titel van zijn bericht niet echt handig is ivm laster?

 

Ik heb de titel aangepast

 

Misschien iets voor de mods in het algemeen om titels met 'opgelicht' e.d. te flaggen?

Klachtentopics en -titels worden altijd extra scherp gevolgd, meestal ook in belang van de topicstarter zelf.

 

Edit: aangepast nav opmerkingen Twa

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Je gaat toch niet voor 300 euro naar een rechter? Als jouw jurist er 2 uur tijd aan kwijt is betaal je al meer.

 

Appie zal niet naar de rechter stappen, is ook helemaal niet nodig want zolang hij de factuur niet betaald heeft is hij niet de meest benadeelde partij.

 

Maar regiobedrijvengids.nl zal bij het uitblijven van die betaling uiteindelijk wel naar de rechter moeten stappen. Als ze dat niet doen zal namelijk binnen een paar maanden bij al die klachtentopics een aantal reacties staan als "gewoon negeren, hoor je nooit meer iets van".

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Je gaat toch niet voor 300 euro naar een rechter? Als jouw jurist er 2 uur tijd aan kwijt is betaal je al meer. Zoek het contact met hen en los het onderling op. Elke vorm van juridische hulp wordt duurder dan het abonnement.

Het zijn precies dit soort reacties waar deze bedrijven het van moeten hebben. Schmucks die maar gewoon betalen om ervan af te zijn.

 

Anders dan de overeenkomsten van bv. MKBclickservice, is de pretense vordering van Regiobedrijvengids gebaseerd op drijfzand en rammelt het aan werkelijk alle kanten.

 

Ik ben het niet met je eens. Als ik op hun website kijk en mijn bedrijf wil toevoegen, staan er drie pakketten (In het eerste pakket staat heel duidelijk, 30 dagen gratis, 365 dagen actief) en daaronder staan antwoorden op 4 vragen die hier precies over gaan, namelijk:

 

1) 30 dagen gratis uitproberen. Als u niet tevreden bent om welke reden dan ook dan kunt u binnen 30 dagen uw advertentie zonder kosten opzeggen.

 

2) Moet ik na 30 dagen betalen? Ja, indien u de advertentie niet binnen 30 dagen opzegt dan zal deze automatisch doorlopen in een basis abonnement. De kosten hiervan staan vermeld op de website.

 

3) Hoe je kan opzeggen. U kunt eenvoudig opzeggen via het contactformulier. Zodra wij uw opzegging hebben ontvangen dan ontvangt u van ons een bevestiging dat wij het voor u hebben verwerkt.

 

4) Hoe je de klantenservice telefonisch kan bereiken.

 

Ik ben geen jurist, maar als je niet kan aantonen bij een rechter dat dit niet op de website stond toen er besteld werd, dan ga je de rechtzaak niet winnen schat ik zo eens in. Ik vind al die onduidelijkheden wel meevallen en denk dat TS niet zo goed heeft gelezen.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijf dat in 2 dagen tijd 20 klachten op klacht.nl geregistreerd krijgt, daar lijkt meer aan de hand dan "niet goed lezen" ::) :P

 

Ja, dat klopt. Ik had nog niet gezien dat er 20 klachten stonden. En ik snap ook heel goed dat het vervelend is. Die website ziet er vrij nieuw uit en waarschijnlijk hebben ze afgelopen maand voor het eerst de facturen verstuurd.

 

Maar de postcodeloterij doet niet anders. Je maakt gratis kans op 20 miljoen, je moet alleen zelf over 4 maanden opzeggen en anders zit je vast aan jaarabonnement. Geen nette manier, maar wel een goede les.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0
Heb niet het hele topic gelezen, maar heeft er al iemand de topicstarter op gewezen dat de titel van zijn bericht niet echt handig is ivm laster?
Yep, ik had al de gebruikelijke neutrale kop aangereikt: "Ervaringen met..."

 

Er waren vroeger veel uitgevers die gratis proefabonnementen aanboden die dan automatisch evolueerden naar betaalde abonnementen. De sector heeft boter op z'n hoofd, want het is makkelijk verdienen als die abonnementen dan ook nog eens stilzwijgend verlengd worden. Daar heeft de Wet van Dam een end aan gemaakt. Voor consumenten.

 

Voor zakelijke overeenkomsten geld die wet helaas niet. Er zijn echter gedragsregels opgesteld door het NUV in zijn dossier acquisitiefraude. Eén van die regels is dat uitgevers hun klanten open en duidelijk benaderen. Dat speelde onder andere in het topic over Checklist Ondernemen & Rendement van uitgeverij Publicount, dat aanleiding was voor het NUV om een hartig woordje te wisselen met de uitgever.

 

Zo'n code is zelfregulering en kan dus niet gebruikt worden tegen Regiobedrijvengids, maar in rechtszaken zijn sommige rechters wel gevoelig voor argumenten die ontleend zijn aan gedragscodes. In de branche gebruikelijk....

 

Het is dus al een tijdje niet meer gebruikelijk dat uitgevers een gratis proefabonnement aanbieden, waar dan een dure staart aanhangt in de vorm van een betaalde verplichting. De acquisitie van Regiobedrijvengids vertoont kenmerken van acquisitiefraude en het is de klanten van de uitgever die zich gdupeerd voelen aan te raden snel ergens een meldpunt op te zetten zodat ze ervaringen kunnen vergelijken, in overleg te treden met de Fraudehelpdesk en gezamenlijk een defensielinie op te trekken, zou de uitgever gerechtelijke stappen overwegen om zijn claim te incasseren.

 

We zien dit probleem trouwens vaker: veel gedupeerden die zich niet verenigen. Daar was het Meldpunt Acquisitiefraude ooit voor opgezet, maar kleine ondernemers blijken doorgaans liever het risico van een individuele rechtszaak te nemen dan een klein bedrag te betalen voor een collectieve verdediging. Misschien heeft iemand onder de lezers een alternatief: melden in een Facebook- of Linkedin-groep, of een besloten gedupeerdengroep onder de hoede van HL - die slechts dient om ervaringen te vergelijken en gezamenlijk juridische bijstand te krijgen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het probleem van de website zelf, eerlijk gezegd niet zo https://regiobedrijvengids.nl/index.php/add-listing/

 

Daar staat toch duidelijk " Gratis voor 30 dagen" en pal daaronder

 

30 dagen gratis proberen

 

U kunt onze advertentiemogelijkheden 30 dagen gratis proberen. Als u niet tevreden bent om welke reden dan ook dan kunt u binnen 30 dagen uw advertentie zonder kosten opzeggen.

 

Moet ik na 30 dagen betalen?

 

Ja, indien u de advertentie niet binnen 30 dagen opzegt dan zal deze automatisch doorlopen in een basis abonnement. De kosten hiervan staan vermeld op de website.

 

Het is niet bepaald verborgen in kleine lettertjes of moeilijke contracten.

Van een ondernemer moet je toch kunnen verwachten dat ze niet als een klein kind meteen maar op OK drukken.

 

Er zijn toch meer dan genoeg bedrijven die dit soort services aan bedrijven aanbieden? De eerste 1,2,3 maanden gratis hosting, een koffie automaat de eerste maand gratis etc etc. Ik zie echt niet in wat daar mis mee is. Gratis bestaat niet, je betaald altijd op de een of andere manier.

 

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Of het zegt iets over de omvang van deze spamactie. De timing is voor klanten/gedupeerden natuurlijk (weer) ongelukkig in de november/decembermaand...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.