• 0

13e maand investeren in bedrijf

Hallo leden,

 

Ik heb een dienstverband bij een baas en daarnaast heb ik een eigen bedrijf. Nu heb ik 3000 euro bonus van mijn baas gekregen als 13e maand. Daar blijft netto ongeveer 1570 euro van over. Mag ik die 3000 euro bruto investeren in mijn BV en dus 1430 euro terugvragen bij de fiscus?

 

Zijn er uberhaupt mogelijkheden om mijn verzamelinkomen te drukken door het zakelijk te investeren in bijvoorbeeld een marketingcampagne?

 

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo leden,

 

Ik heb een dienstverband bij een baas en daarnaast heb ik een eigen bedrijf. Nu heb ik 3000 euro bonus van mijn baas gekregen als 13e maand. Daar blijft netto ongeveer 1570 euro van over. Mag ik die 3000 euro bruto investeren in mijn BV en dus 1430 euro terugvragen bij de fiscus?

 

Je kan bruto bedrag investeren maar of je belasting terugkrijgt is afhankelijk van je inkomen, de ingehouden loonbelasting en de voorlopige aanslagen die je al betaald hebt. Ik neem aan dat op je bruto bonus ook pensioenpremie wordt ingehouden!?

 

Zijn er uberhaupt mogelijkheden om mijn verzamelinkomen te drukken door het zakelijk te investeren in bijvoorbeeld een marketingcampagne?

 

Dit is een vraag die ik nooit begrijp.

Kosten maken om de helft belasting te besparen is dus een slechte zaak die andere helft moet je namelijk altijd zelf betalen.

Investeren is geld besteden met een doel voor ogen waarmee je meer verdient dan je uitgeeft en dus ook nog meer belasting moet betalen dan je nu doet. Maar per saldo wordt je er dan wel rijker van.

 

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

 

Graag gedaan!

 

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn er überhaupt mogelijkheden om mijn verzamelinkomen te drukken?

 

 

Hi,

Even brainstormen;

 

Heb je alle mogelijkheden in de inkomstenbelasting gecheckt ?

Is er een bijzonder reden dat je het verzamelinkomen wil "drukken"?

Kan je baas nog in Januari uitkeren ?

Hoeveel salaris haal je uit je eigen BV en/of zit daar een variabele component in ?

Kun je in je eigen BV loon(betaling) doorschuiven naar januari?

 

 

Jaarruimte renteaftrek

 

Ik ben verder wel benieuwd of je zelf je aangiftes doet en hoe die er uitzien.

Maar dat is puur nieuwsgierigheid, hehe.

 

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.