• 0

goedkoper importeren vanuit China, verschillen nederlandse importeurs

hallo, ik heb een paar maanden geleden een aantal dozen vanuit China laten overkomen per schip waar ik 855 euro voor heb betaald

 

nu ging het exporteren via de persoon waar ik dit van gekocht heb,( ze hebben hun vaste shipping agents).

 

maar nu het hier in nederland aankwam moest ik 780 euro betalen aan de importeur/bezorger, (waarvan 235 euro douanekosten)

 

weet iemand of ik hier zelf op kan besparen? dmv dingen zelf regelen, degene die het verstuurd had zei al dat als ik meer zou bestellen de kosten over het algemeen goedkoper uitkomen, maar dan moet ik natuurlijk alsnog meer douanekosten betalen

 

ik hoor het graag van jullie

 

bvd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die overige 500 heb je vermoedelijk aan "afhandelings kosten" betaald. Gebruik even de zoek functie op dit forum want hierover is al vrij veel geschreven en is een bekend probleem. De vaste shipping agents van jouw leverancier hebben hier vermoedelijk dik geld aan verdiend.

 

Waarvoor waren die euro 235,-- aan douane kosten. Het doen van de aangifte of was dit het bedrag aan invoerrechten of zelfs het bedrag aan BTW?

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor jullie antwoord, ja excuus mijn omschrijving was niet helemaal volledig zie ik nu achteraf, de volledige kosten vanuit china inclusief producten en verzending was 855 euro

 

nu het hier aankwam moest ik in totaal aan de importeur in rotterdam 780 euro betalen (zat een bon bij van douane btw die was 235 euro)., dus de importeur pakte hierop 535 euro inclusief bezorging

 

dus hoe zou ik hierop geld kunnen besparen.

Link naar reactie
  • 0

Het is niet echt handig een "paar dozen" per zee te versturen vanuit China.

Alle bijkomende kosten maken het veels te duur tov andere alternatieven.

 

Het omslagpunt waarbij het voordeliger wordt ligt ergens bij de 2-4 CBM

 

Je kunt denk ik beter kiezen voor luchtvracht. Geen express door to door maar luchtvracht totaan amsterdam. Ben je denk ik 3E ofzo kwijt per KG/max 300kg/CBM.

 

Dan schakel je een NL expiditeur in die de goederen af komt leveren en veelal de invoer ook kan verzorgen.

 

Het is vaak goedkoper dit te doen met bedrijven die hier elke dag mee te maken hebben.

Hiernaast ook handig dit bij niet al te groot bedrijf te doen want dan is de service vaak toch wat minder qua assistentie en afhandeling. (is mijn ervaring)

 

Ik kan aanraden;

 

Freightsupport

Bas van der Luur

bas@freightsupport.nl

 

Doet het voor ons vanuit China naar NL al jaren heel netjes. Die kan eigenlijk alles voor je organiseren, vanaf het afhalen bij leverancier tot aan jouw voordeur.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt denk ik beter kiezen voor luchtvracht. Geen express door to door maar luchtvracht totaan amsterdam. Ben je denk ik 3E ofzo kwijt per KG/max 300kg/CBM.

 

Welke airline gebruik je Paul? Bij mij gaat het nog steeds om 167kgs/cbm.

Link naar reactie
  • 0

Dat is bij iedere airline hetzelfde. Er wordt óf afgerekend naar echt gewicht, óf naar "volumen gewicht". De hoogste van beide is maatgevend voor de prijs. Er wordt minstens een gewicht van 167 kilo berekend per cbm. Heb je dus een echt gewicht van maar 3 kilo en is je pakket 1 cbm groot, betaal je dus alsof het 167 kilo zou wegen. Bij 0,5 cbm dus alsof het minstens 84 kilo zou wegen.

 

Wat betreft de keuze voor luchtvracht of zeevracht (LCL) raad ik je aan om de volgende keer bij de hier actieve expediteurs een offerte voor beide aan te vragen. Ze kunnen je een door 2 door offerte voor beide aanbieden.

 

Succes!

 

 

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.