• 0

samenwerkingscontract

Na een voorbereidingstraject(*) ontstaat er een samenwerkingsmogelijkheid met een onderwijsinstelling.

De bedoeling is dat ik als startende ondernemer een aantal commerciële activiteiten ontwikkel. Workshops, seminars en andere opdrachten. De commerciële mogelijkheden hebben voldoende potentie waar omzet en groei in te verwezenlijken zijn. Aankomende januari gaan we onze afspraken concretiseren in een contract.

Aangezien er nog geen organisatie is begin ik als eenmanszaak maar wil ik op termijn naar een BV structuur. Beide partijen willen een overzichtelijk en eenvoudig contract. Nu zijn er uiteraard een aantal onderwerpen die wij contractueel willen vastleggen;

• Duur van samenwerking, minimaal vijf jaar

• Gebruik kantoor faciliteiten

• Juridische verantwoordelijkheid commerciële activiteiten

• Kosten en winst deling

 

Zijn er belangrijke onderwerpen die ik over het hoofd zie?

 

 

*) ondernemingsplan & canvas, communicatieplan, financiële planningsdocumenten, merk definitie en huisstijl)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Na een voorbereidingstraject(*) ontstaat er een samenwerkingsmogelijkheid met een onderwijsinstelling.

De bedoeling is dat ik als startende ondernemer een aantal commerciële activiteiten ontwikkel. Workshops, seminars en andere opdrachten. De commerciële mogelijkheden hebben voldoende potentie waar omzet en groei in te verwezenlijken zijn. Aankomende januari gaan we onze afspraken concretiseren in een contract.

Aangezien er nog geen organisatie is begin ik als eenmanszaak maar wil ik op termijn naar een BV structuur. Beide partijen willen een overzichtelijk en eenvoudig contract. Nu zijn er uiteraard een aantal onderwerpen die wij contractueel willen vastleggen;

• Duur van samenwerking, minimaal vijf jaar

• Gebruik kantoor faciliteiten

• Juridische verantwoordelijkheid commerciële activiteiten

• Kosten en winst deling

 

Zijn er belangrijke onderwerpen die ik over het hoofd zie?

 

 

Welkom op HL,

 

Ja, zie

DBA

 

Verder is winstverdeling van ondernemers met opdrachtgevers niet standaard.

 

Vriendelijke groet,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 1

Na een voorbereidingstraject(*) ontstaat er een samenwerkingsmogelijkheid met een onderwijsinstelling.

De bedoeling is dat ik als startende ondernemer een aantal commerciële activiteiten ontwikkel. Workshops, seminars en andere opdrachten. De commerciële mogelijkheden hebben voldoende potentie waar omzet en groei in te verwezenlijken zijn. Aankomende januari gaan we onze afspraken concretiseren in een contract.

Aangezien er nog geen organisatie is begin ik als eenmanszaak maar wil ik op termijn naar een BV structuur. Beide partijen willen een overzichtelijk en eenvoudig contract. Nu zijn er uiteraard een aantal onderwerpen die wij contractueel willen vastleggen;

• Duur van samenwerking, minimaal vijf jaar

• Gebruik kantoor faciliteiten

• Juridische verantwoordelijkheid commerciële activiteiten

• Kosten en winst deling

 

Zijn er belangrijke onderwerpen die ik over het hoofd zie?

 

*) ondernemingsplan & canvas, communicatieplan, financiële planningsdocumenten, merk definitie en huisstijl)

U vergeet allerlei onderwerpen, zoals verlenging, opzegtermijn, overmacht, aansprakelijkheid, intellectuele eigendom, geheimhouding, concurrentie/relatiebeding, geschillen, forumkeuze, boetebepalingen, overdracht van rechten/overlijden enz. enz.

 

Kies niet voor penny wise, pound foolish, maar voor better safe than sorry. Huur een jurist in. De ervaring leert dat deze kleine investering u tienduizenden euro's, zo niet meer, aan ellende bespaart.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

 

U vergeet allerlei onderwerpen, zoals verlenging, opzegtermijn, overmacht, aansprakelijkheid, intellectuele eigendom, geheimhouding, concurrentie/relatiebeding, geschillen, forumkeuze, boetebepalingen, overdracht van rechten/overlijden enz. enz.

 

Kies niet voor penny wise, pound foolish, maar voor better safe than sorry. Huur een jurist in. De ervaring leert dat deze kleine investering u tienduizenden euro's, zo niet meer, aan ellende bespaart.

 

Ja, dit zijn inderdaad belangrijke onderwerpen. Met enz enz weet ik niet zo goed wat u nog meer bedoeld, maar dit terzijde.

Dank, ik zal dit meenemen in onze besprekingen en een jurist inschakelen. U zult vast wel een idee hebben over de kosten?

 

Link naar reactie
  • 1

Ontbindende voorwaarden, zien we vaak langskomen hier op HL maar dan in het stadium dat men al geen vriendjes meer wil zijn: hoe kom je dan van elkaar af, dan blijkt er vaak niks over vastgelegd.

De andere kant daarvan evenzeer: hoe ga je na deze vijf jaar verder. Want ik kan me best voorstellen dat voor een der partijen er meer risico aan zit dan voor de ander. De partij die het minste risico loopt moet vaak genoegen nemen met het kortste eind van het touw qua beloning. Wanneer je jezelf bewezen hebt, en dat is wellicht eerder dan vijf jaar, zou je een tweede fase in kunnen gaan.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.