• 0

Onderhandelen op Alibaba?

Beste Leden,

 

Ik wil al een lange tijd voor mezelf beginnen. Nu heb ik steeds de knoop niet doorgehakt.

Gister heb ik 2 verkopers gecontacteerd op Alibaba. Nu vond ik de eerste verkoper niet bepaald

informatief reageren en daarom heb ik besloten een andere verkoper te zoeken.

 

De tweede verkoper kon precies al mijn vragen beantwoorden en stak er duidelijk ook meer tijd in om het rond te krijgen.

 

Het probleem is dat ik de prijs toch aan de hoge kant vind. Nu is mijn ervaring op dit moment 0,0 en heb ik geen idee hoe ik het best kan onderhandelen over de prijs.

 

Is het überhaupt mogelijk? Ik heb nu een Sample aangevraagd en dacht dat ik misschien daarna een onderhandelingspoging kon wagen.

 

Ik zie namelijk andere verkopers die bijna 80 cent tot 1 euro goedkoper zijn. Aangezien mijn product niet te duur moet worden (voor de verkoop) zie ik het liefst een wat goedkopere prijs.

 

Wat zouden jullie doen? Onderhandelen of toch een andere verkoper benaderen?

 

Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken.

 

Hoop van jullie te horen

 

Met vriendelijke groet,

Milan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kwaliteit is ook erg belangrijk en misschien wel die hogere prijs waard.

Daarnaast adverteren ze graag met lage prijzen die ze nadat je contact met ze opneemt als nog stijgen waardoor de aanbieders die goedkoop lijken alsnog duur kan zijn.

En daarnaast is onderhandelen altijd mogelijk, vaak berekenen ze al voor westerse een hoger bedrag omdat er vrijwel altijd onderhandeld wordt. (Grotere bestellingen leveren ook kortingen op, zo kan een 100% grotere bestelling b.v.b. maar 50% duurder zijn.)

Link naar reactie
  • 0

80 cent tot een euro goedkoper , op welk bedrag?

 

Wat voor risico's loop je zelf?

 

Hoe zijn de betalingsvoorwaarden opgesteld?

 

Waar komen de producten vandaan?

 

Leveringsvoorwaarden?

 

Kun je de verkopers natrekken?

 

Best nog wel wat vragen.

 

Link naar reactie
  • 0

Kwaliteit is ook erg belangrijk en misschien wel die hogere prijs waard.

Daarnaast adverteren ze graag met lage prijzen die ze nadat je contact met ze opneemt als nog stijgen waardoor de aanbieders die goedkoop lijken alsnog duur kan zijn.

En daarnaast is onderhandelen altijd mogelijk, vaak berekenen ze al voor westerse een hoger bedrag omdat er vrijwel altijd onderhandeld wordt. (Grotere bestellingen leveren ook kortingen op, zo kan een 100% grotere bestelling b.v.b. maar 50% duurder zijn.)

 

 

Helemaal mee eens. Kwam er ook achter dat veel met een lagere prijs adverteren. De verkoper die ik nu heb gevonden lijkt me op het eerste oog wel betrouwbaar. Bedankt voor je reactie

 

Link naar reactie
  • 0

80 cent tot een euro goedkoper , op welk bedrag?

 

Wat voor risico's loop je zelf?

 

Hoe zijn de betalingsvoorwaarden opgesteld?

 

Waar komen de producten vandaan?

 

Leveringsvoorwaarden?

 

Kun je de verkopers natrekken?

 

Best nog wel wat vragen.

 

 

Bedankt voor uw reactie. Ik loop niet zo zeer een risico. het probleem is alleen dat als ik alles bereken (verzendkosten, inklaring etc) dat de winstmarge voor mij toch lager is dan verwacht.

 

Ik ben van plan producten te verkopen die gewoon door de brievenbus kunnen. De prijzen waarmee ze adverteren is vaak tussen de 20 & 30 cent. Helaas vraagt de verkoper niet dat bedrag er voor maar juist meer, maar waarschijnlijk zal dit ook met kwaliteit te maken hebben. Ik verkoop dan toch liever kwaliteit dan rommel, daarom heb ik toch maar een sample gevraagd.

 

De producten komen uit China, dus het nadeel is dat het buiten de EU valt en daardoor de winstmarge die ik er op kan vragen nogal daalt.

 

De verkopers zelf zijn wel betrouwbaar, heb het kunnen na trekken.

 

Ik denk dat het misschien wel slim is om hier toch mee door te gaan, aangezien dit mijn eerste keer word. Misschien is de winstmarge dan niet zo hoog als ik voor ogen had, maar dan ben ik wel weer wat ervaring rijker.

 

Nogmaals bedankt voor uw bericht

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.