• 0

Belasting verkopen ebay

Beste Higherlevelaars,

 

Ik wil al een hele tijd spullen gaan verkopen via ebay alleen houden de onmogelijke belastingregels mij tegen. Ik wil spullen direct vanuit China doorsturen naar mijn klanten die via ebay iets kopen, maar omdat ik zowel aan Nederlanders als aan Europeanen als aan niet Europeanen kan verkopen en ik niet vanuit Nederland of Europa mijn spullen verzend wordt het belasting technisch een hele puzzel.

 

Ik kom er zelf niet helemaal uit en hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik vanuit china direct iets doorstuur naam iemand die in Nederland iets koopt is het zowiezo geen probleem en werkt alles zoals 'gewoon', maar als ik naar Europeanen of zelfs niet Europeanen spullen ga sturen kom ik er niet helemaal meer uit, in ieder geval niet met de informatie op de website van de belastingdienst en webinars van de belastingdienst.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is inderdaad nogal lastig. Misschien is het handiger om eens te kijken naar de mogelijkheden als affiliate? In dat geval is de feitelijke transactie tussen chinese webwinkel en eindconsument, en ontvang je alleen maar een comissie over de aangebrachte klanten.

 

Bovendien levert dit ook minder gevaar op bijvoorbeeld op het gebied van productaansprakelijkheid. Als ik van jou een chinese usb lader koop die vervolgens mijn huis in lichterlaaie zet ben jij de degene die ik kom halen voor die schade. En als je juridisch gezien als importeur optreed en die schade was daadwerkelijk gevolg van een ontwerpfout in de lader dan is de kans redelijk dan je aansprakelijk bent.

 

Denk bij B2C zaken niet alleen aan belastingen maar ook aan aansprakelijkheid, dat kunnen enorme bedragen worden (zeker bij letselschade) waar je je mogelijk niet eens tegen kunt verzekeren, of in ieder geval de premie niet voor kunt opbrengen terwijl je nog winst maakt.

Link naar reactie
  • 0

Affiliate via ebay zou niet gaan (denk ik).

 

Over het algemeen bestel ik alleen spullen uit China waarvan de kans klein is dat er iets mis mee is. Meestal zorg ik dat ik het zowiezo 1x thuis gezien heb en weet dat het goed zit. Ik verkoop vooral dingen zoals knutsel producten, decoratie producten, kabeltjes en plugjes, kunstaas, verkleedkleren etc... En vermeid elektronica, kinderproducten, verzorgingsproducten etc...

Link naar reactie
  • 0

Affiliate via ebay is inderdaad niet zo praktisch, maar chinese webshops bieden vaak wel die mogelijkheid (aliexpress, dealextreme, banggood oid).

 

Qua risico's moet je het overigens niet onderschatten. Bijvoorbeeld die verkleed-kleren zijn levensgevaarlijk gebleken: sommige vatten heel gemakkelijk vlam met behoorlijke brandwonden tot gevolg (vnl in engeland, google het maar).

 

Nu is dat al erg genoeg, maar als je er als importeur verantwoordelijk voor bent heb je een levensgroot probleem. In bekende gevallen waren het overigens particulieren die het direct uit china kochten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.