• 0

Graag jullie mening over mijn website proteïne snacks

Omschrijving van je concept:

Momenteel verkoop ik een aantal proteïne snacks via www.naturalbars.nl

Ik ben van plan dit assortiment zo snel mogelijk uit te breiden. Mijn missie is om kwalitatief goede sportvoedingssupplementen te leveren het liefst natuurlijk zonder veel toevoegingen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Gezocht naar goede fabrikanten.

Website gemaakt (niet zelf, maar een vriend heeft me hiermee geholpen)

Veel informatie gelezen

Google Adwords Campaign opgezet met behulp van YouTube guides.

Algemene voorwaarden opgesteld.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is om een goede webshop te creëren waarbij klanten weten dat ze kwaliteit krijgen voor hun geld.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is misschien niet geheel een gat in de markt, alhoewel veel firma's meer gefocust zijn quantity i.p.v quality en consumenten vaak ook niet geheel weten wat er allemaal voor troep aan hun supplementen zit toegevoegd. Ik wil me voornamelijk focussen op een zo natuurlijk mogelijk product.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen op de website zelf en hoe ik de conversie kan vergroten. Ik heb namelijk nog niet veel conversie gehad. Zelf denk ik dat dit komt doordat mijn webshop nog weinig producten heeft. En het moeilijk is om op te vallen tussen de grote bedrijven.

Capture.thumb.PNG.53ab3f6d95b52a2f0c66a4c018cc8ee3.PNG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je productenoverzicht mag wat mij betreft wat overzichtelijker. Nu zie ik veel witruimte en onder de fold staan twee producten, die voor zover ik kan zien hetzelfde zijn als de eerste producten boven de fold.

 

Bij je productteksten zie ik "-avours" en "-akes". Ik vermoed dat hier flavours en flakes moet staan, maar er lijkt ook nog een stukje tekst weggevallen. Het ziet eruit alsof je een global replace hebt gedaan waarbij hier en daar te veel tekst is vervangen.

 

Kan zo'n zakje mini's niet als brievenbuspost verzonden worden? € 5,75 verzendkosten om het een keer te proberen lijkt mij een aardige drempel.

 

Ik heb even naar je algemene voorwaarden gekeken. Wat bedoel je precies met die zin in artikel 3.5?

 

Wij zijn aan u verplicht het product of artikel binnen 30 dagen aan u te leveren ... Na het verstrijken van deze 30 dagen krijgt u van ons het eventueel al betaalde aankoopbedrag terug. Dit kan nooit meer zijn dan 50 procent van het totale aankoopbedrag.

 

Verder gaat er het e.e.a. mis met de tekst in artikel 5.3.

 

Tot slot: spreek je bezoeker consistent aan met "u" of "jij".

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Bedankt voor je feedback, het is inderdaad zo dat sommige producten wel met de brievenbuspost verstuurt kunnen worden. Alleen moet ik dit in woocommerce zo instellen dat er een maximaal aantal producten samen in een verpakking kunnen en weet nog niet precies hoe ik dit moet doen. De teksten heb ik inmiddels aangepast.

 

De algemene voorwaarden heb ik ook aangepast, hier heb ik trouwens ook nog een vraag over.

Is de webwinkel verplicht de retourkosten voor zijn rekening te nemen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf fanatiek sporter en bestelde vroeger regelmatig supplementen.

 

Vind deze site erg simpel ogen, De hele homepage bevat eigenlijk maar één zin dat je hier fitness producten kan bestellen. Ik zou iets meer in detail willen zien waar je voor staat, waar deze tekst staat oogt ook niet lekker zo aan de linker kant in een groot vlak en je verteld niks.

 

Vertel waarom je iets anders aan biedt dan de shakes die elke sporter al jaren drinkt, maak er een slogan van. Ik zou bijna denken dat je een leuke deal voor deze bars en chips hebt kunnen maken, maar zelf weinig bezig bent met sport of voeding.

 

Wat ook irriteert is dat je niet in één oogopslag de producten ziet, je moet er over heen gaan met de muis dan pas lees je het, maar verdwijnt het andere weer.

 

Ik wil meteen alle producten op een rij zien, met details erbij. Nu moet ik ook eerst klikken om de details te zien. De prijzen erbij, en waar het om gaat, hoeveel eiwit zit er in. Ik ga niet alles aanklikken, duurt mij te lang.

 

Denk ook aan je meta teksten. De homepage bevat nu Home / NaturalBars. Hoe moet google en de klanten weten waar over het gaat en waarom ze hier moeten bestellen?

 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0

De homepage komt een beetje onrustig over. Daarbij zou ik eerder kiezen voor een meer standaard format / thema, zodat bezoekers meteen weten waar wat te vinden is.

 

Het assortiment is inderdaad (nog) aan de kleine kant.

 

Verder mis ik de (wettelijk verplichte) info over bestellen, betalen, verzenden en retourneren.

 

Het begin is er, maar er moeten nog wel wat verbeteringen worden doorgevoerd. In ieder geval veel succes!

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Interessant, veel concurrentie op deze producten, hoeft niet erg te zijn, maar wat bied je eromheen nog aan? Voedingssupplementen zitten veel in de lifestylehoek (men's health, etc.) en daar is veel content over te maken.

 

Ik kijk met een marketing bril hiernaar. Hoe zet je het momenteel in de markt? Heb je online campagnes (adwords bijv.) draaien om conversie te realiseren? Heb je mensen in een e-mail lijst die potentiële kopers kunnen zijn? Ga je een e-mail lijst opbouwen? Ideaal, want deze producten koop je niet 1 keer maar je krijgt frequent buyers.

Groet, Harald

 

-- Marketing en Mindset Academy voor ondernemers: http://mxacademy.nl

 

-- Doe de Online Marketing Challenge 2017: http://mxacademy.nl/challenge2017

Link naar reactie
  • 0

En dan zijn er nog de producten zelf natuurlijk. Ik klikte random wat aan en kwam hier uit:

 

http://naturalbars.nl/product/proteine-wafer/

 

De van oorsprong biochemicus die ik ben kijkt dan toch even naar de geclaimede voedingswaarde, per 100 gram:

 

34 gram vet, waarvan de helft verzadigd (das meer dan fritessaus!)

29 gram koolhydraat, waarvan 11 gram zetmeel en 13 gram polyolen en 4.5 gram suikers

 

Ik weet niet precies voor welke doelgroep dit product is gemaakt, maar het klinkt een beetje als een recept waarvan je gaat omkomen aan een hartinfarct op het toilet tijdens de grote boodschap die waarschijnlijk vloeibaarder is dan je lief is.

 

Uiteraard kan ik me volkomen vergissen in de doelgroep, maar op papier is dit product niet beter dan pakweg een frikadel uit de frituur (en daarin heb je geen shitload polyolen die je richting kleine kamertje sturen).

 

Mocht het slecht verkopen, denk dat ook eens aan wat het product precies is, ongeacht eventuele marketing missers of sucessen!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

zo dan, 34 gram vet??

daarnaast heet je "naturalbar" maar je repen zijn verre van 'natural'...

maltitol, maltodextrine en sucralose?? ???

 

overigens is een waffer niet hetzelfde als een wafer! spelfouten zijn altijd killing...

 

daarnaast is deze markt al behoorlijk kapot geconcurreerd en jouw assortiment is erg beperkt, je zal meer content moeten genereren waarom jouw producten in een bepaalde lifestyle passen en de social media daaraan koppelen, bloggers strikken enz.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Heren bedankt voor jullie adviezen en mening, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet tevreden ben over de producten die ik momenteel verkoop.

 

Dit komt omdat ik een jaar geleden zo enthousiast was en wilde starten met een eigen webshop dat ik maar gewoon de knoop heb doorgehakt en producten heb besteld dit is achteraf niet zo verstandig geweest al moet ik zeggen dat er ook goede producten bijzitten.

Gelukkig was het maar een kleine order zonder al te veel financiële gevolgen.

 

Maar goed fouten zijn er om van te leren, ik ben inmiddels druk aan het zoeken/bellen/mailen om de goede natural producten te krijgen, al is het heel moeilijk een leverancier te vinden die private label kan leveren met lage minimum quantity orders.

 

Op het moment heb ik een paar leveranciers gevonden waarmee ik iets kan gaan doen, ook heb ik een bedrijf gevonden dat onder dropshipping deze producten kan leveren.

 

Graag zou ik jullie mening hierover horen, verder ben ik aan het bloggen om content te genereren.

De Facebook en adword campanges heb ik gestaakt omdat ik eerst mijn product assortiment wil uitbreiden.

 

Nogmaals bedankt!

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi TS en de rest,

 

Ik zat als nieuweling op het forum eens eea door te nemen, en kwam dit topic tegen. Webshops is wel iets waar ik ook veel tijd in investeer. En wat me direct opvalt bij jouw website is het volgende: Bij het openen van je website kreeg ik direct het idee op een soort informatieve website te zijn beland in plaats van een shop. Je homepage is je etalage, en in een etalage leg je producten! :)

 

Het enige dat impliceert dat je wat kunt kopen is het kleine winkelmandje rechts bovenin.. Leen 's goede ideeen van Bol, Wehkamp, Coolblue, etc.. ;D

Slimme ondernemers laten zich inrichten door Van der Meulen Kantoormeubelen

Link naar reactie
  • 0

Hi :)

 

Misschien heb je iets aan onderstaande feedback:

Ik zou bij je menubalk een scheidingsteken plaatsen tussen het winkelmandje en de social media icons.

 

Ik zou de tekst op de voorpagina even wat wat aanpassen. Voorbeeld

 

NaturalBars is een jonge innoverende webshop. Wij vinden een gezonde leefstijl heel belangrijk daarom staat dit zeer hoog in het vaandel bij ons.

Om deze reden selecteren we producten die we vertrouwen en aansluiten bij mensen die waarde hechten aan een gezonde leefstijl, duurzaamheid en kwalitatief hoogwaardige producten.

Onze focus Ons doel is om een bijdrage te leveren aan deze gezonde leefstijl in combinatie met de door middel van onze premium best mogelijk producten om fit en gezond te blijven.

 

Verder zou ik in deze tekst ook al aangeven wat je precies verkoopt. Het is iets gezonds, maar wat is het precies? Waarom ben je innoverend?

 

Ik zou 'Meest recente producten' vervangen door 'Bestverkochte producten' of iets in die richting of 'Nieuwste producten'.

 

Als je naar het Blog gaat en je klikt op het artikel, dan staat er verder geen tekst.

 

Ik zou de productomschrijvingen vertalen naar het Nederlands.

 

Ik zou bij 'over ons' de onderste paragraaf (de missie) bovenaan zetten.

 

Bij je logo op de menubalk zou ik de kleine tekst weghalen. Ik bekijk de website via een groot scherm en kan toch niet zo goed lezen wat er staat. Ik denk dat enkel de letters in de druppel/het blaadje wat strakker oogt.

 

Hopelijk heb je hier iets aan! Heel veel succes met je onderneming, hopelijk ga je knallen! :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

De layout van je homepagina gaat niet goed. Ik zie eerst 4 recente producten naast elkaar, dan één helemaal rechts en dan 3 links.

 

"Binnen de termijn van 14 dagen mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen"... ???

 

"Voor het retourneren van producten rekenen wij een bijdrage van €5,-" is niet conform de Wet Koop op Afstand.

 

(verderop zeg je overigens "Wij vragen een bijdrage van €4,- (per retourzending) voor het retourneren")

 

Waarom een contactformulier in het Engels? En ik mis een adres (is verplicht) en een telefoonnummer (voor het vertrouwen).

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom een contactformulier in het Engels? En ik mis een adres (is verplicht) en een telefoonnummer (voor het vertrouwen).

 

Niet alleen telefoonnummer ontbreekt, ook het vestigingsadres, e-mailadres, BTW-nummer. Allemaal verplicht, hoewel discussie bestaat over of een eenmanszaak het BTW-nummer moet plaatsen.

TS, voor de koper die niet in een fysieke winkel staat met online een onderneming tegen komt moet duidelijk blijken met wie hij zaken doet. Daarom moet al deze informatie worden gedeeld.

Zet dit onderaan je pagina of bij contactgegevens.

 

Ook ontbreekt de verplichte privacy- en cookieverklaring. Daarin staat met welk doel je persoonsgegevens van jouw klanten/websitebezoekers verwerkt, hoe je met deze gegevens omgaat, hoe je deze beveiligt, of je deze verkoopt aan of deelt met derden en deel je de rechten van de klanten/websitebezoekers mbt deze persoonsgegevens mede. Ook informeer je over cookiegebruik.

 

Succes!

Juridisch adviseur met focus op privacy, auteursrecht, merkenrecht, contracten en startups.

 

www.maylegal.nl

0653872244

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback allemaal, ik heb de genoemde dingen inmiddels aangepast.

Is het trouwens verplicht om je telefoonummer/bedrijfsadres te vermelden op je website, aangezien ik mijn bedrijf vanuit thuis run en daarnaast het feit dat ik geen vast telefoonnumer het. Het staat niet zo professioneel om een 06 nummer op je website te zetten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Mijn webshop heeft moeite conversie te genereren.

Wat zou ik volgens jullie beter kunnen doen.

Ik weet dat mijn product assortiment niet breed is, daarom overweeg ik nu dropshipping aangezien ik nog een arme student ben die niet de liquide middelen heeft of een voorraad met supplementen aan te leggen.

 

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Link naar reactie
  • 0
...daarom overweeg ik nu dropshipping aangezien ik nog een arme student ben die niet de liquide middelen heeft of een voorraad met supplementen aan te leggen.
Je zit helemaal op het verkeerde spoor. Er is een bubbel van sukkels studenten die aan fitness doen en elkaar gek maken met get-rich-quick opzetjes in supplementen, shakes en drinks. De enige die daar iets aan verdient, zijn de leveranciers en de coaches.

 

Kom uit die bubbel en zoek een andere bubbel op met minder sukkels concurrentie.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je weinig tot niks verkoopt zou ik voor alles geen verplichtingen aangaan of voorraad aanleggen. Waarom wil je doorgaan met dit idee? Wat is een reële verwachting voor tijdsbesteding, kosten, omzet en marge?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

...daarom overweeg ik nu dropshipping aangezien ik nog een arme student ben die niet de liquide middelen heeft of een voorraad met supplementen aan te leggen.
Je zit helemaal op het verkeerde spoor. Er is een bubbel van sukkels studenten die aan fitness doen en elkaar gek maken met get-rich-quick opzetjes in supplementen, shakes en drinks. De enige die daar iets aan verdient, zijn de leveranciers en de coaches.

 

Kom uit die bubbel en zoek een andere bubbel op met minder sukkels concurrentie.

 

 

Jammer dat je het zo ziet, ik loop al een aantal jaar rond met dit idee, en had ook nooit verwacht dat het makkelijk zou worden. Maar ik ga het zeker nog niet opgeven aangezien ik sport en voeding super interessant vind, en persoonlijk denk ik dat er steeds meer ontwikkelingen in deze markt gaan komen. Mijn vermoeden is dat ik te weinig producten verkoop en dat daar veel mensen op afhaken. En natuurlijk verzendkosten is een hekel punt.

 

@Highio, tijdsbesteding maak ik me eigenlijk niet echt zorgen over, ben bereid al me tijd op te offeren voor deze webshop. De vaste kosten vallen wel mee, tenzij je voorraad moet gaan inkopen. vandaar mijn idee om via een dropshipleverancier hier in NL te gaan leveren zodat ik zelf geen voorraad nodig heb. Plan B is een private label verkopen, deze supplementen onder private label kan ik redelijk goedkoop inkopen.

Link naar reactie
  • 0

Als ondernemer moet je ook kijken of er een reële opbrengst met acceptabele risico's tegen investeringen en inspanningen haalbaar is...

 

...je hebt in ieder geval twee meningen ontvangen die jouw idee/keuze/werkwijze niet verstandig over vinden komen. Doe er mee wat je wilt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Jammer dat je het zo ziet, ik loop al een aantal jaar rond met dit idee, en had ook nooit verwacht dat het makkelijk zou worden.
We hebben op HL al een viertal van die startups voorbij zien komen. Die hebben dan een webshopfront en soms zelfs een stickup-huismerk, maar kijk je ketenopwaarts dan vind je leveranciers die hun bedrijfsvoering afgestemd hebben op lokale wederverkopers zonder investeringsvermogen. Ze doen vaak aan dropshipping en gunnen de lokale reseller een vergoeding die te vergelijken is met affiliates, een procent of tien.

 

Dat is niet veel.

 

Wanneer ik trouwens iets in jouw shop probeer te bestellen, gaat er iets fout met mijn winkelmand. Die blijft leeg.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb juist wel wat in een winkelmandje kunnen doen. Een product van 12,90 waar 5,95 verzendkosten bij lijken te komen. Maar daaroverheen reken je ook nog een keer BTW tot een totaalbedrag van 22,81. Dit gaat op deze manier voor mij in ieder geval niet werken. Het hoge tarief klopt wel bij het gekozen product, maar op zowel product als verzendkosten komt nog een keer BTW op een prijs/kosten die je me eerder als consument zonder nadere aanduiding aanbiedt.

 

Drie maanden terug ging dit (de BTW-berekening dus) op een andere manier fout, maar het blijft aanmodderen. Als je dat zelf niet door hebt, dan is het advies eerlijk om beter te stoppen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Op de homepage wordt de productomschrijving niet netjes getoond. (zie afbeelding)

 

De winkelmand mengt Nederlands en Engels door elkaar, termen zoals Cart Totals en Calculate Shipping.

 

Enkele elementen die conversie verlagen voor een webwinkel zijn:

- onverwachte kosten, zoals verzendkosten

- geen gast checkout aanbieden

- overbodige stappen tijden het checkoutproces

naturalbars-product.thumb.jpg.1911b8eb23579b75788d3da7b8c64eed.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.