• 0

Wel of geen verzendkosten vragen op ebay?

Hallo iedereen,

 

Sorry als ik deze vraag op de verkeerde plek stel.

 

Ik wil binnenkort producten gaan verkopen op Ebay.

Zelf dacht ik er aan om de producten met gratis verzending aan te bieden.

 

Nu zie ik dat veel andere verkopers dit niet doen. Zij plaatsen de producten

met een lager bedrag op Ebay, maar vragen daarvoor wel verzendkosten.

 

Nu vraag ik mij af, wat is slimmer? Ik zelf krijg hierdoor het gevoel dat kopers graag een product liever goedkoper aangeboden zien worden en de verzendkosten voor lief nemen. Misschien schrikt mijn hogere prijs met "gratis verzending" juist wel meer af.

 

Ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen.

 

Met vriendelijke groet,

Milan

 

P.S. Het gaat om producten die rond de 8 a 9 euro per stuk verkocht worden. Bij andere verkopers worden deze vaak tussen de 4 / 5 euro aangeboden, maar komt daar rond de 2 a 4 euro verzendkosten bij (soms zelf hoger).

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou beide apart of samen kunnen proberen. Ik zie dat wel vaker. Veel mensen checken de "gratis verzenden" box. Verder maakt het voor mij nogal uit hoe lang de verzending duurt. Soms maakt me dat niet uit maar soms wil ik het snel ik huis en dan neem ik de verzendkosten graag voor lief.

 

Als ik bijvoorbeeld een reisstekker voor Engeland nodig heb dan koop ik hem liefst 2 maanden van te voren in China met gratis verzenden. Maar als ik over 3 weken naar Engeland ga dan betaal ik graag iets meer zolang het maar een betere prijs is dan bij een webshop in Nederland. Uiteraard ga ik dan uit van vergelijkbare kwaliteit, voor zover je dat overigens van te voren vast kan stellen. Verder is voor mij de feedback (reputatie) nogal van belang, ook daar wil ik nog wel wat extra voor betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou beide apart of samen kunnen proberen. Ik zie dat wel vaker. Veel mensen checken de "gratis verzenden" box. Verder maakt het voor mij nogal uit hoe lang de verzending duurt. Soms maakt me dat niet uit maar soms wil ik het snel ik huis en dan neem ik de verzendkosten graag voor lief.

 

Als ik bijvoorbeeld een reisstekker voor Engeland nodig heb dan koop ik hem liefst 2 maanden van te voren in China met gratis verzenden. Maar als ik over 3 weken naar Engeland ga dan betaal ik graag iets meer zolang het maar een betere prijs is dan bij een webshop in Nederland. Uiteraard ga ik dan uit van vergelijkbare kwaliteit, voor zover je dat overigens van te voren vast kan stellen. Verder is voor mij de feedback (reputatie) nogal van belang, ook daar wil ik nog wel wat extra voor betalen.

 

 

Bedankt voor uw reactie. De producten kunnen verzonden worden met briefpost. Ik zelf heb meer het gevoel dat andere verkopers deze plaatsen met verzendkosten omdat het aankoop bedrag dan minder hoog lijkt, maar waarschijnlijk worden al deze producten van andere verkopers ook met briefpost verzonden.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als consument klinkt het aantrekkelijk "gratis verzenden", maar als de aankoopprijs hoger is dan bij andere leveranciers is de consument geneigd daar voor kiezen. Het is vaak psychologie. Zie bijv. dit artikel van Kooplust. Let trouwens voor verkooptips ook even op hen gratis webinar d.d. maandag 9 januari a.s.

 

Als ondernemer dien je er rekening mee te houden dat er grote verschillen ontstaan als verzendkosten landelijk, Europees of buiten Europa zijn. Dan is het voor jou als ondernemer interessanter om excl. verzendkosten te verkopen met een prijstabel van verzendkosten/landentarieven. Dan kom je zelf ook niet voor verassingen te staan als de verzendkosten hoger uitvallen dan die je verdisconteerd hebt in de verkoopprijs.

 

Kleine tip bij "gratis verzenden". Maak duidelijk dat dit excl. retourkosten is. Al is dat voor ons ondernemers duidelijk, maar een consument ziet retourneren nl. ook als verzendkosten.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Kleine tip bij "gratis verzenden". Maak duidelijk dat dit excl. retourkosten is. Al is dat voor ons ondernemers duidelijk, maar een consument ziet retourneren nl. ook als verzendkosten.

 

Zie ook consumentenrecht:

U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.

 

Nu weet ik alleen niet of dit Nederlands recht is of ook internationaal geldt

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Als consument klinkt het aantrekkelijk "gratis verzenden", maar als de aankoopprijs hoger is dan bij andere leveranciers is de consument geneigd daar voor kiezen. Het is vaak psychologie. Zie bijv. dit artikel van Kooplust. Let trouwens voor verkooptips ook even op hen gratis webinar d.d. maandag 9 januari a.s.

 

Als ondernemer dien je er rekening mee te houden dat er grote verschillen ontstaan als verzendkosten landelijk, Europees of buiten Europa zijn. Dan is het voor jou als ondernemer interessanter om excl. verzendkosten te verkopen met een prijstabel van verzendkosten/landentarieven. Dan kom je zelf ook niet voor verassingen te staan als de verzendkosten hoger uitvallen dan die je verdisconteerd hebt in de verkoopprijs.

 

Kleine tip bij "gratis verzenden". Maak duidelijk dat dit excl. retourkosten is. Al is dat voor ons ondernemers duidelijk, maar een consument ziet retourneren nl. ook als verzendkosten.

 

 

Hartstikke bedankt. Had zelf ook het gevoel dat het iets psychologisch was. Bedankt voor de informatieve links :)

 

De rest ook bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
  • 0

Gratis verzending werkt op ebay goed, en je kunt het per land of regio instellen. Mensen met accounts binnen die regio krijgen dan de juiste informatie in beeld (indien niet ingelogd moet je eerst een land kiezen).

 

Ebay heeft de sorteeroptie "price + shipping, lowest first" die ik eigenlijk standaard gebruik als ik precies weet wat ik wil kopen en er vele aanbieders zijn.

Link naar reactie
  • 0

Gratis verzending werkt op ebay goed, en je kunt het per land of regio instellen. Mensen met accounts binnen die regio krijgen dan de juiste informatie in beeld (indien niet ingelogd moet je eerst een land kiezen).

 

Ebay heeft de sorteeroptie "price + shipping, lowest first" die ik eigenlijk standaard gebruik als ik precies weet wat ik wil kopen en er vele aanbieders zijn.

 

Klopt, ik deed het zelf ook vaak. Ik merk alleen bij de producten die ik wil verkopen, dat er veel verkopers zijn die geen "Gratis verzending" bieden waardoor ze een een stuk goedkoper lijken dan verkopers die wel gratis verzendkosten bieden.

 

De producten die ik & andere verkopen zijn te versturen via de normale briefpost, daardoor zijn de verzendkosten vrij laag. Ik durf met bijna 100% zekerheid te zeggen dat de andere verkopers dit ook gewoon versturen met de reguliere briefpost alleen kiezen hun er voor om het aankoop bedrag lager te houden.

 

Ik twijfel daarom wel aan wat ik moet doen. Wel gratis verzending bieden, maar duurder lijken dan mijn concurrenten of precies imiteren wat hun doen?

 

Het is voor al iets psychologisch. Het product van 5 euro lijkt goedkoper, ook al komt er nog 3 euro verzendkosten bij. Het product van 8 euro lijkt meteen duurder (terwijl dat product wel gratis verzonden word).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.