• 0

Tips e-mailprovider?

Goedemiddag,

 

Vorig jaar ben ik mijn webshop gestart via CCV shop. Helaas ben ik niet tevreden over hun mailing pakket, dus ik ben op zoek naar een fijn, op zichzelf staand e-mail programma waaraan ik mijn bestaande zakelijke e-mailadres kan koppelen. Wanneer ik via Google zoek, krijg ik zoveel mogelijkheden. Ik zou graag een aantal van jullie ervaringen willen horen. Wie heeft de gouden tip?

 

Vriendelijke groet,

Samantha

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je vraag is dus niet een nieuwe provider, maar een programma om mee te mailen?

 

Zo, ja dan kan ik Mailbird aanraden (je hebt een gratis versie & betaalde versie).

Ik gebruik het sinds kort en het bevalt me prima :)

 

 

Ik bedoel een programma waarbij ik ook meteen meer (liefst onbeperkte) opslagruimte heb voor mijn mail. Daarom dacht ik dan ben ik waarschijnlijk meer op zoek naar een provider waaraan ik mijn huidige mailadres kan koppelen of iets dergelijks. Op dit moment is mijn mailbox telkens heel snel vol, wat ontzettend irritant werkt. Ook is er niet eens de mogelijkheid om submappen aan te maken. Kortom het huidige programma werkt totaal niet prettig.

Link naar reactie
  • 0

Zelf zit ik bij Antagonist als provider en gebruik ik Thunderbird als client, en dat bevalt zeer goed. Maar ik ben dan ook vrij technisch aangelegd.

 

Als je een Office 365 licentie hebt dan zit daar volgens mij ook mail bij en Outlook als client. Maar wie gebruikt er geen Word...dus wie zou het zonder Office licentie kunnen.... Ofwel ik raad eigenlijk Outlook aan als mail-client, een licentie heb je waarschijnlijk toch al (nodig).

 

Link naar reactie
  • 0

dus ik ben op zoek naar een fijn, op zichzelf staand e-mail programma waaraan ik mijn bestaande zakelijke e-mailadres kan koppelen.

 

Ik ga er even vanuit dat je een email-client bedoel, een programma om je eigen email te lezen en te kunnen versturen/beantwoorden

en dat je niet een email-programma -zoals mailchimp- bedoeld om email-marketing te gaan doen.

 

Enfin,

Ik denk dan aan een gratis Gmail-account van Google.... werkt prima.... werkt overal (desktop, tablet en smartphone) en is dus gratis.

Dan krijg je dus wel een nieuw email-adres

en je wilt vast je oude emailadres blijven gebruiken maar dat kan...

Je laat dan je huidige email gewoon doorsturen naar je nieuwe gmail-adres

en je kunt vanuit Gmail email versturen met je huidige emailadres als afzender.

 

Je kunt bij Google ook kijken naar Google apps.... dan krijg je online Docs en spreadsheet erbij.

 

Link naar reactie
  • 0

Google Mail voor bedrijven.

Bedankt deze ga ik bekijken.

 

+1

 

Heb ik ook, inclusief Google drive welk synchronisatie doet met laptop. Gelijk back-up en alle bestanden onderweg bereikbaar.

 

Tevens gedeelde map met boekhouder. Veel facturen komen digitaal binnen en kan ik gelijk zo opslaan in drive.

 

Voordeel je betaalt, dus je behoud de rechten ook.

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens naar Fastmail.com. Kost 90 dollar per jaar voor 100 GB opslag (dus niet onbeperkt, maar wel heul veul). Voordeel van een service als dit is dat je contact op kunt nemen met hun supportteam als er een probleem is. Bij zakelijke mail is goede support mijns inziens onontbeerlijk. Hun support is erg goed weet ik uit ervaring. Ik vraag me af of Google Mail support biedt, zelfs bij hun betaalde maildienst.

Link naar reactie
  • 0

Support is bij google nogal beperkt, in ieder geval op gratis diensten.

 

Voordeel is wel dat ze zoveel gebruikers hebben dat de meeste problemen snel worden opgelost ook al klaag je er zelf niet over.

 

Over het algemeen werken deze services heel handig en goed, maar een overweging zou wel in privacy kunnen zitten. Google mail / gmail en degelijke lezen echt mee - men zegt voor targeted advertising, maar of dat kosher is is lastig te controleren.

 

Dit kan een persoonlijke keuze zijn, maar raakt ook aan de privacy van degene waarmee je mailed die mogelijk bewust kiest voor een andere oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Dat is het verwarrende van Google. De gratis versie heeft Google een flinke vinger in de pap, maar ja, voor niets gaat de zon op.

 

De betaalde versie is dat niet zo, want immers je betaalt. Daarbij heb je ook een helpdesk. Maar met even zoeken vindt je ook wel antwoord. De instructies van Google zijn duidelijk en kwestie van goed lezen ervaring niet zozeer nodig.

 

Probleem ligt eerder bij het instellen van dns records bij de provider. Dat is niet altijd duidelijk en kan op meerdere manieren. Maar dat ligt meer aan de provider, dan aan Google.

Link naar reactie
  • 0

Dit kan een persoonlijke keuze zijn, maar raakt ook aan de privacy van degene waarmee je mailed die mogelijk bewust kiest voor een andere oplossing.

 

En mocht de webshop software van de TS bij elke geplaatste bestelling een e-mail notificatie met de gegevens van de bestelling naar de TS versturen, dan worden feitelijk ook de persoonsgegevens van alle klanten bij de e-mail provider opgeslagen.

 

Vraag is of dat zondermeer mag, als de provider in een land buiten de EU zit, waar er andere privacy regels gelden dan hier.

 

Link naar reactie
  • 0

Google voor bedrijven zit in Ierland....

 

Dan raad ik je aan je overeenkomst nog maar eens goed door te lezen.

 

Deze online overeenkomst voor G Suite (de 'Overeenkomst') is aangegaan door en tussen Google Inc., een in Delaware gevestigd bedrijf, kantoorhoudend te 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, Californië 94043, VS ('Google') en de partij die akkoord gaat met de hier vermelde voorwaarden (de 'Klant').

 

en:

 

Als onderdeel van het leveren van de Services, kan Google Klantgegevens overdragen, opslaan en verwerken in de Verenigde Staten of enig ander land waar Google of zijn vertegenwoordigers voorzieningen hebben.

 

[...]

 

'Klantgegevens' Met 'Klantgegevens' worden gegevens bedoeld, zoals e-mail, die via de Services door de Klant of Eindgebruikers worden geleverd, gegenereerd, verzonden of weergegeven.

 

Dat Google -om belastingtechnische redenen- vanuit Ierland factureert is wat anders...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.