• 0

Aandeelhoudersvergadering (AvA) verplicht in 2017 bij verlengd boekjaar

Beste allen,

 

Afgelopen maand (in december 2016) heb ik een nieuwe BV opgericht en in de statuten opgenomen dat het boekjaar op 31 december 2017 eindigt. Ik hoef dus geen jaarrekening per 31-12-2016 te maken en laten vaststellen door de AvA.

 

Mijn vraag is of ik verplicht een AvA moet houden? Decharge van het bestuur is dan het enige verplichte agendapunt. Als dat het geval is moet ik al mijn 10 investeerders laten opdraven of volmachten opmaken.

 

Ik hoor graag van jullie. Alvast dank!

 

gr

Marco

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Caroline,

 

Het is voor mij eigenlijk nog niet helemaal helder.

 

Eens per boekjaar (ook bij verlengt boekjaar) jaarrekening goedkeuren door AVA is mij nu duidelijk. Neem aan dat bij BV waarbij aandeelhouders ook bestuurders zijn de bijbehorende decharge/kwijting bestuur dan ook bij een verlengt boekjaar tot na het afsluiten van dat eerste boekjaar mag wachten?

 

Zijn er verder dan geen verplichtingen mbt het houden aan een AVA in het eerste levensjaar dan wel kalenderjaar van de BV wanneer er met een verlengt boekjaar gewerkt wordt?

 

Oftewel, zijn wij als BV met verlengt eerste boekjaar, gestart zijnde zomer 2016, pas in de eerste 5 maanden van 2018 bij wet verplicht tot het organiseren en notuleren van een AVA?

 

Met vriendelijke groet,

Bert

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.