• 0

Factuur tussen 2 eenmanszaken van fiscale partners

Beste allemaal,

 

Mijn vrouw heeft een kledingzaak en ik verkoop online stoffen. Beide staan we ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak, we zijn getrouwd en ook fiscale partners.

 

Nu moet ik een factuur sturen naar haar voor de stoffen die ze gebruikt heeft, zijn daar ook regels aan verbonden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Mijn vrouw heeft een kledingzaak en ik verkoop online stoffen. Beide staan we ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak, we zijn getrouwd en ook fiscale partners.

Nu moet ik een factuur sturen naar haar voor de stoffen die ze gebruikt heeft, zijn daar ook regels aan verbonden?

Nee ... behoudens de bestaande regels die voor iedereen gelden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ondernemingen, dus ook eenmanszaken, moeten verplicht een faktuur sturen voor geleverde diensten en/of goederen. Hierbij is niet van belang dat er daarnaast sprake is van fiscale partners. Voor de ene partner/eigenaar is er sprake van omzet en voor de andere kosten (voorraad). Alleen kan fakturen naar de eigen onderneming niet.

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.