• 0

youtube video's van commercials hergebruiken

Wij willen een verzameling maken van youtube video's van commercials met een specifieke insteek.

 

Vervolgens verspreiden wij deze op het internet met als doel om leads te genereren voor ons bedrijf.

 

Op youtube zie ik dat redelijk (her)gebruik mag van video's.

(iets wat trouwens volop gedaan wordt op youtube van deze video's met hun eigen top 5/top 10 etcetera in andere verzamelvideo's).

 

Aangezien het om commercials gaat, is het natuurlijk een extra element van aandacht voor deze bedrijven/multinationals. Het oorspronkelijke doel van de commercial.

 

 

Vraag: Mag ik de video's gebruiken met als doel om hier beter van te worden door ze in te zetten als een leadgenerator?

 

Al vast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, eigenlijk niet.

 

In de VS geldt 'redelijk hergebruik' als het voor educatieve, journalistieke of satirisch doeleinden' gebruikt wordt.

Welke video dan ook zelf (opnieuw) uploaden is, terwijl het niet van jou is, is in feite een schending van intellectueel eigendom.

Video's in een list zetten of embedden: daar kan niet zo veel tegen gedaan worden: dat is niet echt 'hergebruik', omdat je alleen herpost/deelt.

 

Ik ben er nog niet helemaal uit over hoe je dit technisch wilt uitvoeren. De uitvoering maakt nogal verschil of je in de grijze, witte of zwarte zone zit.

 

"Aangezien het om commercials gaat, is het natuurlijk een extra element van aandacht voor deze bedrijven/multinationals. Het oorspronkelijke doel van de commercial."

Deze zinnen moet je even verder uitleggen, omdat het op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 1

Wat als ik de optin (naam/email) weglaat?

En ook de intro bij de video's. Dus alleen repost van de video welke al te vinden is op youtube?

 

Dit is gewoon grove inbreuk op auteursrechten, publicatierechten en distributierechten.

Zoiets is met mijn video's ook wel eens geprobeerd. Na een claim van €500 per minuut waren ze heel snel weg. Niet doen dus.

 

PS Goeie AVA Walter :-)

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.