• 0

Verzendkosten van briefpost internationaal verzenden.

Beste leden,

 

Ik ben op het punt gekomen dat ik niet meer goed weet wat ik moet doen.

Na een lange tijd zoeken naar een betrouwbare groothandel uit China, kom ik nu helaas niet verder.

 

Ik heb een product gevonden wat mij 1,70 per stuk gaat kosten. Ik ben van plan om er 100 te kopen om mee te beginnen. 1,70 X 100 = 170. Nu kunnen zij het naar mij sturen via DHL express voor 52 euro. En dat is natuurlijk nog steeds niet veel geld. 170 + 52 = 222.

 

 

Maar nu kom ik op het punt waar ik vast loop. Al mijn concurrenten op Ebay komen uit Engeland, Duitsland. Zij bieden vergelijkbare producten aan voor ongeveer 5 Eur met 2 tot 3 eur verzendkosten. Sommige zijn zelfs goedkoper.

 

Ik heb eergisteren samples ontvangen van de verkoper. Het product zelf weegt 46 gram (de producten kunnen verzonden worden via briefpost). Stel voor dat ik inclusief envelop nog tussen de 20 - 50 gram blijf, kost het verzenden mij 2,66. Word het tussen de 50 - 100 gram, betaal ik 3,99.

 

Nu probeer ik te kijken naar wat ik het beste kan doen. Ik vind de verzendkosten van 50 - 100 gram aardig prijzig worden. Zeker aangezien je bij dit soort verzending niet eens een tracking nummer kan aanbieden.

 

Is POSTNL het enige bedrijf dat briefpost verstuurd of zijn er nog andere postbedrijven in Nederland?

 

En ligt het aan mij, of is de verzendkosten in Nederland veel hoger dan in de meeste anderen landen? In Engeland zie ik verkopers die voor 2 / 3 euro verzenden Inclusief tracking nummer.

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Milan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit valt of staat bij volumes. De verkopers die jij vindt met 2 euro verzendkosten die zullen waarschijnlijk een stuk meer dan 100 poststukken per dag versturen en zij krijgen dan ook korting bij de postbedrijven voor het verzenden van grote volumes post of pakketten.

 

Er zijn ook bedrijven die pakketten 'stapelen'. Je kan dan op hun contract versturen, wat je scheelt in de kosten. Via Google kan je die bedrijven eenvoudig terug vinden.

Link naar reactie
  • 0

Dit valt of staat bij volumes. De verkopers die jij vindt met 2 euro verzendkosten die zullen waarschijnlijk een stuk meer dan 100 poststukken per dag versturen en zij krijgen dan ook korting bij de postbedrijven voor het verzenden van grote volumes post of pakketten.

 

Er zijn ook bedrijven die pakketten 'stapelen'. Je kan dan op hun contract versturen, wat je scheelt in de kosten. Via Google kan je die bedrijven eenvoudig terug vinden.

 

Bedankt voor uw snelle antwoord. Ik denk alleen dat ik hiervoor niet in aanmerking kom. Dit is namelijk de eerste keer dat ik via eBay producten wil gaan verkopen. Ik ben om die reden ook nog niet ingeschreven bij de KVK.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.