• 0

Mijn eerste 3 facturen verpest... Hoe corrigeren?

Dus ik was heel goed bezig met facturen opstellen, en ik was aan het lezen op de site van de belastingdienst hoe een officiele factuur moet worden opgesteld.

Nu heb 3 opdrachtgevers even om te onthouden.

Na dat ik de hele factuur netjes heb opgesteld, was ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat elke opdrachtgever een factuurnummer moest hebben met 1. Dus in mijn hoofd was het:

Opdrachtgever 1 factuurnummer 1.

Opdrachtgever 2 factuurnummer 1.

Opdrachtgever 3 factuurnummer 1.

Toen ik bezig was met Opdrachtgever 3 Ontdekte mijn vriendin dat ik pas bij nr 3 een fout maak met een dikke face palm.

Mijn verantwoordelijkheid natuurlijk.

Nu heb ik mijn boekhouder de facturen nog niet gestuurd, en de opdrachtgever2 die vanavond de verkeerde factuurnummer heeft ontvangen gelijk binnen 15 min dezelfde factuur gestuurd met een factuur nummer 2. Ik heb de opdrachtgever2 wel gelijk laten weten dat ik per ongeluk een verkeerde factuurnummer heb gestuurd in mijn eerste mail.

Heb ik het probleem opgelost? en wat kan ik nog meer doen.

[verandering: titel]

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Mailtje: 'Hallo, er is iets fout gegaan met de factuurnummers. Hier is de factuur met het correcte nummer.'

Eventueel creditnota met het foute nummer sturen, als dat nodig is. Dat laat ik even aan de experts over.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

• 0

herstellen van de factuur met het juiste nummer is voldoende, bewaar de oude facturen en schrijf erop wat er gebeurd is. Dat is altijd handig met een boekhouding want over 4 jaar weet niet meer wat er gebeurd is en dus ook een goede tip, als er iets bijzonders gebeurd met een factuur of boekstuk schrijf het erop / erbij.. hoef je bij een controle niet te zitten zweten wat het nu ook al weer was.

Verder zal dit soort kleine fouten geen problemen opleveren bij een controle. De factuurnummering is 1 element in de controle van de volledigheid van verantwoorde inkomsten.

Dus niet al te druk om maken..

• 0

Hartstikke bedankt, ik moet ook vandaag bij de boekhouder de facturen leveren en de opdrachtgever had niets gelezen gisteren pas vandaag naar de mails gekeken.

Ik zal als nog voor de zekerheid alles noteren en alle gesprekken en email bewaren mocht inspecteur er naar vragen. Voor de volgende facturen weet ik precies wat ik moet doen.

Nogmaals Bedankt voor de informatie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar