• 0

Btw op machine die eerst verhuurt wordt en later verkocht aan huurder

Ik ben startende ondernemer en af en toe kom ik in situaties dan weet ik administratief niet wat ik ermee aan moet.

Er is nu een klant die wilt eerst machine een jaar huren betaalt hij in 1 x en daarna kopen. Zeg bijv hij huurt in 2016 machine voor 10.000 euro en in 2017 koopt hij dezelfde machine voor 12.000 euro. Hoe zit dit met btw op verhuur machine en hoe zit verder belastingtechnisch?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Allround,

 

Welkom op Higherlevel.

 

 

Er is nu een klant die wilt eerst machine een jaar huren betaalt hij in 1 x en daarna kopen. Zeg bijv hij huurt in 2016 machine voor 10.000 euro en in 2017 koopt hij dezelfde machine voor 12.000 euro. Hoe zit dit met btw op verhuur machine

Zowel verhuur als verkoop zijn in principe belast met BTW. Er zijn mogelijk uitzonderingen; wat voor apparatuur is het, zit de klant in het buitenland en verhuur je de machine met bedienend personeel?

 

en hoe zit verder belastingtechnisch?

Da's een brede vraag. Investeren? Afschrijven? Omzet? Investeringsaftrek? Een goed startpunt is het Handboek Ondernemen van de Belastingdienst.

 

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Allround,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Dat hangt af van jouw facturering. ;)

 

Jouw klant betaalt in basis (pas) als jij factureert. De factuurdatum is daarbij leidend. Zie bijvoorbeeld een Handboek Ondernemen zoals Ron ook al aanhaalt of de website van de Belastingdienst voor ondernemers. Lijkt me beide gewoon hoog tarief. Klaar.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als de verhuur in Nederland is brengt dit geen problemen met zich mee, wanneer dit aan iemand in een ander land is wel. De omzetbelasting maakt een onderscheid tussen het leveren van een goed of van een dienst afhankelijk van de leaseconstructie. Het gaat hier om een financial lease en dus een levering van een goed.

 

Administratie? Advies? Fiscaliteiten?

www.6figures.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.