Heb je dat nou ook wel eens?

Aanbevolen berichten

Dit is een klaagzang tegen het eigen ondernemersschap in Nederland. Ik vind het echt super om een ondernemer te zijn, maar soms... heel soms.... :o

 

Mijn vrouw wilde een stacaravan hebben, maar wij willen deze niet ineens betalen. hij kost 9.500,00 euro.

 

Mijn vrouw heeft een eigen inkomen van 1500,00. Ze heeft een financiering aangevraagd en zoals te doen gebruikelijk, moest zij ook aangeven dat ze getrouwd was en dat ik zelfstandig ondernemer was. Voorts gaf zij aan dat wij huwelijkse voorwaarden hadden.

 

Gelijk moest ik voor het k*t bedrag van 9500,00 euro de jaarcijfers van de laatste drie jaar doorfaxen. Binnen 1 dag kreeg zij te horen:"Sorry, maar het gaat niet door." Nou weet ik dat 2002 een rampenjaar was, waarbij ik verlies heb gedraaid door ontslagvergoedingen aan personeel. Maar toch , 2003 winst en 2004 winst.

 

Nou is het zo, dat ik zoiets heb van vrouwtje slik je teleurstelling maar in en we wachten gewoon 6 maanden. Wat wil nu het feit, dat mijn zuster dit hoorde en zei:"mag ik die caravan dan kopen.". Nou moet je weten, dat mijn zus een uitkering heeft van 1200,00 euro. Ik zei dat ze van mij mocht doen wat ze wilde, maar dat ik er een hard hoofd in had dat ze de financiering zou krijgen.

 

1 dag later was zij de trotse eigenaar van de stacaravan. Volledig gefinancieerd. Soms zeg ik maar gewoon ik zeg maar niets....

 

Ondernemen in Nederland sinds ik begonnen ben erg moeilijk geworden... Nou ja, dat ben ik ook even kwijt.

 

Hebben er meer dit meegemaakt???

 

Groet Jan

Omdat ik ook niet alles weet.

Link naar reactie

Ik ben het wel met topicstarter eens dat het niet makkelijk is om ondernemer te zijn in Nederland. Niet perse vergeleken met "vroeger", want dat weet ik niet. Maar wel vergeleken met andere landen.

 

Zelf ben ik student en ondernemer tegelijk... niet de ideale positie om een bedrijf te laten groeien. Aan de ééne kant wordt je beperkt door IB-groep maar aan de andere kant wil je verder groeien. Vaak is het dan maar de vraag of dat wel zin heeft.

 

Nederland is dus een vreemd land met TE VEEL regels die veelal niet op elkaar aansluiten. Maar goed, dit is een nadeel voor de ondernemer naast de vele voordelen die er natuurlijlk zijn. ::)

 

Gegroet, Snowboarden

Link naar reactie

Ik weet niet of dit voorbehouden is aan ondernemen in NL. Het verschil tussen een vast dienstverband en ondernemer is voor wat betreft het verkrijgen van een (hypothecaire) financiering wel erg groot. Persoonlijk geen direct negatieve ervaring mee, maar het valt mij wel op dat achtergrond/toekomstkansen van grote invloed zijn bij de beoordeling van de vraag of je als ondernemer voor regelingen in aanmerking komt. Probeer als starter maar eens te grote aankopen te doen en daarbij een betalingstermijn te bedingen of de mogelijkheid om op rekening te kopen. Veel starters krijgen dit niet voor elkaar en dienen boter bij de vis te leveren.

 

Enerzijds heel begrijpelijk, maar anderzijds is het natuurlijk buitengewoon krom dat iemand met een lage uitkering zonder een probleem een financiering voor een stacaravan kan verkrijgen, waar jij als redelijk tot goed draaiende ondernemer geweigerd wordt.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

"Ondernemen in Nederland sinds ik begonnen ben erg moeilijk geworden... Nou ja, dat ben ik ook even kwijt."

 

Hmmm. Typisch. Wanneer ben je begonnen. En wat is er tegenwoordig moeilijker geworden aan ondernemen?

 

Groeten,

geldwolf

 

Ik ben begonnen in 1993. Vooral regelgeving m.b.t. personeel is erg krom geworden. Ik zal niet verder gaan op de zaken die ik heb meegemaakt op dat gebied, maar erg vrolijk wordt je er niet van.

 

Ik begrijp, dat men vaak zegt dat je een keus hebt om zelfstandigondernemer te zijn, maar ik vraag me vaak af, of dat wel zo is.

 

En ja een uitkering is inderdaad, zo blijkt, veel vaster als dat een baan is.

 

treurig maar waar.

 

Groeten

 

Jan

Omdat ik ook niet alles weet.

Link naar reactie

We hebben het inderdaad al eens over de regelgeving in Nederland gehad. Ook de haken en ogen zijn daarbij aan de orde gekomen alsook de vraag wat daar aan verbeterd kan worden.

 

Ja, een middelbare scholier met krantenwijk krijgt makkelijker een lening los dan een op contractbasis werkende volwassene. Hé kids are the future, zullen veel banken gedacht hebben.

 

Nou is het ook cultuur dat, "wij als ondernemers" niet graag onze hand ophouden denk ik. Zo ben ik zelf ook, toch kom ik er langzaam maar zeker achter dat er tal van "geweldige" manieren zijn om hier en daar wat los te krijgen uit "fondsjes en potjes" van de regering. Zubziedies noemen ze dat volgens mij ;D.

 

Nou wil ik niet zeggen dat je subsidie voor een stacaravan krijgt , (alhoewel ik een stuk las over huur(grond)subsidie voor kampbewoners) ik wil alleen maar zeggen dat je als ondernemer soms net iets verder moet kijken als de bank.

 

 

Link naar reactie

We hebben het inderdaad al eens over de regelgeving in Nederland gehad. Ook de haken en ogen zijn daarbij aan de orde gekomen alsook de vraag wat daar aan verbeterd kan worden.

 

Ja, een middelbare scholier met krantenwijk krijgt makkelijker een lening los dan een op contractbasis werkende volwassene. Hé kids are the future, zullen veel banken gedacht hebben.

 

Nou is het ook cultuur dat, "wij als ondernemers" niet graag onze hand ophouden denk ik. Zo ben ik zelf ook, toch kom ik er langzaam maar zeker achter dat er tal van "geweldige" manieren zijn om hier en daar wat los te krijgen uit "fondsjes en potjes" van de regering. Zubziedies noemen ze dat volgens mij ;D.

 

Nou wil ik niet zeggen dat je subsidie voor een stacaravan krijgt , (alhoewel ik een stuk las over huur(grond)subsidie voor kampbewoners) ik wil alleen maar zeggen dat je als ondernemer soms net iets verder moet kijken als de bank.

 

 

 

In sommige gemeenten hoef je als eigenaar van zo'n caravan op een kampje toch geen belasting te betalen? Is dat ook een vorm van subsidie?

 

Over de vastigheid van een uitkering: recent gepubliceerde cijfers lieten volgens mij tweehonderdduizend bijstandsuitkeringen zien die gemeenten aanmerkten als 'niet aan werk te helpen'.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.