• 0

Expeditie Proces

Hallo,

 

Ik zou graag informatie (high-level procesbeschrijving) willen hebben tav het expeditie/logistieke proces vanaf het overhandigen van een pakket tot het aanleveren van het pakket aan mijn deur. Het sorteerproces hoef ik niet te weten. Dus, welke partijen er hierbij betrokken worden en waarom:

1. Baliemedewerker DHL/FedEX/Post NL/UPS/ ontvangt het pakket, registratie en maakt een Airway Bill. Hierbij wordt de zending inhoudelijk niet gecontroleerd (alleen gewicht en destination)

2. Een Carrier wordt ingeschakeld/geselecteerd: een Luchtvracht bijv. KLM Cargo

3. ..??

...??

...??

x. Inklaringsproces door een Inklaringsbedrijf die de onderstaande procedures doorloopt en checkt of alle papieren aanwezig dan wel in orde zijn.

x1. Douane controle en bepaling invoerrechten

x2. nVWA igv veterinaire producten

x3. Inklaringsbedrijf belt de geaddresseerde (dat ben ik!) dat de zending gereed is op opgehaald te worden.

 

Wat mis ik nog,... de vraag tekens "??"...

 

Wie kan/wil mij hierin wegwijs maken. Als er op het internet ergens een procesbeschrijving is, graag de URL hiervan opnemen.

 

Alvast bedankt.

ICT Infrastructure Architect

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Hyperdrive2016,

 

Deze vraag is veel te groot om hier zinnig te kunnen beantwoorden zeker als je een volledig antwoord wil. Of moet zijn dat je tevreden bent met:

 

3. de goederen gaan op de vlucht mee (onder voorbehoud van een bergje misten en maren).

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Roy, Maarten,

 

Dank voor uw reacties,

 

Met "Na Overdracht Pakket": Mijn leverancier heeft het product in een doos gezet, goed ingepakt en geadresseerd. Deze doos noem ik dan het pakket (of zending). Dit pakket brengt men dan naar een pakketbezorger (bijv. DHL/UPS/FedEX) kantoortje in het buitenland (bijv. Singapore) of men laat het ophalen.

*Voor het gemak zeg ik dat het product uit "gedroogde kippevlees" (een veterinair product) bestaat.

*Ik heb alle benodigde certificaten en (export)permits

*Mijn leverancier is o.a. ook HACCP certified

*Afmeting pakket/doos: H50xB50xL60 cm

*Gewicht netto 4kg, inclusief doos, verpakkingsmateriaal ± 6kg

*Alles (binnen/buiten) is gelabeld aan alle kanten met de beschrijving/karakteristieken vh product.

*Keuze is gemaakt voor Luchtvracht, het product mag niet op de vlucht mee.

 

Ik ben erg benieuwd wat er precies met mijn pakket dan gebeurt maw. welke wegen en welke processen dit pakket moet doorlopen voordat dit bij mij in (bijv.) Aalsmeer aankomt.

Ik ben bezig met een Mindmap om (eerst) dit allemaal te beschrijven, daar ik dit proces erg fascinerend en vooral uitdagend vind.

ICT Infrastructure Architect

Link naar reactie
  • 0

Dag Hyperdrive,

 

Ik zou je vragen maar eens wegleggen bij de koerier(het is immers hun proces). In de basis zullen ze het zelfde doen. Wat ik bijvoorbeeld mis is hoe de papieren erbij worden gedaan. worden die op de doos geplakt in een envelop? Levert de de goederen voorzien van een douane aangifte aan bij de pakket vervoerder?

Wie geeft er opdracht tot keuring danwel douane aangifte? Stuur jij een opdracht? Handelen ze dit allemaal automatisch af? hoe weet de pakket vervoer of er goederen gekeurd moeten worden door het NVWA?

 

 

Wat bedoel je trouwens hiermee? :

 

*Keuze is gemaakt voor Luchtvracht, het product mag niet op de vlucht mee.

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.