• 0

Financiering door particulieren (keukens)

Gast meneer P.

Ik heb dit bericht al eens eerder gepost, maar misschien niet helemaal duidelijk.

 

Ik ben ruim 12 actief in de keukenbranche. Vorig najaar door faillissement werkgever op straat komen staan.

Tijd om zelfstandig te starten.

Ik ben begonnen om rechtstreeks bij de consument thuis keukens te verkopen maar merk dat ik behoorlijk meer kan verkopen als men toch kan "voelen" aan een keuken.

 

Ik heb een ondernemingsplan gemaakt dat door de bank als uitstekend wordt beoordeeld.

Echter men is zeer terughoudend als het om de keukenbranche gaat.

Terwijl ik sinds de start enkele maanden geleden al wat orders heb binnengehaald en de toekomst er positief uitziet. Ook de offerteportefeuille groeit.

 

Daarom wil ik kijken naar de mogelijkheid de financiering door particulieren te laten doen. Alleen de vraag is hoe kom ik daar mee in contact.

 

De bank kan ik een 100% borgstelling afgeven (een derde wil borg staan middels hypotecaire inschrijving), maar hoe doe ik dat met een particuliere investeerder.

 

Rene

mdltorino_t.jpg.22b71670184bea101b8aa3d64aea38b4.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Kitcheneer,

 

Kijk eens onder Financiering naar de thread:

 

"Betrouwbare tussenpersonen in vinden van risicokapitaal

« Gepost op: 26 april 2005, 17:28 » " en lees de reactie van Nils de Witte: hij somt veel adressen op. Ik hoop dat daar tenmiste 1 interessante voor jou bij zit.

 

Succes!

glass craft • glass art • glass recycling

Link naar reactie
  • 0
Gast meneer P.

Bedankt,

hier ga ik verder neuzen.

 

Vandaag ook een ludieke huis aan huis aktie gestart in een bepaalde woongebieden in mijn omgeving (en nou maar afwachten).

 

Rene

Link naar reactie
  • 0

Beste kitcheneer,

 

De keukenbranche wordt voornamelijk gedomineerd door de grote jongens. Echter in deze branche gaat er altijd wel wat mis. Mijn zusje heeft onlangs een keuken gekocht. Alles wat fout kon gaan ging fout. Dat is het probleem van de meeste keukenboeren. Probeer daar je voordeel uit te halen. Service.

 

Kwam een leuk marketing stukje tegen op internet.

 

De duitse keuken centrale in hoofddorp heeft een wel heel slimme manier bedacht om de aandacht op haar bedrijf te vestigen. Sommige mensen zullen het geniepig noemen. Maar het haalde wel de publiciteit.

 

De kwaliteit van hun spulletjes is uitstekend en ook de service doet niet onder voor die van de machtige concurrent. Alleen DKC heeft geen grote showroom waarin alle keukens worden uitgestald. Wel hebben ze catalogussen en dummy's van kastjes, knoppen en kranen. hun showroom is nou niet direct een publiekstrekker. Maar het concept levert voor de consument wel een prijsvoordeel op.

 

Tot ergenis van de grote ketens parkeren ze daar een aanhagwagentjes voor de deur. Met de tekst:"Kom met uw kant en klare ontwerp naar ons toe"wij zijn gegarandeerd goedkoper. Geniaal.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast meneer P.

Dat er heel wat fout gaat weet ik. Naast het verkopen van keukens adviseer ik een overheidsorgaan m.b.t. keukengeschillen.

 

De wijze waarop het bedrijf in Hoofddorp zich presenteert wordt niet overal als even positief ervaren. Ook suggereert men goedkoop te zijn door eigen import. Echter elke keukenzaak die Duitse keukens verkoopt importeert zelf. Maar er zijn uiteraard meer prijsvechters.

 

Ik verkoop inmiddels keukens bij de mensen thuis (ook zonder complete keuken) maar lever een ander prijs- en kwaliteitsniveau.

Daarbij wordt een hoop in eigen beheer gemaakt en ontwikkeld.

Elke keuken wordt 100% gegarandeerd compleet uitgeleverd. Dit is een van de onderscheidende punten van mijn bedrijf.

 

Maar een klant wil toch even "voelen" aan een keuken vandaar dat ik een showroom wil inrichten.

 

Rene

 

Link naar reactie
  • 0

Ik verkoop inmiddels keukens bij de mensen thuis (ook zonder complete keuken) maar lever een ander prijs- en kwaliteitsniveau.

 

Zo is Ben Mandemakers ook begonnen, gewoon huis aan huis! ;)

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.