• 0

waar vind ik info over een faillissement

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nico,

wat voor informatie ben je naar op zoek? Kan je iets specifieker zijn?

 

Wat ik bijvoorbeeld wil weten is wie het faillisement aangevraagd heeft.

Ik begrijp dat dit altijd minimaal twee schuldeisers moeten zijn.

Verder begrijp ik dat er het één en ander aan verslaglegging plaats vind zowel door de rechtbank als door de curator.

 

Het bedrijf, of eigenlijk de eigenaar, waar ik naar aan het zoeken ben heeft de afgelopen twee jaar, tweemaal een bv om zeep geholpen en is nu weer met een eenmanszaak begonnen.

Hij bied echter software aan die in het faillisement van de eerste hadden moeten zitten, met nog het één en ander aan apparatuur.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is, of ik iets kan ontdekken over geldstromen, en eventuele investeerders.

Mijn belangstelling komt voort uit het feit dat ik drie jaar geleden bij dit "bedrijf" gewerkt heb, op zich was het een goed lopend bedrijf, en nu probeer ik te achterhalen wat er mis ging, buiten dat de directeur meer op de golfbaan stond dan met aquisitie bezig was.

 

Waar komt het geld vandaan voor al die door starts, en wie investeert hier dan in, het verhaal doet mij aan andere draadjes denken. ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Edwinvdw

met een grote bek en een goed verhaal kan je veel lucht verkopen.

 

Blijkbaar heeft hij die software of eerst administratief aan zichzelf verkocht of verduisterd.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nico,

wat voor informatie ben je naar op zoek? Kan je iets specifieker zijn?

 

Wat ik bijvoorbeeld wil weten is wie het faillisement aangevraagd heeft.

Ik begrijp dat dit altijd minimaal twee schuldeisers moeten zijn.

Verder begrijp ik dat er het één en ander aan verslaglegging plaats vind zowel door de rechtbank als door de curator.

 

Het bedrijf, of eigenlijk de eigenaar, waar ik naar aan het zoeken ben heeft de afgelopen twee jaar, tweemaal een bv om zeep geholpen en is nu weer met een eenmanszaak begonnen.

Hij bied echter software aan die in het faillisement van de eerste hadden moeten zitten, met nog het één en ander aan apparatuur.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is, of ik iets kan ontdekken over geldstromen, en eventuele investeerders.

 

Waar komt het geld vandaan voor al die door starts, en wie investeert hier dan in, het verhaal doet mij aan andere draadjes denken. ;)

 

Ik denk dat je dan met een gerichte search in Google net zo ver, zo niet verder, komt dan alle sites die faillissementen aangaan. Dit soort lieden bedient zich vaak van allerlei denkmantels en zijn alleen met goed te volgen door te schaduwen.

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hij bied echter software aan die in het faillisement van de eerste hadden moeten zitten, met nog het één en ander aan apparatuur.

 

Er is dus vermoedelijk ook sprake van eenvoudige bankbreuk ?, waarvan door een vorige curator dus aangifte gedaan kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Hi Technico,

 

Kijk eens op www.rechtspraak.nl, kun je niet vinden wat je zoekt, wel gegevens of iets is afgehandeld/opgeheven of niet.

Maar, als faillissement is opgeheven ben je denk ik wel te laat om curator te vragen jouw vraagstuk te onderzoeken, hij krijgt het toch niet meer betaald.

En, zoals Jupiter zegt, hij kan de door jouw bedoelde software etc. altijd "even snel" verkocht hebben.

Spijtig voor jouw, maar ik vraag me af wat een ex-werknemer aan dit soort informatie zal hebben, als het om nieuwsgierigheid gaat denk ik dat het frustratie gaat worden zogauw je bij een rechtbank verslagen gaat opvragen, om van de curator maar niet te spreken.

Uiteraard wens ik je succes en groeten,

 

Rob

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een Kooistra constructie.

 

Zo van een BV op naam van de "echtgenote" die apparatuur, etc verhuurd/leased aan de "failliet te gaan" BV die weer beheerd wordt door

een Ltd. op de Kaaimaneilanden, waar het bestuur weer vertegenwoordigd is door nog vagere construcites, toch?!.

 

 

Meestal vindt je niet veel terug, het enige dat je terug vindt zijn de schuldeisers die met lege handen achterblijven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.