Jump to content
candy1
Verberg

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering maand-op-maand opzegbaar

vraag

Ik moet een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering beroepsaansprakelijkheidsverzekering nemen met dekking van 1 miljoen. Dat kost iets minder dan €1000 per jaar bij de meeste bedrijven.

Aangezien mijn ZZP-contract maar 3 maand is, zou ik liever geen jaarcontract afsluiten. Dit moest wel bij te partijen waar ik een offerte heb opgevraagd.

Kent iemand partijen waarbij dit niet hoeft?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

@Candy, allereerst welkom op Higherlevel!

Ik moet een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering nemen met dekking van 1 miljoen. Dat kost iets minder dan €1000 per jaar bij de meeste bedrijven.

Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor een ZZP-er dat € 1.000,- per jaar kost? Wat voor werkzaamheden voer je dan uit? Iets medisch wellicht?

Aangezien mijn ZZP-contract maar 3 maand is, zou ik liever geen jaarcontract afsluiten. Dit moest wel bij te partijen waar ik een offerte heb opgevraagd. Kent iemand partijen waarbij dit niet hoeft?

Nee, eerste termijn 12 maanden is gebruikelijk. Ik ken zelfs adviseurs en verzekeraars die in dit geval geen aanbod doen, of een toeslag / adviesfee rekenen: er is lijkt immers geen sprake van een langdurige relatie, dus kunnen de kosten in het begin niet op normale wijze worden terugverdiend.

Of bedoel je het wellicht anders? Je hebt wel de intentie om langdurig te gaan ondernemen, maar je hebt een eerste opdracht voor 3 maanden? Ik dat geval zou ik gewoon voor een jaarcontract kiezen.

Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

• 0
  • Rate this answer

Mijn excuses, ik bedoel een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Ah, dan is de premie direct een stuk aannemelijker. ;)

Ik moet een beroepsaansprakelijkheidsverzekering nemen met dekking van 1 miljoen.

Die limiet van € 1.000.000,- per aanspraak, is dat een harde eis, en niet onderhandelbaar? Voor een ZZP-er is dat wel een behoorlijk stevige limiet.

Is die limiet toch vereist, kies dan voor een maatwerkofferte (meestal via een offertemodule, zoals de door jou benaderde adviseur kennelijk ook aanbiedt): dat kent meestal een veel betere prijs voor hoge limieten, en meestal ook betere voorwaarden.

Edit: dit heeft overigens alleen zin als je ook kunt aantonen/hardmaken dat je de intentie hebt om structureel als ondernemer aan de slag te gaan. Voor een losse opdracht van 3 maanden heeft maatwerk geen zin: je krijgt dan geen voorstel.

Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen?