• 0

Ervaringen met Trustpilot

Dag allen! Wij hebben nogal wat wrange gevoelens bij Trustpilot.

 

Iedereen kent Trustpilot wel: review site voor webwinkels.

 

Het probleem: abbonementskosten zijn super hoog, gratis kun je als bedrijf niets.

 

Wat gebeurt nu: enkele (in eerste instantie!) ontevreden klanten beoordelen de website slecht. Geen probleem; goed recht. Als volgt lossen wij alle problemen op, maar de klanten passen de score niet aan. In emails geven alle klanten aan tevreden te zijn, maar wij behouden een lage score. Trustpilot doet niets.

Onze enige oplossing is: positieve reviews krijgen. Helaas neemt niemand zich, zonder motivatie, de moeite om positieve reviews te plaatsen op trustpilot. Zelfs kortingen na plaatsen van leveren niets op.

Met moeite krijgen wij een gemiddelde beoordeling uiteindelijk.

 

Wat blijkt nu: je kunt alleen reviewen op trustpilot met een facebook account. Onze klanten zijn vaak iets ouder en die hebben dit niet. We kunnen dus niets.

 

Wat doet facebook nu ineens: ze verwijderen zomaar, zonder melding naar ons of naar de betreffende klanten, enkele positieve reacties. Poef; score naar een onvoldoende. Contact met Trustpilot: beleidsregels waren geschonden. Watblief? welke regels? Ze kunnen niet gericht motiveren welke regels geschonden zijn.

 

Antwoord trustpilot: als wij een betaald account openen dan kunnen wij klanten lokken middels emails.

 

Het lijkt erop dat Trustpilot er dus gebaad bij is dat bedrijven betaalde acounts aanschaffen en dat ze daarvoor zorgen voor zo negatief mogelijke scores. Dus verwijderen van positieve scores waar mogelijk.

 

Tevens nog een leuke: onze andere website heeft 2 beoordelingen. 2x maximale score 5 sterren. Gemiddeld levert dit 4 sterren op met een score van 7,7. Dat klopt toch ook niet?

 

Ben ik de enige die dit niet snapt? Of zijn hier meer mensen die dit probleem hebben.

 

Ik heb het gevoel te worden opgelicht en het ruikt voor mij zelfs naar smaad. Trustpilot maakt ons kapot door de score kunstmatig laag te houden en te maken.

 

Hoe kunnen wij ons hieruit helpen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Poef; score naar een onvoldoende. Contact met Trustpilot: beleidsregels waren geschonden. Watblief? welke regels? Ze kunnen niet gericht motiveren welke regels geschonden zijn.

 

Ik vermoed dat jij geen kortingen mag aanbieden in ruil voor positieve reviews. Maar dat is een gok.

 

Een paar vragen: Kun jij als website jezelf van Trustpilot af halen? In die zin dat er dus helemaal geen reviews geplaats kunnen worden? Heb jij sinds het plaatsen van deze negatieve reviews een daling in omzet/conversie gezien?

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor het antwoord.

 

Ik geef geen kortingen voor positieve reacties. Ik geef kortingen voor überhaupt reacties. Dus als mensen, naar aanleiding van een email een negatieve reactie plaatsen, dan krijgen ze alsnog deze kortingscode. In de email vraag ik ook om een eerlijke reactie van de klant.

 

Helaas kan ik mijn bedrijf niet van deze website halen; dat gaat niet.

Ik zie inderdaad achteruitgang in de omzet door deze slechte score. Ook krijg ik wekelijks reacties dat men graag wilt bestellen, maar twijfelt door deze score. Als je ons op google zoekt staat trustpilot ook, inclusief zichtbare score, op de 2e plek; direct onder onze website :(

Link naar reactie
  • 0

Voordat je bedrijven van Smaad gaat betichten: ik zie op trustpilot vooral veel recente reviews van mensen die klagen over lange levertijden en het niet nakomen van afspraken. Het lijkt me dat je dat probleem eerst moet oplossen, anders blijft het dweilen met de kraan open.

Jullie lossen problemen achteraf op met kortingen, maar daarmee maak je een klant niet tevreden: het kwaad is dan al geschied. Een klant die het bestelde niet heeft op de verjaardag is en blijft een ontevreden klant, ook als je het product gratis aanbiedt

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Vervelend inderdaad.

 

Inmiddels wordt consumenten overal om reviews gevraagd: na elke bestelling, elk klantcontact etc. Er is dus een bepaalde review-moeheid ontstaan.

Om mensen te motiveren tot het geven van een review zou je dus een manier moeten kunnen vinden om meer emotie te koppelen aan je bestelproces/orders.

Nu zijn niet alle producten even geschikt om dat bij te doen, maar dat wil niet zeggen dat je geen actie kunt ondernemen.

 

Heb je al eens geprobeerd om:

[*] Je klanten op te bellen en te informeren naar hun tevredenheid? En, als ze heel tevreden zijn, vragen of je ze een mailtje mag sturen waarin jij het voor hen zo eenvoudig mogelijk maakt om die review achter te laten? Ik denk aan een directe link bijvoorbeeld. Als ze jou gesproken hebben zullen ze eerder geneigd zijn je "te helpen". Bereid dit goed voor, maar kan wonderen doen

[*] Ik weet niet of klanten tijdens je bestelproces kunnen kiezen om opmerkingen te plaatsen? Wellicht wil iemand iets kado doen bv. Je zou het kado dan als speciale service in kunnen pakken, leuk briefje erbij en dan daarna bellen of het goed aangekomen is.

[*] Heb je bepaalde "vaste" klanten die meerdere malen bestellen? Wellicht kun je die een leuke brief sturen en dan een bedankje sturen (een kadobon ofzo) als ze een review voor je willen plaatsen. Uiteraard ook weer goed aanleveren, de klant moet er geen enkele moeite voor hoeven doen eigenlijk.

 

In alle gevallen komt het neer op beter, meer en directer communiceren, het je klant echt makkelijk maken (review-moeheid!) en "the extra mile" gaan om van jouw tevreden klanten hypertevreden klanten te maken

 

EDIT: lees net dat dat niet de vraag was, maar dat het ging om de werkwijze van trustpilot..

Link naar reactie
  • 0

Hallo Norbert!

 

Helaas vind ik dat een heel voorbarige conclusie. Tevens het verdraaien van de vraag. Mijn vraag was niet hoe zorg ik voor goede reviews. De vraag was hoe kan het dat Trustpilot zomaar (positieve) reviews mag verwijderen, een zeer raar rekensysteem voor scores mag hanteren en tevens een beleid mag voeren waarbij gepoogd wordt niet betalende bedrijven zo laag mogelijke scores te geven.

 

Jij hebt duidelijk net gekeken op Trustpilot. De laatste 4 reviews waren allemaal positief. Deze heeft Trustpilot verwijdert. Dat staat los van het geven van een korting als men een review plaatst (ongeacht of deze + of - is)

 

Dat wij sneller moeten leveren etc weet ik ook wel. Helaas zijn de reacties van de klanten ook niet allemaal naar waarheid. Wij hebben ene langere levertijd (bijvoorbeeld) dit weten de klanten; wordt elke keer erbij vermeld. Desondanks zijn sommigen al boos na 4 dagen wachten. Resultaat: slechte review waar je niets aan kunt doen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Robbert!

 

Ik ben het met je eens dat we voor reviews andere wegen moeten bewandelen. Het probleem is alleen dat ik op zich geen problemen heb met eerlijke reviews. Maar ik vind het oneerlijk dat Trustpilot reviews die gewoon voldoen aan de voorwaarden verwijderd.

 

Op de vraag waarom krijg ik een lullig antwoord, maar geen motivatie. Ik lees op internet dat Trustpilot meer van dit soort praktijken hanteert. Enerzijds met negatieve reactie van klanten verwijdert door bedrijven , maar ook andersom gelijk mijn ervaring.

 

Andere feedback sites (zover ik weet) zijn wel eerlijk: 2x 5 sterren = 5 sterren score en niet 4. (bijvoorbeeld)

 

Het frustreert mij gewoon enorm :-(

 

@ Norbert: excuses, mijn voorgaande reactie was niet bot of aanvallend bedoeld.

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar trustpilot bashen op een forum heeft ook niet heel veel positief effect en lost geen drol op. Soms, als je niet om iets heen kan, zul je eromheen moeten werken. Je zou een blafbrief kunnen laten maken wellicht om je bedrijf te laten verwijderen, maar even met boerenverstand en niet gehinderd door enige juridische kennis lijkt me dat trustpilot die wel vaker zal ontvangen en er weinig tegen te doen is.

Dus ja, enorm balen, zeker als er om vage redenen positieve reviews verwijderd zijn, maar uiteindelijk zouden die 4 reviews natuurlijk niet het verschil moeten maken in de continue stroom van positieve reviews die je krijgt als je op zoek gaat naar manieren om dat meer op orde te krijgen.

 

Aldus mezelf :-)

Link naar reactie
  • 0

Ik geef je gelijk.

 

Alleen is het juist nu het verschil tussen gele sterren en een acceptabele score en rode sterren, ofwel een slechte score. En dát kan ik gewoon niet accepteren. Dat klopt gewoon niet.

 

Het gaat mij er niet om om Trustpilot te bashen. Ik vraag mij alleen af of er meer mensen zijn met gelijksoortige problemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe trustpilot werkt maar wellicht dat het gemiddelde cijfer lager uitvalt omdat er nog maar 2 recencies zijn. In dit geval betreffen het positieve reacties dus vind je dat vervelend, maar stel je voor dat die twee recencies negatief waren dan zou je het prettig vinden wanneer dit cijfer gemiddeld wordt zolang er nog niet voldoende cijfers zijn voor jouw service of dienst.

 

Er wordt bij de klanten gevraagd naar ervaringen en meningen, indien je dit later oplost veranderd dat niets aan de situatie in het begin. Ik zou het fijn vinden om te lezen dat de leveringen lang duren als dit het geval is. Indien klanten daar ondanks dat dit vermeld is toch ontevreden over zijn zou je moeten denken aan betere communicatie, was het wel duidelijk in alle gevallen?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Iedereen kent Trustpilot wel: review site voor webwinkels.

 

Tot dit bericht had ik echt nooit gehoord van deze website...

Een nieuwe onbekende webwinkelier die ik niet vertrouw haal ik even door google.

 

Hoeveel van jouw klanten controleren jou met behulp van Trustpilot? Met andere woorden, levert de investering van het lidmaatschap (tenminste € 950,00 per jaar) jou meer klanten op of stuur je jouw klanten langs Trustpilot als ze al wat gekocht hebben?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Inschrijven bij Trustpilot levert mij nooit €950 minimaal op. Dat zijn nogal kosten voor een bedrijfje welke je naast je werk runt :-(

 

Natuurlijk snap ik ook dat Trustpilot ergens iets buffers kwa scores omdat een 1 ster meteen dan een 1 ster score is.

 

Wat ik gewoon erg vervelend vind is, en zo beleef ik dat zelf ook: als ik ergens een slechte score zie en ik heb óók een slechte ervaring; dan deel ik doe: zit emotie achter en ik vind dan lotgenoten.

 

Heb ik een goede ervaring; die deel ik niet. Ik ga dan niet zoeken naar een review.

 

Wij hebben zoveel werk gedaan m.b.t. leveringen verbeteren en bestellingen op tijd en communicatie. Heeft echt super veel order geduurd eer wij een paar positieve reacties hadden. En zonder pardoes worden ze verwijderd. Reden: onbekend.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Inschrijven bij Trustpilot levert mij nooit €950 minimaal op. Dat zijn nogal kosten voor een bedrijfje welke je naast je werk runt :-(

 

Snap ik helemaal. Mijn vraag is dan ook waarom je überhaupt op Trustpilot zit? Er gaat nu zoveel negatieve energie in zitten dat je wellicht beter je helemaal terug kunt trekken van deze site dan deze strijd aan gaan. Just my 2cts ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
En zonder pardoes worden ze verwijderd. Reden: onbekend.

Je meldt in je startpost dat Trustpilot aangaf dat "beleidsregels waren geschonden". Dat doet vermoeden dat Trustpilot kennelijk van mening is/was dat deze reviews niet op eerlijke wijze tot stand waren gekomen. Uiteraard heb jij het recht daar navraag naar te doen: een vermoeden alleen mag nooit zomaar aanleiding zijn om bepaalde reviews te verwijderen en de rest te laten staan. Het lijkt me dat Trustpilot op z'n minst moet toelichten waarom ze dat denken, welke beleidsregels er zijn, en welke zouden zijn geschonden

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dag samen!

 

@ Dennis: ik kies er niet voor om op trustpilot te staat. De eerste klant schrijft een beoordeling en vanaf dat moment sta je erop. Daar kun je verder niets aan doen. Verwijderen gaat ook niet.

 

@Norbert: ik heb antwoord van Trustpilot:

"We zullen als Trustpilot nooit de exacte reden voor verwijderen van reviews die verdacht zijn van fabricatie. Reden hiervoor is simpelweg omdat dit kwaadwillenden inde hand kan spelen."

"wil ik er tot slot op wijzen dat het Trustpilot vrij staat om wanneer dan ook beoordelingen te verwijderen."

"We hopen dat u zult begrijpen dat we dan ook niet op verdere vragen omtrent verwijderde beoordelingen kunnen ingaan."

 

Iemand die nu nog geloofd dat het hier kosher aan toe gaat? :-S

Link naar reactie
  • 0

@ Dennis: ik kies er niet voor om op trustpilot te staat. De eerste klant schrijft een beoordeling en vanaf dat moment sta je erop. Daar kun je verder niets aan doen. Verwijderen gaat ook niet.

 

Ah, en ik maar denken dat jij je op een bepaald moment in de tijd aangemeld hebt...

 

@Norbert: ik heb antwoord van Trustpilot:

"We zullen als Trustpilot nooit de exacte reden voor verwijderen van reviews die verdacht zijn van fabricatie. Reden hiervoor is simpelweg omdat dit kwaadwillenden inde hand kan spelen."

"wil ik er tot slot op wijzen dat het Trustpilot vrij staat om wanneer dan ook beoordelingen te verwijderen."

"We hopen dat u zult begrijpen dat we dan ook niet op verdere vragen omtrent verwijderde beoordelingen kunnen ingaan."

 

Iemand die nu nog geloofd dat het hier kosher aan toe gaat? :-S

 

Het zou niet kosher zijn als het uit zou maken of je al dan niet die minimale bijdrage van € 950,00 schokt.

 

Natuurlijk is iedereen vrij om te plaatsen op of te verwijderen van zijn website. Als je een ander onnodig schaadt dan wordt het natuurijk een ander geval. Dat zou nog eens de moeite van het bekijken waard zijn maar is voer voor advocaten.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

Heb ik een goede ervaring; die deel ik niet. Ik ga dan niet zoeken naar een review.

 

Wij hebben zoveel werk gedaan m.b.t. leveringen verbeteren en bestellingen op tijd en communicatie. Heeft echt super veel order geduurd eer wij een paar positieve reacties hadden. En zonder pardoes worden ze verwijderd. Reden: onbekend.

 

 

Toch kom ik regelmatig positieve reviews tegen ;) Zorg ervoor dat alles continue top is (natuurlijk kan er af en toe iets misgaan, maar los dit dan netjes op) en die positieve reviews komen vanzelf. Laat de klanten dan wel weten dat ze hun ervaringen gemakkelijk achter kunnen laten.

 

Reden is niet onbekend, de reviews worden verdacht van fabricage zoals je aangaf. Wellicht kun je aantonen dat het echte klanten betreffen middels facturen en adressen?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Trustpilot wordt betaald om slechte reviews te verwijderen. Dit gaat onder het mom van het niet voldoen aan de voorwaarden. Zo heb ik een slechte review afgegeven voor [ mod edit: naam site verwijderd ] Een zeer discutabele website met aantoonbare leugens. De factuur die ik ontving via mail was zo slecht dat ook Trustpilot dit niet accepteerde als een bewijs van aankoop. Zeiden ze. Dus werd mijn slechte review verwijderd. Kortom reviews goed of slecht, je weet niet wat er achter zit. Een niet betalend bedrijf zal zoveel mogelijk slechte reviews gepubliceerd krijgen, een wel betalend bedrijf zal zoveel mogelijk goede reviews gepubliceerd krigen.

 

Ergo:

 

Don't trust Trustpilot

Link naar reactie
  • 0

Ergo:

 

Don't trust Trustpilot

 

Zal wel. Maar eerlijk gezegd vind ik als moderator een first post van een volledig anoniem en dubbel geregisteerd profiel in een 10 maanden inactief topic - nog geen uur nadat ik een ongewenst zelfpromotiebericht van buyareview.com verwijder - ook een beetje verdacht. Met jouw welnemen heb ik de naam van de betreffende site daarom uit jouw post verwijderd. Anoniem namen & shamen past niet op dit forum.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Trustpilot en/of Trustpilot.nl zijn oplichters! Een stelletje boeven! Zij verschuilen zich in Denemarken en zijn niet bereikbaar. Op hun website staat geen telefoonnummer, maar wij hebben dat wel ergens kunnen vinden: 45 69 91 12 82. Bel het maar eens; niemand komt aan de lijn, welke menu-optie je ook kiest. Bij sommige keuzes zegt een stem (computer) dat "alle medewerkers druk zijn en laat u svp een boodschap achter". Natuurlijk. Zij faciliteren dat iedereen die daar zin in heeft, zonder de herkomst of waarheid ervan te verifieren, een bericht kan publiceren dat ook nog eens hoog in de ranking van Google getoond wordt. M.a.w. iedereen kan daar ALLES over ieder bedrijf of persoon roepen, zonder enige controle. Denk daarbij dus ook aan heel grove uitlatingen. Vandaar dat ik ze gerust oplichters noem. Ik heb ze gemaild en daar kreeg ik wel antwoord op: U kunt zich als bedrijf aanmelden en ook iets posten, of ergens op de website (in uw business-account) e.e.a. aangeven. Ja, hallo! Ik vraag toch nergens om? Ik wil mij helemaal niet aanmelden bij jullie! Ik wil er geen tijd/moeite in moeten steken! Op onze e-mail die het verzoek had om het, op z'n zachts gezegd, onjuiste en on-etische bericht te verwijderen werd geantwoord als bovenstaand en zij vonden het bericht geen probleem. Ze refereerden zelfs aan rechtzaken uit het verleden die e.e.a. rechtvaardigde. Ja, en dan komt het advocaatje in mij boven: welke uitspraken dan precies? Welk land, welke datum, welke rechtbank, welke zaak betrof dat dan precies? Kunt u mij die publicatie overleggen? Kortom: vaag allemaal. En dat, terwijl het wel schade aanricht. En dat kan allemaal zomaar. Mijn gezonde verstand zegt van niet!

Een hardwerkende webwinkelier.

(Ja, ik blijf liever anoniem, u begrijpt best waarom)

Link naar reactie
  • 0

Trustpilot zijn boefjes! Wij kwamen ons zelf daar tegen. Er staat 1 zeer negatieve reactie die in zeer grove taal opgesteld 1 op 1 gewoon zo geplaatst wordt! Geen controle. Geen navraag. Geen hoor- wederhoor zeg maar. En de plaatser is ook nog eens volkomen anoniem. Met verbazing en kwaadheid probeerde ik Trustpilot.nl te bereiken om te verzoeken deze leugens direct te verwijderen. Trustpilot reageerde per e-mail met de melding dat we er online tegenin konden gaan. Dat houdt in dat je dan zelf (ook) een account daar aanmaakt. Ja, duhh.. Ik ga toch niet online modder zitten gooien met een anonieme idioot?! Laat staan dat ik daar een account ga aanmaken! Als je verder zoekt naar Trustpilot.nl om ze bijvoorbeeld te bellen dan blijkt dat ze in Denemarken zitten en er geen telefoonnummer op hun website staat. Maar ik heb dat toch gevonden: 4569911282. Bel je dit nummer dan kom je in een uitgebreid menu terecht. Het maakt niet uit welke keuze je doet (met welke afdeling je wilt worden doorverbonden): in alle gevallen zijn de medewerkers druk bezig en wordt je verzocht je nummer in te spreken of het later nogmaals te proberen. Ter illustratie: de mensen van sales, helpdesk en klantenservice zijn op verschillende tijdstippen doordeweeks dus allemaal druk en niet bereikbaar! Ja ja .. Mensen, wees gewaarschuwd en op uw hoede!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zorg ervoor dat alles continue top is (natuurlijk kan er af en toe iets misgaan, maar los dit dan netjes op) en die positieve reviews komen vanzelf.

 

Dag Linda,

 

Ik ben het helemaal met je eens en dat vind ik toch ook wel de sterke factor van trustpilot.

Je kunt reageren met je ondermening op een negatieve reactie, om er toch samen uit te komen.

Niet alleen denkende aan de goede reviews, maar ook de mogelijkheid bieden om samen tot een gewenste oplossing te komen.

 

Groeten,

Niels

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is het mogelijk om via Google een aanvraag voor filtering te doen zodat als men uw onderneming/website googled niet uitkomt bij Trustpilot. Ik weet niet precies de voorwaarde hiervoor maar mocht het laster zijn komt u vast een heel eind.

 

 

[Mod edit: zelfpromotie verwijderd. Lees aub de forumregels]

Wilt u meer omzet en klanten via onafhankelijke klantbeoordelingen. Het is makkelijk en gratis via het: Feedbackplatform

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle feedback die over dit item is gegeven. Als voorstander van openheid, eerlijkheid en transparantie van zaken, hebben wij hier alleen maar waardering voor. Ook als de feedback niet positief is. Door zelf geconfronteerd te worden met reacties van niet tevreden gebruikers, blijven we als organisatie zelf ook scherp.

 

Het is jammer dat de klachten grotendeels gebaseerd zijn op een aantal onduidelijkheden. Dat rekenen wij ons aan. Blijkbaar hadden we nog beter moeten communiceren. Daarom maken we graag van deze gelegenheid gebruik.

 

Trustpilot is een open “community based” review platform: iedereen in bezit van óf een emailaccount óf een Facebook account mag – binnen de gestelde richtlijnen van fatsoen en ter voorkoming van smaad – een review achterlaten. Dit is gratis. Bovendien staat het iedereen vrij om hier – ook kosteloos - op te reageren. Iedereen mag ongelimiteerd reviews plaatsen en/of reageren. Elke mening is even belangrijk. Daarom verwijderen wij ook geen (negatieve) reviews van het platform.

 

Doel achter dit review platform is om alle meningen van klanten te verzamelen op één logische plek. Door een open en transparant overzicht te geven, krijgen bezoekers in één oogopslag een beeld van de algemeen geldende waardering over een bepaalde aanbieder.

 

Om te voorkomen dat één notoire klager of één slechte review te veel invloed krijgt - en dus een sterk vertekend beeld geeft - hanteert Trustpilot een Trustscore. Dit is een weergave van het gewogen gemiddelde van alle reacties. Dit houdt onder meer in dat oude reviews minder zwaar tellen dan recente en dat het totaal aantal reviews van invloed is. Bedrijven waar nog geen review over is geschreven starten met een score van 7. Dit omdat we er van uitgaan dat elke onderneming gewoon goede service levert. Al naar gelang de binnenkomende reviews, kan deze score gaan veranderen.

 

Tot zover de onze onbetaalde dienstverlening. Het klopt dat sommige bedrijven ons betalen. Dat doen ze puur voor het gebruik van onze tools. Denk hierbij aan (backend) plugins, API’s en badges. Door het gebruik van deze technische oplossingen zijn bedrijven beter in staat om reviews te verzamelen, te publiceren en de feedback op de reviews te managen. Deze tools zijn gedurende 14 dagen gratis te testen.

 

Aan de aard van de reviews verandert echter niets. Bedrijven met slechte service lopen nog steeds het risico om een slechte review te krijgen. Bedrijven krijgen door een betaald account bij Trustpilot geen betere reviews of een hogere Trustscore. Maar ervaring leert, dat bedrijven via een Trustpilot account de beoordeelde servicegraad en onlinedienstverlening gemakkelijker en doorlopend kunnen monitoren. Door daardoor zelf betere service te gaan bieden en de online dienstverlening hoger op de prioriteitenlijst te zetten, zal dit uiteindelijk leiden tot een betere waardering.

 

Het effect van Trustpilot is tweeledig. Ten eerste hebben gebruikers nu één centraal punt waar ze hun bevindingen (zowel positief als negatief) kunnen uiten. Bedrijven missen daardoor veel minder van wat er daarvoor tijdens sporten, verjaardagen en social media werd gedeeld en kunnen nu (beter) reageren. Ten tweede weerspiegelt de online community een algemeen geldend oordeel waarop de online kopers kunnen vertrouwen. Dat resulteert voor bedrijven in hogere conversie en minder voortijdig vertrek uit de online shop.

 

Toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op. Ons telefoonnummer is 020-2620370. Voor overige contactgegevens, klik op Contact in ons website menu.

 

 

 

Support Center: https://support.trustpilot.com/hc/nl | support@trustpilot.com | @TrustieSupport | 020 262 0370

Link naar reactie
  • 0

@Trustpilot. Is het dan veranderd dat er tegenwoordig weer met een e-mailadres een review gemaakt kan worden? Veel van mijn klanten zijn 50+ en hebben geen Facebook. De responserate op mijn verzoeken om een review te plaatsen bij Trustpilot is daarom ook laag, wat heel jammer is. Zouden mensen met alleen een mailadres een review kunnen plaatsen, dan zouden zij dit vaker doen, aldus hun eigen feedback.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.