Jump to content
Danoontje

Ervaringen met Trustpilot

Recommended Posts

@Trustpilot. Is het dan veranderd dat er tegenwoordig weer met een e-mailadres een review gemaakt kan worden? Veel van mijn klanten zijn 50+ en hebben geen Facebook. De responserate op mijn verzoeken om een review te plaatsen bij Trustpilot is daarom ook laag, wat heel jammer is. Zouden mensen met alleen een mailadres een review kunnen plaatsen, dan zouden zij dit vaker doen, aldus hun eigen feedback.


Koelvest Tot wel 72 uur verkoeling. Zeer geschikt voor mensen met MS en motorrijders. Ook koelvesten voor de industrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trustpilot. Is het dan veranderd dat er tegenwoordig weer met een e-mailadres een review gemaakt kan worden? Veel van mijn klanten zijn 50+ en hebben geen Facebook. De responserate op mijn verzoeken om een review te plaatsen bij Trustpilot is daarom ook laag, wat heel jammer is. Zouden mensen met alleen een mailadres een review kunnen plaatsen, dan zouden zij dit vaker doen, aldus hun eigen feedback.

 

Hoi Jochem, ja dat klopt inderdaad. Dit is in feite al een tijd zo maar deze thread is redelijk gedateerd. Dit was vroeger inderdaad een probleem (voor sommige gebruikers) waar we wat aan moesten doen. Inmiddels is een e-mail adres dus ook voldoende!


Support Center: https://support.trustpilot.com/hc/nl | support@trustpilot.com | @TrustieSupport | 020 262 0370

Share this post


Link to post
Share on other sites

op voorhand: ik heb er niets mee.

ik ben kritische consument en tegenwoordig vertrouw ik geen enkele review meer, ook niet van trustpiloot, meestal zelf geschreven of van vriendjes...

na het lezen van dit topic is mijn vertrouwen in oprechte reviews helemaal als sneeuw voor de zon verdwenen.

 

'ik zei de gek' is van mening dat je niet ongevraagd ergens een onterecht slechte rating kan krijgen en dat er met vage redenen goede reviews worden verwijderd.

Ze zullen of meer transparant moeten zijn naar de ondernemers of ze zullen daadwerkelijk moeten aantonen waarom reviews niet 'echt' zijn of je moet als ondernemer deelname kunnen weigeren?

lijkt me voer voor juristen.


"zoek het maar uit"

Share this post


Link to post
Share on other sites

op voorhand: ik heb er niets mee.

ik ben kritische consument en tegenwoordig vertrouw ik geen enkele review meer, ook niet van trustpiloot, meestal zelf geschreven of van vriendjes...

na het lezen van dit topic is mijn vertrouwen in oprechte reviews helemaal als sneeuw voor de zon verdwenen.

 

'ik zei de gek' is van mening dat je niet ongevraagd ergens een onterecht slechte rating kan krijgen en dat er met vage redenen goede reviews worden verwijderd.

Ze zullen of meer transparant moeten zijn naar de ondernemers of ze zullen daadwerkelijk moeten aantonen waarom reviews niet 'echt' zijn of je moet als ondernemer deelname kunnen weigeren?

lijkt me voer voor juristen.

 

Hi Bazzio,

 

Ja, dat kan natuurlijk, je bent ook tot niets verplicht. Wel is het natuurlijk zo dat het hier vaak om één centrale plek gaat waar je de mogelijkheid hebt om de dialoog aan te gaan. Iedereen kan in feite een slechte beoordeling schrijven en dat kan ook op plekken waar je geen controle over hebt. Denk bijvoorbeeld aan privé Facebook pagina's. Maar uiteraard ook dagelijkse mond-tot-mond reclame. Wij zijn er van overtuigd dat als een bedrijf goed presteert er niks aan de hand is. Reviews kunnen dan juist bijdragen het aan succes van de onderneming.

 

Onderstaand twee eGuides die we eerder dit jaar uit hebben gegeven. De informatie in deze eGuides is gebaseerd op diverse onderzoeken. Wellicht dat dit toch wel interessant is om even door te lezen?

 

http://bit.ly/1nBYh0N / http://bit.ly/WL76LI

 

 


Support Center: https://support.trustpilot.com/hc/nl | support@trustpilot.com | @TrustieSupport | 020 262 0370

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit met interesse gelezen. Zelf worden we op dit moment ook lastig gevallen door de leugens op trustpilot. Van een concurrent(?) die het nodig vond om er te melden dat we niet meer bestaan, uitgeschreven zijn uit het handelsregister en dat bij ons bestellen betekent dat je je geld kwijt bent. Dit is een pertinente leugen. Maar heeft wel als gevolg dat klanten opeens massaal hun bestelling willen annuleren.

 

We hebben nu al driemaal heen en weer gemaild en ze willen het niet verwijderen. Ze blijven er maar op hameren dat we een account moeten maken, dat ze anders niets doen.

Maar wel willen helemaal niets met zo'n site te maken hebben. Deze manier van werken, spreekt ons absoluut niet aan.

Heeft iemand al aangifte tegen trustpilot gedaan?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit met interesse gelezen. Zelf worden we op dit moment ook lastig gevallen door de leugens op trustpilot. Van een concurrent(?) die het nodig vond om er te melden dat we niet meer bestaan, uitgeschreven zijn uit het handelsregister en dat bij ons bestellen betekent dat je je geld kwijt bent. Dit is een pertinente leugen. Maar heeft wel als gevolg dat klanten opeens massaal hun bestelling willen annuleren.

 

We hebben nu al driemaal heen en weer gemaild en ze willen het niet verwijderen. Ze blijven er maar op hameren dat we een account moeten maken, dat ze anders niets doen.

Maar wel willen helemaal niets met zo'n site te maken hebben. Deze manier van werken, spreekt ons absoluut niet aan.

Heeft iemand al aangifte tegen trustpilot gedaan?

 

 

 

Hoi Brapacom,

 

Vervelend om te horen.

 

Je kunt reviews betwisten door op het vlaggetje te klikken. De reden dat je hiervoor ingelogd moet zijn is omdat anders ieder willekeurig persoon volledig anoniem reviews kan rapporteren. Het zal immers net zo oneerlijk zijn als jouw concurrent al je positieve reviews rapporteert.

 

Na rapportage zullen we onderzoeken of deze mensen daadwerkelijk iets hebben afgenomen. Verder hebben we geautomatiseerde systemen die fraude tegen moeten gaan.

 

We hopen dat je de negatieve reviews alsnog wilt rapporteren, we ondernemen dan gelijk actie.

 

Mvg,

 

Trustpilot


Support Center: https://support.trustpilot.com/hc/nl | support@trustpilot.com | @TrustieSupport | 020 262 0370

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden dat je hiervoor ingelogd moet zijn is omdat anders ieder willekeurig persoon volledig anoniem reviews kan rapporteren. Het zal immers net zo oneerlijk zijn als jouw concurrent al je positieve reviews rapporteert.

 

Je kunt aan de hand van de afzender van het mailadres toch zien in dit geval dat het om de eigenaar van de website gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt reviews betwisten door op het vlaggetje te klikken. De reden dat je hiervoor ingelogd moet zijn is omdat anders ieder willekeurig persoon volledig anoniem reviews kan rapporteren.

 

Als ik op jullie site kijk, zie ik dat er twee manieren zijn om in te loggen, via Facebook of met een account. Als ik voor Facebook kies, moet ik allerlei privacygevoelige informatie kado geven. Dat is geen optie. Als ik een account aanmaak, dan gelden er opeens allerlei algemene voorwaarden. Onder andere vervalt dan mijn recht om in Nederland een rechtszaak tegen Trustpilot te starten wegens laster. Ook dat is onacceptabel.

 

Als je een account aanmaakt, hoef je niet een lijst met 300 vrienden op te geven en als je via Facebook inlogt, ben je niet aan allerlei absurde algemene voorwaarden gebonden. Het lijkt er dus op dat Trustpilot zelf ook wel snapt dat het vermelden van je verjaardag of het opgeven van je recht op een Nederlandse rechter eigenlijk onzin is.

 

Ik stel voor dat Trustpilot een optie inbouwt om klachten in te dienen die niet van inloggen afhankelijk is.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie keer gemaald zonder resultaat? Dan is het denken ik tijd om aangifte tegen trustpilot te doen van smaad/laster waardoor je inkomsten misloopt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zelfde slechte ervaringen met Trustpilot.

Ontevreden klanten schrijven een -wraak- review en tevreden klanten reageren nooit.

Het is als kleine internet ondernemer vaak moeilijk dezelfde service te leveren als de grote ondernemingen (met hoge omzetten en geen winst).

Een keer heb ik me laten overhalen voor een account bij Trustpilot. Voor € 480 per jaar mag je dan een lijst met 300 email adressen inleveren die door Trustpilot worden gebruikt om te vragen om een positieve review. Bijna niemand reageert omdat de klant eerst een account moet aanmaken.

Het taalgebruik wat wordt gebruikt wordt ook niet gecontroleerd. Een ontevreden klant mag je gewoon -oplichter- noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zijn benieuwd wie ondernemend Nederland ervaring heeft met Trustpilot? Deze review site uit Denemarken plaatst jouw bedrijf zomaar op haar site, zonder dat je je eigen bedrijf er weer af kan halen. Wanneer iemand een review plaatst (dit hoeft dus geen echte review te zijn, maar kan ook gewoon van een boze ex-werknemer of iemand anders die kwaad wil) staat je bedrijf erop. Zolang ze niet al te vervelende woorden gebruiken mogen de reviews gewoon blijven staan. Wanneer je vervolgens met Trustpilot contact opneemt zeggen ze vrolijk dat ze een platform zijn voor consumenten en dat wij maar moeten zorgen dat de reviews beter zijn. Ja, dat snap ik, echter is het zelden zo dat mensen positieve reviews uit zichzelf gaan plaatsen, tenzij je er wat tegenover stelt.

En dit mag dus waar niet volgens de regels van Trustpilot. Schiet mij maar lek.

Maar wanneer we een abonnement afsluiten a 2000 euro per jaar kunnen we zelf ervoor zorgen dat we mensen op een "makkelijke" manier kunnen benaderen om een review te plaatsen. Zo sta je als kleine ondernemer nogal met je rug tegen de muur, een abonnement afsluiten en dan maar met Gods gratie proberen om "goede" recensies te sprokkelen. Je kan zelf ook, zonder een abonnement een account aanmaken en mensen uitnodigen om een review te schrijven. We hebben dit geprobeerd, de uitnodigingen worden gestuurd en wij krijgen op onze inbox af en toe een mailtje dat we een nieuwe recensie hebben, echter dan kijk je in je account, en dan zie je vervolgens dat deze (in dit geval) goede recensie opeens verwijderd is door Trustpilot! We hebben contact opgenomen met deze klant en die meldde dat hij een mail had gekregen dat zijn review "gearchiveerd" was, wat zoveel als betekend dat hij van de site af gehaald was en dat ook de beoordeling van de site af gehaald was. Dus ze hebben hem gewoon verwijderd, zonder enkele reden en zonder geldige reden want dit is gewoon een klant.

Wij als bedrijf zijnde zijn erg gericht op de service naar onze klanten toe waarbij snelheid, klantvriendelijkheid en vakbekwaamheid hoog in het vaandel staan. Echter kan het toch niet zo zijn dat er een paar (lees 6 reviews) ervoor zorgen dat er nu de mensen zijn die ons bedrijf opzoeken via Google, deze reviews lezen en nu ervoor kiezen om een ander bedrijf te bellen terwijl deze reviews dus totaal niet gegrond zijn.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam toevallig dit draadje tegen bij het Googlen. Op deze oproep zijn verder geen reacties gekomen zie ik.

 

Langs deze weg wil ik doorgeven dat wij al jarenlang klant zijn bij Trustpilot en goede ervaringen hebben met dit bedrijf. Wij gebruiken Trustpilot niet alleen voor onze Nederlandse sites maar ook al onze internationale, deze zijn allemaal in één account gekoppeld.

 

Enige nadeel dat wij hebben ondervonden is dat al deze webwinkels niet gekoppeld kunnen worden onder één overkoepelend account van ons bedrijf, waardoor het aantal reviews verdeeld wordt over (in ons geval) 13 verschillende webwinkels.

 

Maar voor de rest geen negatieve ervaringen dus, het bedrijf komt ons juist professioneel over.


www.medisol.nl

De AEDspecialist van Europa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trustpilot heeft in mijn ervaring inderdaad geen enkele kwaliteitscontrole. Helaas kan je er vrij weinig aan doen, behalve dan dat je er voor zorgt dat andere content over jou gaat ranken. Dus ga samenwerken met een goede review aanbieder zoals Klantenvertellen.nl of Kiyoh. Daarnaast kan je ook op je eigen site dan een pagina aanmaken met [jouwnaam] ervaringen. Die moet ook gaan ranken, naast de pagina van de nieuwe reviewaanbieder.

 

Het gebrek aan kwaliteitscontrole bij Trustpilot houdt overigens ook in dat je een aantal vrienden en kennissen een review kan laten geven. Zo zorg je ervoor dat je de onzin reviews naar beneden worden geduwt.

 

Succes!


Freelance SEO | Blogger | Growth Hacking & Agile | Inbound Marketing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste ondernemers en mede webwinkeliers,

 

Vrijwel iedere webwinkelier heeft wel eens overwogen om een review systeem op zijn of haar website te laten zetten. Wanneer je gaat oriënteren in Nederland op dit gebied dan is de kans groot dat je inderdaad bij een Trustpilot of Kiyoh beland.

 

Uiteindelijk hebben we voor Kiyoh gekozen. We maken nu geruime tijd met veel plezier gebruik van dit vriendelijke systeem. Ook op het webwinkelforum word slecht gesproken over Trustpilot en dit in combinatie met de hoge prijzen heeft ervoor gezorgd dat we bewust NIET voor het systeem van trustpilot hebben gekozen.

 

En ja zo hoort het ook. Je moet toch vrij zijn om te kunnen kiezen? ::)Nou niets is minder waar. Een aantal weken geleden kregen we opeens een melding van een zogenaamde slechte review :'(Om heel eerlijk te zijn. Natuurlijk krijgen we wel eens een slechte beoordeling en dit vinden we helemaal niet erg. Kiyoh bied de ondernemer de mogelijkheid om met de betreffende klant in gesprek te gaan en om zo samen tot een oplossing te komen.

 

De ondernemer kan reageren op de review zowel privé als in het openbaar. Doe je niks dan word de negatieve recensie alsnog geplaatst binnen 3 weken. Op deze manier is het ons meerdere keren gelukt om een bepaald probleem op te lossen zodat de klant zijn of haar beoordeling kon aanpassen.

 

Het is ook wel zo geweest dat bepaalde klanten gewoon niet voor rede vatbaar zijn. Het komt ook voor dat men helemaal nooit iets besteld heeft bij ons. In dit geval verwijderd Kiyoh de review netjes voor ons.

 

Oké nu begint het horror verhaal ???. Nogmaals een aantal weken geleden ontvingen we een melding van een slechte beoordeling. Deze was niet op kiyoh geplaatst maar op Trustpilot. Ik Googelen en ja hoor een profiel van Samshairextensions aangemaakt contact gegevens website alles stond erbij vermeld.

 

Ik heb direct contact opgenomen met trustpilot om te vragen hoe dit nu precies in elkaar zat. Ik geloofde mijn oren niet. Ik bedoel je probeert beleefd het verhaal uit te leggen zoals: We hebben al een goed review systeem hier hebben we geen behoefte aan plus we kennen deze slecht Nederlands sprekende klant niet eens. (zie bestand bijlage screenshot).

 

De medewerker van Trustpilot hoorde mijn verhaal aan en zodra ik uitgesproken was probeerde hij meteen het systeem aan mij te verkopen. :-\

Sorry maar hoe langer dit gesprek duurde hoe meer moeite ik had om netjes te blijven. Het leek wel een robot niet voor rede vatbaar en hij kwam met feiten die niet waar waren zoals:

De link van trustpilot zal altijd boven die van Kiyoh staan. Waarop ik aangaf dat kiyoh op nummer 1 stond en zij op nummer 2 als je zoekt in combinatie met onze webwinkel naam. Ook al staan ze tweede ik ergerde mij hier enorm aan.

 

Zelfs toen ik de medewerker wees op zijn eigen leugens en of onwaarheden schrikte hij er niet van terug.

 

Het gesprek is toen beëindigd zonder een goede uitkomst. In de weken erna kregen we (waarschijnlijk van dezelfde klant meer slechte reacties op ons zogenaamde trustpilot platform).

 

Het kan toeval zijn maar we kregen daadwerkelijk 30% minder bestellingen dan voorheen. Ik kan me dit wel voorstellen. Dat je als klant eerst even oriënteert en zoekopdrachten in combinatie met de betreffende webwinkel invoert. Zoektermen zoals ervaringen en revieuws-beoordelingen en de webshop naam. Ik merk het bij mezelf dat ik niet of nauwelijks geïnteresseerd ben in de positieve ervaringen maar juist naar de minder positieve ervaringen.

 

Dit heeft mij zo wanhopig gemaakt dat ik uiteindelijk zelf Trustpilot weer heb opgebeld om te vragen hoe duur dit vervelende systeem zou zijn. Er werd me verteld dat ik het beste een soort van plug-in kon inbouwen op onze site en hierdoor zou ook onze vindbaarheid aanzienlijk verbeteren. Nou ben ik niet helemaal achterlijk als het gaat om Seo. De link van Kiyoh heeft voor ons een mooie do-follow Seo waarde. De link van trustpilot is no-follow. (dit check ik met monitorbacklinks Met andere woorden we zouden alleen maar juice en waarde weggegeven aan de widget van trustpilot en niks terug krijgen. Dat stond me echt niet aan dus het sales gesprek begon al helemaal verkeerd.

 

Van Trustpilot mochten we de gratis versie gebruiken want de betaalde versie vonden we te duur. Gelukkig ben ik niet akkoord gegaan ondanks mijn wanhoop.

 

Wat kunnen we het beste doen? Wat zouden jullie in ons geval doen. Ik zie dat sommige concullega zelf subpagina s hebben aangemaakt met de naam beoordelingen en reviews en dan de betreffende bedrijfsnaam.

 

Niet de beste manier natuurlijk maar die 1 of 2 links staan wel op pagina 1. En als die op pagina 1 staan dan is er geen ruimte meer voor duistere systemen zoals die van trustpilot. Je houdt meer de regie in eigen hand.

 

Ik heb hier een naar gevoel van en vind het zo oneerlijk dat we nu gedwongen een systeem af moeten nemen welke we helemaal niet willen. Kijk we willen best wel het gesprek aan gaan of proberen te achterhalen of dit nu wel of niet echte klanten van ons zijn. Maar dit hebben we al een keer meegemaakt bij onze eigen systemen. De systemen waar we zelf voor hebben gekozen. Het gaat ons nu onnodig veel bestellingen en tijd en energie kosten om ook dit systeem weer op te nemen dat willen we gewoon niet.

fake_revieuw.thumb.PNG.ad6696abd72bc6f88496a82b0a3a1f9d.PNG


Alles over Clip in extensions Tips, Trends en natuurlijk haar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trustpilot heeft inderdaad een ondermaatse controle. Waar aan de ene kant misbruik word gemaakt door klanten die valse negatieve reviews plaatsen om hun frustratie kwijt te kunnen, word er aan de andere kant door veel webwinkels onderling afgesproken hun werknemers positieve recensies bij elkaar te plaatsen om de reviewcijfers omhoog te krikken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

word er aan de andere kant door veel webwinkels onderling afgesproken hun werknemers positieve recensies bij elkaar te plaatsen om de reviewcijfers omhoog te krikken.

 

Ouderwets hoor, er zijn bureau's die daar helemaal in gespecialiseerd zijn:

 

Hoe komt een neppe online review tot stand?

 

Bild onderzocht ook hoe de vervalste online reviews tot stand komen. De details voor de beoordelingen zijn veelal afkomstig van de persberichten van de fabrikant of zijn gebaseerd op bestaande testimonials. Eén bureau gaf prijs dat ze tekstschrijvers een euro per review betaalt.

 

Voor de meeste webshops is registratie vereist. Voor de vervalsers is dit echter geen obstakel. Ze hebben databases met duizenden gebruikersaccounts die eenvoudig met botnets tot stand komen. Op elk van de gecontroleerde winkels plaatsen vervalsers maximaal 1 bericht per dag. Capaciteit is echter geen issue. Eén van de bureaus pocht trots dat 1.000 reviews per maand geen probleem is.

 

Ook zijn de bureaus in te huren om negatieve recensies te weerleggen. Voor het bijhouden van online recensies en het publiceren van valse positieve reacties betaal je bij een van de bureaus slechts een vergoeding van € 199 per maand.

 

Om niet op te vallen proberen de vervalsers zo evenwichtig en authentiek mogelijk te werk te gaan. Daarom verschijnen er zelden pure vreugdeteksten met een vijf-sterren rating. In plaats daarvan schrijft men bijvoorbeeld: "De levering duurde iets langer dan verwacht, maar het product is geweldig."

 

(citaat uit een Artikel van Marketingfacts "Online reviews op grote schaal vervalst" over een Duits onderzoek uit 2012. Nog altijd actueel )

 

EDIT: FF serieus. Het is niet nieuw, en er is al eerder - oa in consumentenprogramma's zoals Kassa en Tros Radar aandacht besteed aan fake reviews. Echter, de macht van reviewpartijen en de impact van valse reviews op ondernemers is daarin - vind ik - tot nu toe onderbelicht gebleven. Wellicht tijd voor serieuze onderzoeksjournalistiek?

 


B2Bsure, vooruithelpers bij risicomanagement & verzekeringen

Solopartners: belangenbehartiging en klachtenregeling voor ZZP'ers in de zorg 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

op voorhand: ik heb er niets mee.

ik ben kritische consument en tegenwoordig vertrouw ik geen enkele review meer, ook niet van trustpiloot, meestal zelf geschreven of van vriendjes...

na het lezen van dit topic is mijn vertrouwen in oprechte reviews helemaal als sneeuw voor de zon verdwenen.

 

Ik denk dat je wel wat kort door de bocht gaat. Wij hebben c.a. 1500 kiyoh reviews en ongeveer 1200 trustpilot reviews. Ik kan voor 99.5% van de reviews een order en verzending laten zien (corresponderend ordernummer in backend en klantnaam). Onze gemiddelde score is 9.2 - 9.6 (meerdere accounts), we hebben wel zo'n 1% negatieve(re) reviews, waar we altijd op reageren. Wij krijgen wel eens reacties dat dit fake moet zijn, dit is vervelend omdat we er alles aan om de klant centraal te stellen.

 

Terug naar trustpilot: de acquisitiemethoden van trustpilot zijn inderdaad soms wat bedenkelijk. Als ik het puur het review-systeem bekijk vind ik het handiger en beter werken als Kiyoh.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je wel wat kort door de bocht gaat.

Ik denk dat dat dan meer dan 1.000 dagen geleden was ::) :P


B2Bsure, vooruithelpers bij risicomanagement & verzekeringen

Solopartners: belangenbehartiging en klachtenregeling voor ZZP'ers in de zorg 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht tijd voor serieuze onderzoeksjournalistiek?

Die is er al geweest.

 

Er is inmiddels zelfs wetgeving tegen dit soort fenomenen en zelfregulering die door het gerecht zeer serieus wordt genomen, maar de overheid handhaaft op een laag pitje (net als met spam) en de branche doet niet echt aan hygiëne. Die schiet liever met hagel op critici.

 

Komt nog bij dat de meeste mediabedrijven zelf afdelingen hebben die dit soort 'optimaliseringsdiensten' aanbieden. Daar koop je positieve reviews. De Persgroep neemt meer commercieel redacteurs aan dan gewone journalisten. Branded content zit nu in de gereedschapskist van veel uitgevers, commerciële omroepen en zelfs productiebedrijven van de publieke omroep, dus daar worden kritische vraagtekens ook niet verwelkomd.

 

De wal zal het schip ooit wel eens keren, maar voorlopig is daar nog geen sprake van. :P

 


Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Ik merk het bij mezelf dat ik niet of nauwelijks geïnteresseerd ben in de positieve ervaringen maar juist naar de minder positieve ervaringen.

 

Daarin zul je zeker niet de enige zijn, ik kijk zelf ook eerst naar de negatieve reacties om te zien of er wat aan de hand is.

 

Bovendien werkt dit systeem twee kanten op: ontevreden mensen schrijven eerder reacties dan tevreden klanten. Als ik nu een paar schoenen koop en ze worden (over)morgen netjes geleverd en zijn volgens bechrijving, is dat dan een nieuwswaardig feit? Of gewoon wat je ervan kunt verwachten, zoals dat er helder water uit de kraan komt en geen modder?

 

Overigens ziet je review-profiel bij thrustpilot er nogal kunstmatig uit - zelfs een klant die beweerd opgelicht te zijn en toch nog een 2 ipv een 1 als cijfer geeft, lijkt me raar. Anderzijds ook wel erg veel 10 scores. Vaak geven mensen toch niet de maximale score ook al was alles in orde, bijvoorbeeld omdat het een dagje later kwam dan verwacht.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak geven mensen toch niet de maximale score ook al was alles in orde, bijvoorbeeld omdat het een dagje later kwam dan verwacht.

 

Zoals je in het Bild/Marketing-facts artikel hebt kunnen lezen geven professionele (betaalde) fake-reviewers bewust geen maximale scores. De hoge scores zijn dus minder professionele fake-reviewers, of erg tevreden klanten... of tevreden klanten die bewust de maximale score geven om zich zo te kunnen onderscheiden van professionele fake-reviewers :). Hoe dan ook: er valt zo voor niemand meer te deduceren wat een echte review is en wat niet.

 


B2Bsure, vooruithelpers bij risicomanagement & verzekeringen

Solopartners: belangenbehartiging en klachtenregeling voor ZZP'ers in de zorg 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal,

 

Fijn om te lezen dat er meerdere ondernemers zijn die er precies hetzelfde overdenken als dat wij doen. Alleen ik had liever een aantal suggesties gezien over wat nu te doen. Wat zouden jullie doen. Iemand een oplossing?

 

We zijn nu Subpagina's aan het maken met keywords zoals review en beoordelingen Samshairextensions. Bedoeling dat deze straks hoger gaan ranken op pagina 1.

 

Dit vind ik niet ideaal eerlijk gezegd.

 

Alvast bedankt.

 


Alles over Clip in extensions Tips, Trends en natuurlijk haar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me toch een blok aan je been als webwinkelier, zo’n reviewsite.

Je kunt het bijna nooit goed doen zou je zeggen, want als je gewoon levert naar verwachting ontstaat er weinig emotie bij je klant. Daarboven of daaronder ontstaat die wel, en meestal geeft een tegenvallende ervaring de meeste motivatie om ergens het gal te spuwen. Niet voor niets werkt negatieve mond to mond reclame een stuk sneller dan de (overschatte) positieve variant.

 

Het lijkt me voor de webwinkeliers vervelend hier tegenaan te moeten boksen. Want klaarblijkelijk heb je het maar heel beperkt in de hand. En als mensen kwaad willen, lijkt er vrij weinig aan te doen. Makkelijk businessmodel voor dit soort partijen ook.

 

Het moet toch niet al te ingewikkeld zijn om dit te tackelen. Als je het ‘recht’ to een review schrijven koppelt aan een feitelijke bestelling ben je zo van de fake reviews af.

Wellicht een idee om een onafhankelijk danwel collectief platform te bouwen voor reviews, welke alleen toegang verschaft met een uniek nummer/code (of iets dergelijks) welke bij een bestelling (na levering) wordt verstuurd. Één aankoop, één review. Welke dan altijd te herleiden is naar een specifieke order. Dus ook makkelijk(er) opgelost kan worden bij een negatieve ervaring. Koppel het aan een puntensysteem ofzo, geef je nog een extra stimulans om een review te schrijven.

 

Als webwinkeliers zich verenigen en gezamenlijk een dergelijk platform ontwikkelen, zet je spelers als Trustpilot buitenspel. Want een systeem wat aantoonbaar op transparantie gebouwd is, vanuit de branche, zonder winstoogmerk als voornaamste doel, lijkt mij kat in het bakkie.

De techniek is er al, heel ingewikkeld zal het niet zijn.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept