Jump to content
Danoontje

Ervaringen met Trustpilot

Recommended Posts

Als webwinkeliers zich verenigen...

Ja, dat is inderdaad een fluitje van een cent. ::)

Alternatief is een guerrilla-actiegroep op te zetten. Trustpirat.nl en dot.com! Actief worden met creatieve acties, op forums en social media, bij vakbladen en op vakbeurzen. Op Twinkl, bij Webwinkel.org en op de Webwinkelvakdagen.

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Het is maar een heel klein dingetje wat je kunt doen, maar had je Trustpilot ook al op Trustpilot gerecenseerd?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Trustpilot zou ik nooit aan beginnen. Al meer negatiefs over gelezen. En de kosten zijn ook niet mals. Wijzelf kiezen voor kleinere webwinkels ervoor om te verwijzen naar Google Mijn Bedrijf. Is gewoon helemaal gratis. Daarbij indien mensen je merknaam googelen zul je die reviews ook zien aan de rechterkant van de zoekresultaten. Ook zie je ze bij lokale zoekopdrachten als 'jouw industrie + jouw stad'. Google lijkt neppe reviews zelf te weren. Je moet wel een Google account hebben namelijk om een review te kunnen schrijven en als dit een gloednieuwe Google account is afkomstig uit de Filipijnen o.i.d., geheid dat ie gefilterd wordt.

Enige nadeel is dat Google Mijn Bedrijf niet echt ingeburgerd is. Is moeilijk om mensen er zo heen te sturen. Het kan slimmer met WordPress plugins en dergelijke of handmatig implementeren in site, maar dan moet je beetje technisch zijn.

“Ideas are easy. Implementation is hard.” |

hemdvoorhem.nl

Ik vraag me sterk af of Trustpilot wel objectief is. De waarde van Trustpilot reviews worden door veel consumenten als onbetrouwbaar gezien (althans dat vermoed ik). Neem bijvoorbeeld de webwinkel Topticketshop, een doorverkoper van concert en theaterkaarten. Alhoewel dit bedrijf vaak bij Tros Radar is geweest zijn de vele honderden reviews bij Trustpilot erg positief.

Mijn advies: niet aan beginnen, hou het bij sociale facebook recensies.

Stef de Reeder - Online Marketeer

Trustpilot zou ik nooit aan beginnen.

Het probleem ontstaat soms doordat Trustpilot aan jou begint. ::)

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Wellicht is het Webwinkel Keurkmerk iets voor je (https://www.webwinkelkeur.nl/)? Ik gebruik dit sinds kort en mijn score wordt bepaald door combo van bestellingen in mijn webshop (deze kon ik met terugwerkende kracht persoonlijk uitnodigen van afgelopen 12 maanden), verkopen via bol.com en reviews op facebook. Beslist wordt straks ook gekoppeld.

12 euro per maand.

Beste,

Webwinkelkeur hebben we wel naar gekeken. Bleek dat we nog een tal van zaken moesten instellen alvorens we gebruik konden maken van dit systeem. Het is dus geen plug en play er komt toch wel meer bij kijken.

Alles over Clip in extensions Tips, Trends en natuurlijk haar.

Trustpilot geeft een (optie tot) verzekering af naast het reviewen. Dit doet men slim - de klant ervaart dit als een exceptionele service. Daarnaast worden de beoordelingen ook positief ingezet - ie het word je makkelijk gemaakt om 5 sterren te geven

Overhemden liefhebber - https://overhemden.com

Trustpilot geeft een (optie tot) verzekering af naast het reviewen. Dit doet men slim - de klant ervaart dit als een exceptionele service. Daarnaast worden de beoordelingen ook positief ingezet - ie het word je makkelijk gemaakt om 5 sterren te geven

Beste snhovh,

"Verzekering" van wat en wie is de "klant" in dit geval: jouw klant die een review geeft of jij als zakelijke klant van Trustpilot?

PS: zo te zien maak jij zakelijk (nog) geen gebruik van Trustpilot / en heeft je site daarop ook nog geen enkele beoordeling... ik kan je reactie daarom niet helemaal volgen, kun je hem wellicht iets nader toelichten/verduidelijken? :)

B2Bsure ->  vooruithelpers bij risicomanagement & verzekeringen

Vragen over AOV, broodfonds en UWV of een vrijblijvende offerte van één van de beste AOV-adviseurs van Nederland? ->  Contact

Hoe staat het er nu voor? Als ik op je bedrijfsnaam Google zie ik geen trustpilot, als ik trustplot erbij zet wel met gelukkkg wel goede reviews maar ook hele slechts / duidelijk neppe.

Ik ben al paar jaar trustpilot klant, zal ik misschien mail sturen nav deze topic en de rare reviews, kijken of ze dan wel wat doen?

Op mijn werk gebruiken we Feedback Company. Hier betalen we wel voor. Maar in ruil daarvoor mogen we elke maand een x aantal uitnodigingen naar klanten sturen. Zo'n 10 procent van de mensen doet dat. Ze krijgen hier niets extra's voor. Het merendeel van de reacties is positief. In het geval dat niet zo is, kijken we wat het probleem is en lossen dat zover mogelijk op.

Een aantal voordelen:

- Mensen hoeven geen social media account te hebben om te kunnen reageren.

- Je kunt een bedrijfsreactie plaatsen bij slechte reviews. Zo kunnen toekomstige klanten zien hoe je omgaat met problemen.

- Heb je een probleem opgelost naar tevredenheid van de klant, dan kan deze zijn review herzien. De meeste doen dit.

- Onterechte reviews worden verwijderd door Feedback Company als je kunt bewijzen dat die onterecht is. Zo hadden we laatst een slechte review van iemand die nooit wat bij ons besteld had.

- Je kunt op je website een widget plaatsen naar de reviews. Als je zelf een link hebt naar een reviewsite en daar staan veel positieve reacties op, dan weegt dat weer op tegen de negatieve van Trustpilot.

Hannie

www.sticker.nl