• 0

Remigratie naar NL, dividend uitkeren elders

Hallo allemaal,

 

Ik ben 2 jaar geleden geëmigreerd naar Azië en sta op het moment ingeschreven in de Filipijnen waar we een gedeelte van het werk (IT) ook verrichten (via een rep office).

Deze rep office staat onder een werk en holding Ltd. in Singapore waar ik ook vennootschapsbelasting betaal. In de filipijnen betaal ik inkomstenbelasting over mijn managementvergoeding.

 

Dividend van de holding naar privé heb ik nog nooit uitgekeerd en ik vroeg mij eigenlijk af of het mogelijk is dit uit te stellen, volgens de filippijnse accountant wel in de filipijnen(maar men neemt het hier wat minder nauw met de belasting).

 

Oftewel ik verwacht geen naheffing vanuit de filipijnen zodra ik mij hier uitschrijf en elders ga wonen (wat voor zover ik wel weet gebruikelijk is in NL als je binnen 10 jaar dividend uitkeert vanuit je BV na emigratie). Ik kan natuurlijk dit dividend in NL uit laten keren en 25% betalen, maar het leek mij een beter plan om tijdelijk (zo kort mogelijk) in Singapore te wonen en dan de gehele reserve uit te keren voordat ik terug keer naar NL (immers er is 0% dividendbelasting in SG). Immers dat is nogal een verschil 0 t.o.v. 25.

 

Zou ik hier jullie inziens ooit problemen mee krijgen bij terugkeer naar NL?

 

Ik heb nog geen idee wanneer en of ik terug zal keren en uiteraard zal ik tegen die tijd ook een NL fiscalist in de hand nemen, maar ik was gewoon benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.