• 0

Factuur Aantal ?

Beste Higherlevel Leden.

 

Ik heb op mijn factuur bij de aantal per avond neer gezet in plaats van 1 of .... uur of aantal foto's.

 

Sommige opdrachtgevers vinden het fijn dat ik niet per uur factureer maar per avond voor een bepaalt bedrag. De aantal foto's wat is afgesproken verschilt enorm kwa de bedrag die ik heb afgesproken, daarom leek het mij ook handig om per avond neer te zetten.

 

Zou dit een probleem kunnen zijn voor BD?.

 

En daarbij mijn 2 de vraag, ik werk veel s'nachts en hoe zou ik dat op de factuur datum moeten zetten. Als het bijvoorbeeld vanavond 14-01-2017 maar ik begin om 01:00 word het dan op de factuur vermeld als 15-01-2017. Dit is erg verwarrend voor mij want ik heb tot nu de avond aangehouden in plaats van de nacht op de factuur.

 

Mijn onderneming is Fotografie.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi questionasker,

 

Voordat ik inhoudelijk antwoord geef, geef ik je als tip mee iets aan jouw Nederlands te doen. Het leest niet echt makkelijk.

 

Maar inhoudelijk: Het maakt niet uit of je één avond of vier uur factureert of het aantal foto's. Factureer je met behulp van een administratiepakket of gewoon nog in excel? In het administratiepakket kan je meerdere artikelen aanmaken, zo heb je later een overzicht van hoeveel keer je een avond hebt gefactureerd of hoeveel uur. Voor de fiscus maakt het in ieder geval niet uit.

 

De tweede vraag: De factuurdatum staat los van op welke datum de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Zo kan de factuurdatum 01 februari zijn met het artikel: 1x fotoshoot avond uitgevoerd op 14 januari 2017.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Liguido,

 

Wat ik bedoel met de datums is niet de factuur verzend datum maar de datums dat ik gewerkt heb.

 

Voorbeeld:

 

Vandaag 14-01-2017 maar ik begin vannacht om 01:00 dus is het praktisch gezien dan al 15-01-2017.

Welke datum moet ik dan opschrijven.

 

Verder gebruik ik Excel, handmatig dus.

 

Maar als ik een programma ga gebruiken dan zien de opdrachtgevers en BD ook een nieuwe layout is dat een probleem?

Link naar reactie
  • 0

Hartstikke bedankt voor de snelle reactie.

 

Dan heb ik wel een probleem denk ik, want vanaf 01-01-2017 heb ik 4 datums verkeerd vermeld op de wekelijkse factuur hoe zou ik dit kunnen oplossen.

 

Met name de datums wat op de factuur staan is.

 

05-01-2017

06-01-2017

07-01-2017

 

en het moet dan omdat ik om 1:00 begonnen ben

 

06-01-2017

07-01-2017

08-01-2017

 

Moet ik dit noteren en als DB langs komt aantonen, of moet ik de opdrachtgevers aanspreken?.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.