• 0

bedrijfspand prive of zakelijk aankopen

hallo, ik heb als eenmanszaak een woning met losstaande bedrijfshal gekocht. de woning ga ik zelf bewonen en de bedrijfshal ga ik zelf gebruiken voor mijn eenmanszaak en voor een klein gedeelte verhuren aan een bv waarvan ikzelf eigenaar ben maar waar ik niet actief in ben en me ook niet mee bemoei.Deze bv moet een kleine huursom aan mij prive gaan betalen. Ongeveer 20% van het totale aankoopbedrag van het geheel wordt gefinancierd dmv een hypotheek, de rest wordt contant betaald. Het huis is prive, maar is het ook verstandig het bedrijfspand prive te kopen en dus niet op de balans te zettten? ik kan hier eigenlijk nergens iets zinnigs over vinden.

hans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

hallo, ik heb als eenmanszaak een woning met losstaande bedrijfshal gekocht. de woning ga ik zelf bewonen en de bedrijfshal ga ik zelf gebruiken voor mijn eenmanszaak en voor een klein gedeelte verhuren aan een bv waarvan ikzelf eigenaar ben maar waar ik niet actief in ben en me ook niet mee bemoei.Deze bv moet een kleine huursom aan mij prive gaan betalen. Ongeveer 20% van het totale aankoopbedrag van het geheel wordt gefinancierd dmv een hypotheek, de rest wordt contant betaald. Het huis is prive, maar is het ook verstandig het bedrijfspand prive te kopen en dus niet op de balans te zettten? ik kan hier eigenlijk nergens iets zinnigs over vinden.

 

Is het huis of het huis + hal belast met BTW?

Administratie? Advies? Fiscaliteiten?

www.6figures.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

Welkom op Higherlevel.

 

hallo, ik heb als eenmanszaak een woning met losstaande bedrijfshal gekocht.

(...)

Deze bv moet een kleine huursom aan mij prive gaan betalen.

(...)

Het huis is prive, maar is het ook verstandig het bedrijfspand prive te kopen en dus niet op de balans te zettten?

??? Heb je het nu gekocht of ga je het (mogelijk) kopen? In het eerste geval, het je het nu zakelijk of privé gekocht?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

hallo, dank voor de reaktie.

huis en hal worden door mij 1 februari a.s. gekocht en zijn niet btw belast

hallo, dank voor uw reaktie, ik ga het kopen per 1 februari a.s.

ik begrijp uit uw reaktie dat ik voor de tijd kenbaar moet maken of het prive of zakelijk wordt aangekocht? Ik dacht dat dat puur aan het eind van het jaar speelde bij het opmaken van de balans. de kleine hypotheek heb ik als privepersoon genomen.

hans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.