• 0

Mag ik jullie mening vragen [webshop beauty- en lifestylerecepten]?

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal! Afgelopen week heb ik mijn webshop geopend. Ik ben er een tijd mee bezig geweest en vrees nu dat ik blind ben geworden voor fouten en dergelijke. Ik hoop daarom dat ik jullie mag vragen om jullie kritische blik: Bespoke By You

 

Bespoke By You is ontstaan uit een blog waar ik DIY beauty- en lifestylerecepten schreef. Het is een one-stop-shop geworden voor alles wat je nodig hebt om zelf beauty- en lifestyle producten te maken van natuurlijk ingrediënten. Denk hierbij aan scrubs, kaarsen, crèmes en cosmetica.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website is volledig door mijzelf gemaakt in Wordpress. De foto's, teksten en eigenlijk alles op de site is door zelf gedaan. Een prof had het natuurlijk vele malen beter gedaan, maar ik zat (en zit) met een beperkt budget.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De trend vandaag de dag is om 'back to basics' te gaan, te doen 'wat oma zou doen'. Vroeger maakte men veel producten zelf en ik merk dat de interesse daarin vandaag de dag alleen maar toeneemt. Mensen willen vaak wel, maar weten niet hoe. Op mijn blog vertel ik hoe en in de shop verkoop ik het wat.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

An sich is mijn shop niets nieuws onder de zon. Er zijn talloze winkels die olie, etherische olie, boters en meer verkopen. Er zijn er echter maar weinig die het allemaal in één winkel verkopen.

 

Daarnaast kunnen mensen die echt niet weten waar ze moeten beginnen een DIY pakket bestellen. Ze kiezen zelf wat ze in het product willen hebben en krijgen het vervolgens thuis gestuurd in de juiste hoeveelheden en een handleiding om zelf aan de slag te gaan.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop op een eerlijke, kritische blik op de site. Wat heb ik gemist? Wat kan beter? Wat werkt niet?

 

Het feit dat de afbeeldingen op de voorpagina onder 'bestsellers' wazig zijn is bekend en probeer ik momenteel te fixen.

 

Heel erg bedankt voor jullie mening!!

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond BBY,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. De webshop ziet er keurig verzorgd uit. Ik denk dat je daarbij een professioneel niveau in de genoemde disciplines weet te bereiken.

 

Ik heb niet direct opmerkingen, behalve dan dat je geen telefoonnummer vermeldt. Dat maakt of breekt succes naar mijn mening. Ik zou nog wel een goede, inhoudelijke 'Over BBY' toevoegen als tip, of lees ik daar overheen? En heb je zelf helemaal geen workshoplocatie die je aan zou kunnen bieden of bij voorbaat kunt noemen? Vanuit Maastricht lijkt me de Belgische en Duitse markt toch ook zeker het overwegen waard.

 

Vraagtekens na het doornemen van de site: workshop bruisballen maken? Verkoopparty?

 

Aardig of sympathiek dat je ook op andere WVJVM-topics reageert. Mogen we de titel aanpassen naar 'Webshop met beauty- en lifestyle producten'?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi Highhio,

 

Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft het telefoonnummer. Zonder je te vervelen met alle details: het komt eraan zodra ik ben verhuisd over een paar weekjes.

 

Er is een Over BBY toegevoegd, misschien moet ik hem wat meer in de schijnwerpers zetten.

 

Ik zal er inderdaad nog even een locatie bij zetten die mogelijk te boeken valt. Mijn eigen locatie wordt momenteel verbouwd en als het zo ver is, dan zal ik dat natuurlijk uitgebreid vermelden.

 

Heel goede tip voor wat betreft de Belgische en Duitse markt! Bedankt daarvoor! Ik ga mijn advertenties daarop aanpassen. Wat stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.

 

De workshop bruisballen maken moet ik nog even uitwerken, niet handig dat ik dat al heb vermeld. Wordt aangepast :)

 

En natuurlijk mogen jullie de titel aanpassen! Nogmaals bedankt voor je input.

 

Groetjes,

Galina

Link naar reactie
  • 0

Mooie website hoor, als de webshop niet lukt kun je altijd nog websitebouwer worden, of fotograaf. Ik mis alleen een persoonlijk stukje over jezelf en de webshop. Wie ben je wat drijft je wat is je doel enz. Dat maakt het voor de klanten persoonlijker en vertrouwder en zullen ze waarschijnlijk eerder overgaan tot een aankoop.

Link naar reactie
  • 0

Je website ziet er zeker goed uit. Keurig verzorgd en goede eerste indruk.

 

Wat mij opviel:

 

De bovenste 3 afbeeldingen met de shop nu knop daarin geven een iets onrustig beeld (wel erg kritisch bekeken hoor).

 

De afbeeldingen / pictogrammen bij fijn om te weten lijken van mindere kwaliteit (te groot gemaakt?)

 

Het blokje stayintouch lijkt leeg, of een afbeelding wordt helemaal links uitgelijnd. Dat geeft een minder mooi beeld.

 

Verder zou ik ervoor kiezen om verzendkosten en retourinfo niet weg te stoppen in veelgestelde vragen, maar hiervoor (aparte) infopagina's te maken.

 

Op de Over ons pagina zou ik nog iets meer benadrukken waarom een bezoeker bij jou klant zou moeten worden. Dit op zo'n manier dat dit direct opvalt voor een bezoeker.

 

Nogmaals, mooie website. Heel veel succes met je webwinkel!

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Mooie website hoor, als de webshop niet lukt kun je altijd nog websitebouwer worden, of fotograaf. Ik mis alleen een persoonlijk stukje over jezelf en de webshop. Wie ben je wat drijft je wat is je doel enz. Dat maakt het voor de klanten persoonlijker en vertrouwder en zullen ze waarschijnlijk eerder overgaan tot een aankoop.

 

Heel erg bedankt voor het lieve compliment en voor de goede feedback. Ik heb dit verwerkt door bij de about pagina een 'Over Galina' kopje met mijn verhaal toe te voegen. Hopelijk heb je gelijk en gaan ze sneller over tot een koop :)

 

Je website ziet er zeker goed uit. Keurig verzorgd en goede eerste indruk.

 

Wat mij opviel:

 

De bovenste 3 afbeeldingen met de shop nu knop daarin geven een iets onrustig beeld (wel erg kritisch bekeken hoor).

 

Ben ik het mee eens, ik ga hier nog even zoeken naar een beter alternatief. Heb er net al een beetje mee zitten spelen, maar ik denk dat ik gewoon andere foto's moet nemen en een andere indeling moet maken.

 

De afbeeldingen / pictogrammen bij fijn om te weten lijken van mindere kwaliteit (te groot gemaakt?)

 

Het viel mij net inderdaad ook pas op. Ga ermee aan de slag, heb het idee dat wordpress comprimeert op de voorpagina om sneller te laden. Even uitzoeken hoe ik dat goed krijg

 

Het blokje stayintouch lijkt leeg, of een afbeelding wordt helemaal links uitgelijnd. Dat geeft een minder mooi beeld.

 

Klopt als een bus! Dat komt omdat het mijn instagram feed is en daar staan nu pas twee foto's op. Voor het einde van de week staan daar netjes afbeeldingen over de gehele breedte.

 

Verder zou ik ervoor kiezen om verzendkosten en retourinfo niet weg te stoppen in veelgestelde vragen, maar hiervoor (aparte) infopagina's te maken.

 

Erg fijne tip, bedankt! Heb gelijk twee nieuwe pagina's toegevoegd en dit ook in de footer erbij gezet.

 

Op de Over ons pagina zou ik nog iets meer benadrukken waarom een bezoeker bij jou klant zou moeten worden. Dit op zo'n manier dat dit direct opvalt voor een bezoeker.

 

Ik heb nu wat aanpassingen gedaan in de hoop dat ik het al wat overtuigender is, maar ik ga nog even een brainstormsheet maken om te kijken hoe ik het nóg beter kan omschrijven.

 

Nogmaals, mooie website. Heel veel succes met je webwinkel!

 

Overigens lijkt het net of de bestelknop op de productpagina inactief is. Dit komt waarschijnlijk door de wat fletse kleur.

 

Natuurlijk past dit goed bij de styling, maar ik zou deze toch wat opvallender maken / meer contrast gebruiken voor de knop.

 

Goed punt! Heb het gelijk aangepast naar een donkerdere kleur uit mijn kleurenpallet.

 

 

Héél erg bedankt voor deze nuttige punten. Ben er gelijk mee aan de slag gegaan. En bedankt voor het lieve compliment. Een vraag om feedback is toch altijd een beetje eng en dit geeft mij nu weer wat zelfvertrouwen. Ik heb even gereageerd in het citaat wat ik met elk punt heb gedaan.

 

Dankzij jullie heb ik zelf ook nog wat kleine slordigheden gezien en aangepast. Superbedankt!

 

Link naar reactie
  • 0

Goed bezig.

 

Voor meer tips over de Over ons pagina hebben wij een whitepaper beschikbaar. Die is gratis voor abonnees van onze Webwinkel Tips.

 

Misschien dat je daar nog wat aan hebt?

 

(@Mods: als dit als ongewenste reclame wordt gezien, mag dit bericht gewoon verwijderd worden)

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.