• 0

Btw over prive gebruik auto

Kan iemand mijn helpen hoe ik de auto weg schrijf in snelstart,

via de rekenhulp v/d belasting is de uitkomst dat ik 909 euro moet toe rekenen aan prive gebruik en 190 euro btw over het prive gebruik moet betalen.

echter kan ik niets terug vinden op welk grootboek rekening ik deze moet weg boeken.

ben een 1 mans bedrijfje en rijd zowel zakelijk als prive met de auto.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het lijkt mij heel sterk dat de cijfers die je daar noemt kloppen. Misschien kan je hier vertellen waar je dit op baseert?

 

Als je alleen wil weten hoe je iets in Snelstart moet verwerken, dan heb je daar volgens mij gewoon een helpdesk (bij Snelstart dus) voor.

 

Snelstart zegt me niets, maar als je al vastloopt met welke grootboekrekeningen je hebt dan zal ik toch maar overwegen om dit uit te besteden..

 

Administratie? Advies? Fiscaliteiten?

www.6figures.nl

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mijn helpen hoe ik de auto weg schrijf in snelstart,

via de rekenhulp v/d belasting is de uitkomst dat ik 909 euro moet toe rekenen aan prive gebruik en 190 euro btw over het prive gebruik moet betalen. echter kan ik niets terug vinden op welk grootboek rekening ik deze moet weg boeken.

Als het goed is, kun je de btw op privé-gebruik makkelijk invullen in je btw-aangifte van het laatste kwartaal. Dit doe je onder post 1d. Deze btw mag je echter wel weer als (auto)kosten aftrekken van je winst, waardoor je dus over die 190 euro geen inkomstenbelasting hoeft te betalen. Je mag zelf weten onder wat voor grootboekrekening je dit wegboekt (bijvoorbeeld 'autokosten' of 'niet verrekenbare btw' o.i.d.).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.