• 0

Bedrijfsvestiging VS

Beste mensen,

 

Als vennootschap onder firma (2 vennoten) in- en verkopen wij aan sport gerelateerde producten, accessoires en onderdelen. Op dit moment vinden onze activiteiten in Europa plaats.

 

Nu willen wij de onderneming graag uitbreiden door ook in de Verenigde Staten van Amerika actief te zijn. De wens is om een in- en verkoopkantoor in Amerika op te richten. Dit kantoor (wellicht gevestigd in één van de staten California, Delaware of New York) zal worden gerund door lokaal personeel, het is dus niet zo dat één van de vennoten zich in Amerika vast zal vestigen (kantoorruimte op basis van huurcontract).

 

 

Ik heb diverse informatie doorgenomen (o.a. verkregen via de EVD) en concludeer hieruit het volgende:

 

Momenteel is ons bedrijf gevestigd in Nederland. Wanneer wij (=beide vennoten) tevens een in- en verkoopkantoor wensen in de VS zijn hiervoor geen directe visa noodzakelijk indien wij telkens niet langer dan de maximale toegestane 3 maanden in de VS verblijven.

 

Kan iemand dit bevestigen?

 

Daarnaast willen wij graag weten of wij als Nederlander / Nederlands bedrijf zijnde eenvoudigweg een Amerikaanse rechtsvorm als bijvoorbeeld een Corporation / LLC / Branch kunnen oprichten bij de Chambre of Commerce in de desbetreffende staat. (onder de wetgeving zoals die geldt in de desbetreffende staat). En indien dit kan, op welke manier dit zou moeten gebeuren, aan welke voorwaarden wij moeten voldoen en wat de eventuele beperkingen zijn gezien wij als persoon zelf niet in Amerika woonachtig (zullen) zijn, en in deze situatie nu nog niet een eventueel hiervoor noodzakelijk visum hebben.

 

Zou iemand ons kunnen vertellen welke weg wij het beste kunnen bewandelen om voornoemde zo efficiënt mogelijk te realiseren?

 

Hoewel de vraag misschien iets wat gecompliceerd is hoop ik toch dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven.

 

Alvast hartelijk bedankt voor de genomen moeite!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

mede gegeven het complexe rechtssysteem in de usa, welke ook nog eens per staat verschilt, raad ik je aan met zowel een jurist als een fiscalist te overleggen. deze moeten dan wel verstand van zaken hebben. ik weet uit ervaring dat met name de Califorische wetgeving op vele punten anders is dan die uit New York.

 

Helaas, goedkoop = duurkoop. Het loont de moeite te shoppen bij de advocatenkantoren, en met name te kijken in hoeverre zij inderdaad de expertise hebben die jij nodig hebt.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het helemaal met Venture Capital Coach eens. Dit vereist kennis van het lokale rechtsstelsel. Als je die kennis in Nederland wil inkopen zul je heel duur uit zijn. Beter is het om ter plekke (in de gewenste staat van vestiging) te zoeken naar een kantoor met een Nederlandse connectie.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Oke, dank jullie wel voor jullie reacties. Op een ander forum heb ik zelf nog wat sites doorgekregen en bezocht en kom op een L1 visum uit.

 

(Bij een L1 neemt een bestaand bedrijf hier in Nederland een bedrijf over in de VS en wordt u 'uitgezonden' door het bedrijf in Nederland om de vestiging in de VS te leiden.)

 

(bron: www.pbbi.nl)

Link naar reactie
  • 0

Oke, dank jullie wel voor jullie reacties. Op een ander forum heb ik zelf nog wat sites doorgekregen en bezocht en kom op een L1 visum uit.

 

(Bij een L1 neemt een bestaand bedrijf hier in Nederland een bedrijf over in de VS en wordt u 'uitgezonden' door het bedrijf in Nederland om de vestiging in de VS te leiden.)

 

(bron: www.pbbi.nl)

 

Zoals door anderen aangegeven is, is dit geen item voor doe-het-zelvers. Doe jezelf een plezier en geef wat geld uit voor goed fiscaal en juridisch advies. Vergeet het anders.

 

Mvg

Hendrik

Link naar reactie
  • 0

Beste Hendrik M

 

 

 

Ik ben het met je stelling eens maar de reden waarom ik hier post is vooral om iets beter onderlegd te zijn wanneer wij van deze mensen gebruik gaan maken. Ik denk dat dat iets makkelijk communiceert.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.