• 0

CtA (Call to Action)

Call to Action

Met zoveel internetondernemers op dit forum hoop ik wat meer over te leren.

 

Ik wil op een aantal pagina's op mijn website een Call to Action button / link maken.

 

Nu zoek ik een website waar ik hier meer over kan lezen.

Denk dan aan de lengte van de regels, wat wel en niet te doen etc etc.

 

Weten jullie een goede website waar ik hier meer over kan lezen?

 

Ik heb bijvoorbeeld een stuk tekst wat ik als CtA wil gaan gebruiken:

 

Bent u ook op zoek naar een bedrijf voor de technische ondersteunign van uw beurs? Neem dan contact met ons op en wij bespreken graag met u de mogelijkheden.

 

Maar ik krijg van de ontwerper te horen dat dit veel te lang is en dit niet echt een CtA is. Hij kon me echter niet helpen wat wel een goede manier zou zijn.

Op internet kom ik wel veel dingen tegen, maar ik vind die persoonlijk nogal nietszeggend, waardoorl ik denk dat mensen er overheen gaan lezen.

 

Denk dan aan bijvoorbeeld:

"meer informatie, neem dan contact met ons op"

"Wilt u dit ook bel ons dan"

etc

etc.

 

Of zijn deze korte lege teksten juist pakkender, zeg maar: Less is More?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Een call to action moet kort maar krachtig zijn en is meestal een hele opvallende button. "Vraag een vrijblijvende offerte aan!" of "Neem contact op!" zijn er 2 die ik regelmatig gebruik. En natuurlijk "in winkelmand", misschien wel de bekendste call to action van allemaal ;-)

 

Op mijn eigen blog heb ik o.a. het volgende geschreven over de call to action:

 

Op een scanbare website bevat iedere pagina een call to action knop: een duidelijke knop die de bezoeker naar de volgende stap brengt. Op de productpagina van een webwinkel is dit bijvoorbeeld de “in winkelwagen” knop, op de site van een hotel of restaurant is het de “reserveer nu” knop en op de site van een dienstverlener is het de “vraag offerte aan” knop.

 

Deze knop moet er direct uitspringen, zodat het voor de bezoeker direct duidelijk is wat er van hem verwacht wordt; hier moet ik op klikken voor de volgende stap in het proces. Bij de webwinkel zie je op de winkelwagen pagina dus een duidelijke knop met “naar de kassa”, en als je de noodzakelijke gegevens hebt ingevuld staat daar een knop met “afrekenen”, “bestelling plaatsen” of iets dergelijks.

 

De tekst moet altijd aanzetten om iets te doen (“vraag offerte aan”, “bestelling plaatsen”) en niets aan duidelijkheid te wensen overlaten

 

Verder vind ik Karl Gilis altijd heerlijk duidelijk en humorvol over dit soort onderwerpen, dus lees zijn blog maar eens door.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

In de marketing wordt de term AIDA wel eens gebruikt: attention, interest, desire, action.

 

Je hebt de aandacht van je gebruiker weten te wekken (logisch, want hij is op je website), je hebt zijn interesse te weken (wat een handige dienst), zijn verlangen weten te wekken (daar wil ik gebruik van maken), nu moet je hem alleen nog de mogelijkheid bieden om dat verlangen in actie om te zetten (never get between the buyer and his wallet).

 

Die CTA kan dus heel sumier zijn, zo lang hij maar duidelijk is en goed past bij de gewenste actie.

 

Op het moment dat je je CTA te ingewikkeld maakt, kan het zijn dat je aanvoelt dat de I en de D van je AIDA nog niet helemaal op orde zijn. Kijk daar nog eens goed naar. Is het voor de geïnteresseerde bezoeker echt onvermijdelijk geworden om op je CTA te reageren? Zo nee, dan moet je daar nog aan werken en dan volgt je CTA vanzelf.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jasper,

 

Gebruik eenvoudige woorden die de actie duidelijk overbrengen en maak duidelijk wat je van de bezoeker verwacht.

 

Woorden als "download," "klik", "afspraak maken", "terugbellen en "registreren" laten er geen twijfel over wat je wilt dat jouw bezoekers moeten doen.

 

Werk zoveel als mogelijk met knopen in plaats van hyperlinks

 

Probeer een gevoel van urgentie op te wekken.

 

Combineer woorden als "nu" en "vandaag" met beperkte tijd aanbiedingen. Of "direct toegang"

 

En misschien wel het belangrijkste ga starten met Meten, want Meten = Weten.

 

Succes en mocht je nog vragen hebben, dan verneem ik graag van je,

 

Ivo Abels

 

Mijn doel is om het Internet te laten Werken voor Ondernemers, waardoor ze geen stress meer hebben over nieuwe klanten, tijd en geld besparen en hun bedrijf kunnen laten groeien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.