Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Jasper S.

CtA (Call to Action)

Recommended Posts

Call to Action

Met zoveel internetondernemers op dit forum hoop ik wat meer over te leren.

 

Ik wil op een aantal pagina's op mijn website een Call to Action button / link maken.

 

Nu zoek ik een website waar ik hier meer over kan lezen.

Denk dan aan de lengte van de regels, wat wel en niet te doen etc etc.

 

Weten jullie een goede website waar ik hier meer over kan lezen?

 

Ik heb bijvoorbeeld een stuk tekst wat ik als CtA wil gaan gebruiken:

 

Bent u ook op zoek naar een bedrijf voor de technische ondersteunign van uw beurs? Neem dan contact met ons op en wij bespreken graag met u de mogelijkheden.

 

Maar ik krijg van de ontwerper te horen dat dit veel te lang is en dit niet echt een CtA is. Hij kon me echter niet helpen wat wel een goede manier zou zijn.

Op internet kom ik wel veel dingen tegen, maar ik vind die persoonlijk nogal nietszeggend, waardoorl ik denk dat mensen er overheen gaan lezen.

 

Denk dan aan bijvoorbeeld:

"meer informatie, neem dan contact met ons op"

"Wilt u dit ook bel ons dan"

etc

etc.

 

Of zijn deze korte lege teksten juist pakkender, zeg maar: Less is More?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een call to action moet kort maar krachtig zijn en is meestal een hele opvallende button. "Vraag een vrijblijvende offerte aan!" of "Neem contact op!" zijn er 2 die ik regelmatig gebruik. En natuurlijk "in winkelmand", misschien wel de bekendste call to action van allemaal ;-)

 

Op mijn eigen blog heb ik o.a. het volgende geschreven over de call to action:

 

Op een scanbare website bevat iedere pagina een call to action knop: een duidelijke knop die de bezoeker naar de volgende stap brengt. Op de productpagina van een webwinkel is dit bijvoorbeeld de “in winkelwagen” knop, op de site van een hotel of restaurant is het de “reserveer nu” knop en op de site van een dienstverlener is het de “vraag offerte aan” knop.

 

Deze knop moet er direct uitspringen, zodat het voor de bezoeker direct duidelijk is wat er van hem verwacht wordt; hier moet ik op klikken voor de volgende stap in het proces. Bij de webwinkel zie je op de winkelwagen pagina dus een duidelijke knop met “naar de kassa”, en als je de noodzakelijke gegevens hebt ingevuld staat daar een knop met “afrekenen”, “bestelling plaatsen” of iets dergelijks.

 

De tekst moet altijd aanzetten om iets te doen (“vraag offerte aan”, “bestelling plaatsen”) en niets aan duidelijkheid te wensen overlaten

 

Verder vind ik Karl Gilis altijd heerlijk duidelijk en humorvol over dit soort onderwerpen, dus lees zijn blog maar eens door.


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de marketing wordt de term AIDA wel eens gebruikt: attention, interest, desire, action.

 

Je hebt de aandacht van je gebruiker weten te wekken (logisch, want hij is op je website), je hebt zijn interesse te weken (wat een handige dienst), zijn verlangen weten te wekken (daar wil ik gebruik van maken), nu moet je hem alleen nog de mogelijkheid bieden om dat verlangen in actie om te zetten (never get between the buyer and his wallet).

 

Die CTA kan dus heel sumier zijn, zo lang hij maar duidelijk is en goed past bij de gewenste actie.

 

Op het moment dat je je CTA te ingewikkeld maakt, kan het zijn dat je aanvoelt dat de I en de D van je AIDA nog niet helemaal op orde zijn. Kijk daar nog eens goed naar. Is het voor de geïnteresseerde bezoeker echt onvermijdelijk geworden om op je CTA te reageren? Zo nee, dan moet je daar nog aan werken en dan volgt je CTA vanzelf.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jasper,

 

Gebruik eenvoudige woorden die de actie duidelijk overbrengen en maak duidelijk wat je van de bezoeker verwacht.

 

Woorden als "download," "klik", "afspraak maken", "terugbellen en "registreren" laten er geen twijfel over wat je wilt dat jouw bezoekers moeten doen.

 

Werk zoveel als mogelijk met knopen in plaats van hyperlinks

 

Probeer een gevoel van urgentie op te wekken.

 

Combineer woorden als "nu" en "vandaag" met beperkte tijd aanbiedingen. Of "direct toegang"

 

En misschien wel het belangrijkste ga starten met Meten, want Meten = Weten.

 

Succes en mocht je nog vragen hebben, dan verneem ik graag van je,

 

Ivo Abels

 


Mijn doel is om het Internet te laten Werken voor Ondernemers, waardoor ze geen stress meer hebben over nieuwe klanten, tijd en geld besparen en hun bedrijf kunnen laten groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 310 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept