• 0

Ebay en Paypal fee berekenen?

Hallo iedereen,

 

Ik ben al een tijdje op zoek hoe ik nou precies de Ebay en paypal fees kan berekenen.

 

Zelf heeft Ebay een "calculator" maar daar gaan ze er van uit dat je met USD betaald / ontvangt.

 

Zijn er geen goede calculators voor EU landen waar er met euro's word betaald?

 

Of weet iemand hoe ik dit zelf kan berekenen zonder calculator?

 

Met vriendelijke groet,

Milan

 

P.S. Producten die ik wil gaan verkopen worden voor 6,38 geplaatst, maar er komt wel 3,99 euro verzendkosten bij. Nu heb ik de verzendkosten op 3,00 gezet (omdat ik een deel al in verkoopprijs heb geplaats). Dus de koper ziet het product voor €6,38 met 3,00 eur verzendkosten

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Milan, waar loop je als ondernemer precies vast als je dit stap voor stap uitzoekt? Zijn er dan ook geen helpdesk en community waar je wijzer kunt worden? Wat zou je nog meer dan een gehanteerde EURO/dollar wisselkoers willen weten?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Op de site van PayPal staat het heel duidelijk vermeld met wat je betaald per transactie en wanneer dit minder word.

 

Hetgeen wat je betaald is namelijk ook afhankelijk van je maandelijkse omzet via PayPal, veel omzet betekent minder kosten voor jou.

 

+3,4% op het totaal + € 0,35 per transactie.

 

Maar dat had je ook zelf kunnen vinden in 1 click: https://www.google.nl/search?q=paypal+fee&ie=utf

 

Grt,

Berto.

 

Link naar reactie
  • 3

Op de site van PayPal staat het heel duidelijk vermeld met wat je betaald per transactie en wanneer dit minder word.

 

Hetgeen wat je betaald is namelijk ook afhankelijk van je maandelijkse omzet via PayPal, veel omzet betekent minder kosten voor jou.

 

+3,4% op het totaal + € 0,35 per transactie.

 

Maar dat had je ook zelf kunnen vinden in 1 click: https://www.google.nl/search?q=paypal+fee&ie=utf

 

Grt,

Berto.

 

 

niet helemaal waar... Dat tarief is voor 'binnenlandse betalingen' en voor betalingen vanuit andere landen wordt er soms (flink!) extra gerekend.

 

Lastig te vinden overigens; op deze pagina moet je eerst op 'meer over tarieven' klikken en dan door naar de gebruikersovereenkomst vanuit de popup.

 

Dan kom je op deze pagina met uitleg uit, maar daar staat niks concreets over hoe hoog dat tarief dan is.

 

Dat staat ergens ver onder aan de pagina 'verstopt' onder het kopje

 

A2 Kosten voor commerciële transacties

 

Land afzender - Kosten internationale betalingen

Noord-Europa - Van 0,4% tot 0,9%

Europa I/VS/Canada - Van 0,5% tot 1,0%

Europa II - Van 1,3% tot 1,8%

Rest van wereld - Van 1,8% tot 2,3%

 

wat dus nog bovenop je commerciele fee komt (wat start bij 3,4% en 35 cent vaste kosten).

 

Wij kwamen hier pas achter toen we uit onze administratie haalden dat er meer naar paypal was gegaan dan begroot; bleek Japan dus gewoon in die 2,3% te zitten waardoor we op een paar bestellingen bijna het dubbele af moesten dragen van wat we begroot hadden...

Screen_Shot_2017-01-19_at_13_27_18.thumb.png.837d2ca22e5f84cfec3558fc485680e4.png

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Op de site van PayPal staat het heel duidelijk vermeld met wat je betaald per transactie en wanneer dit minder word.

 

Hetgeen wat je betaald is namelijk ook afhankelijk van je maandelijkse omzet via PayPal, veel omzet betekent minder kosten voor jou.

 

+3,4% op het totaal + € 0,35 per transactie.

 

Maar dat had je ook zelf kunnen vinden in 1 click: https://www.google.nl/search?q=paypal+fee&ie=utf

 

Grt,

Berto.

 

 

niet helemaal waar... Dat tarief is voor 'binnenlandse betalingen' en voor betalingen vanuit andere landen wordt er soms (flink!) extra gerekend.

 

Lastig te vinden overigens; op deze pagina moet je eerst op 'meer over tarieven' klikken en dan door naar de gebruikersovereenkomst vanuit de popup.

 

Dan kom je op deze pagina met uitleg uit, maar daar staat niks concreets over hoe hoog dat tarief dan is.

 

Dat staat ergens ver onder aan de pagina 'verstopt' onder het kopje

 

A2 Kosten voor commerciële transacties

 

Land afzender - Kosten internationale betalingen

Noord-Europa - Van 0,4% tot 0,9%

Europa I/VS/Canada - Van 0,5% tot 1,0%

Europa II - Van 1,3% tot 1,8%

Rest van wereld - Van 1,8% tot 2,3%

 

wat dus nog bovenop je commerciele fee komt (wat start bij 3,4% en 35 cent vaste kosten).

 

Wij kwamen hier pas achter toen we uit onze administratie haalden dat er meer naar paypal was gegaan dan begroot; bleek Japan dus gewoon in die 2,3% te zitten waardoor we op een paar bestellingen bijna het dubbele af moesten dragen van wat we begroot hadden...

 

 

Precies ik vind het zelf ook nog al onduidelijk. Ik ga uit van 8% Ebay fees & 3,4 % + 35 cent aan PayPal, maar ik weet het liever zeker.

Link naar reactie
  • 0

Op de site van PayPal staat het heel duidelijk vermeld met wat je betaald per transactie en wanneer dit minder word.

 

Hetgeen wat je betaald is namelijk ook afhankelijk van je maandelijkse omzet via PayPal, veel omzet betekent minder kosten voor jou.

 

+3,4% op het totaal + € 0,35 per transactie.

 

Maar dat had je ook zelf kunnen vinden in 1 click: https://www.google.nl/search?q=paypal+fee&ie=utf

 

Grt,

Berto.

 

 

Ik vind vooral Ebay erg onduidelijk. Ze hebben een calculator voor gebruikers die de Dollar hanteren, waardoor je precies weet hoeveel kosten naar Ebay gaan.

 

Alleen snap ik niet precies hoe ik dat zelf zou moeten berekenen. Als je "Gratis verzending" aanbied word de Fee anders berekend dan als je wel verzendkosten vraagt. Dus ik weet niet precies wat ik kan verwachten.

Link naar reactie
  • 0

Hoe doen jouw concurrenten het dan met hetzelde product? Je wilt onder die prijs blijven en dan begin je te schuiven met 99 eurocent. In je vorige topic kwam je er maar niet uit met de verzendkosten van Alibaba die is 3.99 euro voor 50 - 100 stuks briefpost.

 

Dus wil je een spetterende concurrerende prijs neer zetten zal je toch meer in moeten kopen onder andere conditie`s.

 

Inkoop/verkoopverhaal, simpel zat. En leg je vraag gewoon gemotiveerd voor aan Ebay en je weet alles van de hoed en de rand.

 

Succes,

Link naar reactie
  • 0

Het zijn voornamelijk de wisselkoerskosten die ondernemers vaak verrassen. De wisselkoers kosten liggen tussen de 3-4%.

 

Stel je hebt een account met EURO als basisvaluta en je wilt buitenlandse valuta onttrekken van je PayPal account, dan wordt je door PayPal verplicht om eerst deze valuta om te wisselen naar je basis valuta. Met andere woorden de 3-4% kosten komen boven op de transactiekosten. Krijg je betaald in euro dan heb je deze kosten niet.

 

In plaats van al het buitenlandse valuta uit je PayPal account te halen, kan je het best proberen het geld te besteden online. Ik betaal bijvoorbeeld soms mijn leveranciers met PayPal. In dat geval vermijd ik dus die wisselkoerskosten.

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie
  • 0

Om die redenen heb ik Revolut genomen, Euro, Dollar en Pound betalingen zijn Fee vrij met de Master - Debit card.

Uploaden ook gratis vanaf je NL. bankrekening.

Calculator voor deze 3 valuta`s, en de problemen lossen vanzelf op.

 

Ze hebben geloof ik 120 currencies, Kaapverdie helaas nog niet...maar dat komt. Ik moet toch altijd wachten dus dat ben ik al gewend, manhana...manhana en no stress.

 

succes, Atlas1302

Link naar reactie
  • 0

Hoe doen jouw concurrenten het dan met hetzelde product? Je wilt onder die prijs blijven en dan begin je te schuiven met 99 eurocent. In je vorige topic kwam je er maar niet uit met de verzendkosten van Alibaba die is 3.99 euro voor 50 - 100 stuks briefpost.

 

Dus wil je een spetterende concurrerende prijs neer zetten zal je toch meer in moeten kopen onder andere conditie`s.

 

Inkoop/verkoopverhaal, simpel zat. En leg je vraag gewoon gemotiveerd voor aan Ebay en je weet alles van de hoed en de rand.

 

Succes,

 

Ik merk dat veel concurrenten een lage verkoopprijs hanteren, maar wel een hogere verzending vragen. Vaak is de prijs waarvoor ze het aanbieden tussen de 4,50 & 7 euro. De verzendkosten zijn vaak tussen de 5 en 7 euro. Toch verkopen deze personen redelijk goed.

 

Met Alibaba ben ik er over uit. 3,99 was de verzendkosten voor mij om briefpost te verzenden naar EU landen.

 

Het probleem nu was meer de Fees. Worden die namelijk anders berekend als je geen "gratis verzending" aanbied? Want veel verkopers bieden het product voor minder aan, maar vragen daarnaast wel hoge verzendkosten.

 

In ieder geval hou ik even vast aan 8% Ebay kosten en 3,4 % + 34 cent aan Paypal fees.

 

Bedankt voor de moeite iedereen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.