• 0

Uitstel Loon BV

Ik vraag mij af hoeveel jaar ik uitstel van loon kan aanvragen voor een directeur van een BV. Ik heb zien staan dat 3 jaar het maximum is, ik bevind mij echter in het 4e jaar. Wat is het daadwerkelijke maximum en wat gebeurt er wanneer dit niet lukt? Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag mij af hoeveel jaar ik uitstel van loon kan aanvragen voor een directeur van een BV. Ik heb zien staan dat 3 jaar het minimum is

Het minimum? Volgens mij is dat het maximum voor startende vennootschappen. Bovendien is het geen uitstel, maar tijdelijk afstel (je hoeft dat loon niet met terugwerkende kracht alsnog toe te passen)

Edit,: TS heeft vraag inmiddels aangepast, minimum gewijzigd in maximum

 

Ik bevind mij echter in het 4e jaar. Wat is het maximum en wat gebeurt er wanneer dit niet lukt?

In het ergste geval wordt het niet meer geaccepteerd, en moet je vanaf jaar 4 een gebruikelijk loon toepassen (wat niet inhoudt dat je het salaris ook moet uitkeren, zolang je de aangifte loonbelasting en afdracht loonheffing maar doet)

 

Maar je kunt je uiteraard afvragen wat de levensvatbaarheid is van een BV die na 3 jaar nog steeds niet genoeg winst oplevert om een salaris uit te keren? Ik ben geen fiscalist maar ik kan me zo voorstellen dat verlenging - als het al kan - alleen wordt toegekend als je wel een vooruitzicht hebt om op redelijke termijn winstgevend te worden.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag mij af hoeveel jaar ik uitstel van loon kan aanvragen voor een directeur van een BV. Ik heb zien staan dat 3 jaar het maximum is, ik bevind mij echter in het 4e jaar. Wat is het daadwerkelijke maximum en wat gebeurt er wanneer dit niet lukt? Alvast bedankt.

 

 

Hallo,

 

Het schijnt dat de nieuwe versoepeling alleen voor innovatieve start ups geldt.

Daarnaast blijft de oude regeling van toepassing.

 

Gebrukelijk loon 2017

 

Vriendelijke groet,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.