• 0

Sponsor-Aanpak

Begin 2006 gaan we een debat-evenement organiseren voor jongeren (bovenbouw HAVO/VWO, voor ongeveer 200 man uit heel Nederland, voornamelijk Zuid-Holland). Nu zitten we met de financiering. We streven ernaar om het voor de participanten gratis te houden. We gaan dus proberen sponsors te vinden. Het gaat niet om heel veel geld (enkele honderden euro's totaal zou al mooi zijn).

 

Omdat ik weinig ervaring heb met sponsoring hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen. Hoe pak je zoiets nou aan?

 

Wat we tot nu toe globaal hebben bedacht is:

- Bedrijven zoeken die iets zien in bovenbouw HAVO/VWO

- Universiteiten/Hoge Scholen voor bijvoorbeeld gastsprekers/trainers (dus in natura)

(dus doelgroepgericht)

 

Maar hoe ga je die bedrijven vinden en benaderen?

Technisch innovator.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt allemaal HAVO en VWO leerlingen in de zaal. het gros daarvan gaat straks studeren.

 

Studenten zijn vooral een aantrekkelijke doelgroep voor banken. Die willen graag dat studenten bij hen een studentenrekening openen. Ga dus eens praten met de grote banken. RABO, ING en ABN hebben allemaal speciale studenten rekeningen.

 

Maar ook BOL.com adverteert tegenwoordig speciaal voor studenten dat ze hun studie boeken kunnen bestellen via BOL.

 

Denk ook eens aan de verschillende studenten uitzend bureau's die er zijn.

 

Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt allemaal HAVO en VWO leerlingen in de zaal. het gros daarvan gaat straks studeren.

 

Studenten zijn vooral een aantrekkelijke doelgroep voor banken. Die willen graag dat studenten bij hen een studentenrekening openen. Ga dus eens praten met de grote banken. RABO, ING en ABN hebben allemaal speciale studenten rekeningen.

 

Maar ook BOL.com adverteert tegenwoordig speciaal voor studenten dat ze hun studie boeken kunnen bestellen via BOL.

 

Denk ook eens aan de verschillende studenten uitzend bureau's die er zijn.

 

Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen.

 

Succes!

 

Aan banken had ik wel gedacht, maar niet om deze reden. Heel erg bedankt, dit ga ik zeker proberen. Nu weet ik ook een beetje in welke richting ik moet zoeken.

 

Iemand anders nog tips of advies?

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Bij sponsering is het altijd belangrijk om zeker te zijn van de sponsor en de wederzijdse verplichtingen vast te leggen. Veelal wordt sponsering van kleinere evenementen georganiseerd op basis van mondelinge toezeggingen. Niet zelden trekt een sponser zich dan nog op het laatste moment terug. Leg de afspraken vast op papier anders kan het wel eens een financiële strop voor jezelf worden. Voor zover je nog niet beschikt over een sponsorovereenkomst, we leveren deze graag als sponsorbijdrage (zonder tegenprestatie).

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Bij sponsering is het altijd belangrijk om zeker te zijn van de sponsor en de wederzijdse verplichtingen vast te leggen. Veelal wordt sponsering van kleinere evenementen georganiseerd op basis van mondelinge toezeggingen. Niet zelden trekt een sponser zich dan nog op het laatste moment terug. Leg de afspraken vast op papier anders kan het wel eens een financiële strop voor jezelf worden. Voor zover je nog niet beschikt over een sponsorovereenkomst, we leveren deze graag als sponsorbijdrage (zonder tegenprestatie).

 

Heel erg bedankt voor de reactie. Ook hier kan ik weer wat mee.

Ik ben het schriftelijk vastleggen wel gewend vanuit mijn bedrijf, maar een sponsorovereenkomst heb ik nog niet. Het zou mooi zijn als jullie hiervan een voorbeeld hebben, want jullie zijn de experts op dat gebied.

Technisch innovator.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.