Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dirkmuis
dirkmuis
Natuurlijk kan iedereen op google de mogelijkheden vinden van de verzekeringen die geboden worden.
Ik vraag me alleen af wat er in de praktijk vaak gekozen wordt en wat de ervaringen zijn.
Mijn mede-aandeelhouder en ik waren namelijk voornemens om bij arbeidsongeschiktheid (verklaard door een derde) een doorbetaalregeling af te spreken. Echter een adviseur arbeidsrecht vertelde ons dat dit zeker niet de bedoeling is in een managementovereenkomst omdat je het dan over een arbeidsovereenkomst hebt.
Ik kan mij in de praktijk echter wel voorstellen dat je iemand bij een 50/50 eigenaarschap niet meteen zijn managementfee gaat stoppen als deze wat langer ziek is of bij een vrouw als deze zwanger raakt.
Echter, zoals gezegd mag je dus in de overeenkomst niet vastleggen dat je een bepaalde termijn door mag factureren als manager.
Kan iemand hier een lichtje op schijnen vanuit de praktijk?
Meldt iedere manager zich na dag 1 ziek bij zijn (dure) AOV verzekering en stopt hij met factureren?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag