• 0

Studentenmarktplaats - betalen per incasso?

Vraagje?

 

Een vriend van mij is bezig met een website voor studenten. Nu kan erop geadveteerd worden. Soort marktplaats voor studenten. Als iemand een advertentie plaats ( zitten kosten aanvast ) dan kan je die kosten toch het beste door een éénmalige incasso incasseren. Dat is dan toch de makkelijste oplossing.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jongens, focus :) Er wordt gevraagd naar handige betaalmogelijkheden voor eenmalige betaling.

 

Je moet bedenken of de doelgroep een automatische incasso aandurft. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet...

 

Het antwoord op je vraag is mede afhankelijk van hoe hoog het bedrag is. Bijvoorbeeld bedragen tot plusminus 1 euro zouden volgens mij (bij studenten) perfect kunnen via de mobiele telefoon ("stuur een SMS naar..." of "bel dit nummer").

Link naar reactie
  • 0

Vraagje?

 

Een vriend van mij is bezig met een website voor studenten. Nu kan erop geadveteerd geadverteerd worden. Soort marktplaats voor studenten. Als iemand een advertentie plaats plaatst (zitten kosten aan vast) dan kan je die kosten toch het beste door een éénmalige incasso incasseren. Dat is dan toch de makkelijste makkelijkste oplossing.

 

Is vast geen student Nederlands. ;D

 

Ik heb de titel aangepast.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

eenmalige incasso's zijn erg handig. Je moet er wél vergunning voor krijgen en het is een beetje bewerkelijk. Gewoon over laten maken is óók heel makkelijk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Betalen van kleine bedragen kan natuurlijk ook vooruit, bijvoorbeeld betalen voor meerdere postings vooruit.

 

Zeg 1 Euro per plaatsing, 11 plaatsings voor 10 Euro vooruit. Automatische incasso voor dergelijk kleine bedragen zijn niet echt winstgevend meer, kosten wegen hier echt niet op tegen de baten.

Ook bij sms betalingen blijft er een groot deel aan de strijkstok hangen.

 

Neem dan bijvoorbeeld de manier van kamernet.nl, voor 12 Euro kun je dan 30 keer reageren. Deze bedragen kun je dan makkelijk via directpayment, rabo telebankieren en dergelijke stroomlijnen.

Link naar reactie
  • 0

Ben inderdaad geen student Nederlands. Ik dacht dat dit forum bedoeld is voor functionele vragen. Je mag mijn fouten wel verbeteren. Een beetje kinderachtig. Ik heb voor mijn bedrijf nog wel iemand nodig die mijn post voor leest. Misschien iets voor jou.

 

De rest van de reacties helemaal top. Een advertentie kost gemiddeld drie euro.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedenk wel , voor zover de vriend in kwestie nog geen bedrijf heeft of zelf starter is, dat banken niet bereid zullen zijn om een mogelijkheid tot automatische incasso aan te bieden. In het verleden is hiervan veel misbruik gemaakt.

 

Bij telebanking is het de gebruiker zelf die het te betalen bedrag, de handeling in werking zet, wat misbruik enigzins voorkomt.

 

Daarnaast zou er ook gebruik gemaakt kunnen worden van diensten als paypal, way2pay, wallie, etc.

 

 

Hoe werkt dat?

 

De exacte manier waarop direct debit naar een account werkt zou je wellicht even na kunnen zoeken op het internet. Er zijn vast wel een aantal bedrijven die deze koppeling kunnen realiseren, met de benodigde gecertificeerde software e.d.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Pay-pal is internationaal gezien wel hot, maaar studenten hebben over het algemeen allemaal internet en allemaal internet bankieren...

 

je zou dus ook ff kunnen kijken of daar bijvoorbeeld meerdere account mogelijkheden liggen. De transcaties gaan immers sneller van ABN>ABN en postbank>postbank...

als het een dag duurt voordat een betaling er door heen is dan is adverteren niet echt aantrekkelijk...

---

Link naar reactie
  • 0

ik vind switchpoint van kpn wel handig, dacht dat op marktplaats ook gebruikt wordt, onee, op webwereld was dat ja, als je een artikeltje wil download: ik vond 't erg laagdrempelig.

tim

 

en wellicht handig voor studenten, snel bij de baas op je werk ff een advertentie zetten....

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0
Gast Edwinvdw

met een abn-amro ondernemers rekening kun je ook incasso's uitvoeren standaard, ik denk alleen dat je zelf voor de jurridische onderbouwing moet zorgdragen.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedenk wel dat diensten als switchpoint nogal 'duur' zijn, van de kosten die de consument betaalt blijft voor de aanbieder weinig over. Dat moet je denken aan zo'n 80ct op een call van 1.30. Bij een dusdanig klein bedrag is het nog steeds wel een van de goedkopere en handigere systemen, maar zodra het een paar euro wordt denk ik dat je beter iets anders kunt nemen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als je het nog niet volgende week nodig hebt, dan kun je even wachten op een nieuwe dienst die aangeboden gaat worden door alle nederlandse banken (exclusief de SNS-bank). Het heet 'Ideal' en maakt gebruik van internetbankiersite van de gebruiker. Erg veilig en vertrouwd en de geschatte kosten per transactie zijn redelijk laag.

Link naar reactie
  • 0

Ideal zit er al een hele tijd aangekomen, ik geloof dat de initiele planning was dat het zo ongeveer NU gebruiksklaar zou zijn. Ik heb er recentelijk weinig meer van gehoord, zal dus wel na de zomer (of later) worden... hopelijk wordt het een echt goede en betaalbare online betaalmethode, de nederlanse online commerce kan dat wel gebruiken!

 

Maf dat de Distrigoup helemaal nat gaat op zo'n productintroductie.

 

Die wallie-card? Al verdrink je het ding in triple-chocolate marketingsaus, dan nog gaat niemand dat serieus accepteren. Transactiekosten richting 17% gaan zijn vrijwel nooit acceptabel. Hoogstens vergeleken met 0900 betalingen, maar gezien de penetratiegraad van telefoons lijkt me dat ook een kansloze strijd...

Link naar reactie
  • 0

Wat ook zou kunnen is betalen via je telefoon, je hebt idd bijvoorbeeld via sms, maar ook dat je een bepaalde tijd een nummer moet bellen en zodoende voor de dienst betaald. Dit werkt perfect voor bedragen onder de 5 euro. Bij hogere bedragen duurt het zo lang voordat je hebt betaald ;D.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.